Fortkörning idag..

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Poliserna i Umeå är väl allt för gulliga!!!!!

Idag vid 15 tiden åkte jag bakom ett följe bilar mellan ersboda rondellen och hagarondellen... Varpå jag får idén att jag skall köra om dem, givetvis så gasade jag på rejält och pressade fullt fram tills jag är nere vid hagarondellen... Plötsligt hör jag sirenerr.. När? var? Hur? tänkte jag.. Är det en ambulans som ska fram eller något.. Nä, se på fan, när jag saktar ner i rondllen och fortsätter in mot stan ser jag en bil med blåljus närma sig bakom...
SATAN, DAMN!!! KUKEN, Nu blir jag av med lappen tänkte jag...
Rullar in vid vägkanten och stänger av hojjen tar av mig hjälmen o.sv.....
Polis: Oj oj, det gick snabbt det där.
Jag: Jo, det var ju kanske lite onödigt...
P: Är det din motorcykel?
J: Ja
P: Kör du bil åxå?
J: Jodå.
P: Var bor du, osv.....
J: Bla bla bla

Polisen går in i bilen, varefter jag börjar svettas och tar av mig jackan samtidigt som jag inser att i den farten som jag höll så är det inte en chans att jag får behålla lappen...

Polisen kommer ut, trvlig och glad, och säger: Det blir inga böter, kör försiktigt i fortsättningen....

T A C K S Å M Y C K E T!!!!!
Säger jag och fortsätter min färd hemmåt...

:) :tummenupp :squid :notme :hej :rock :tummenupp ;) :squid :squid :rock

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Somliga säger: köp en lott.
Jag säger: skit i lotten, din dagliga dos av tur är redan förbrukad.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Det är bara att gratulera :tummenupp

Du gör väl som konstapeln sa nu då eller?

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cbj:
Nä, jag gör inte som han säger, saken är ju den att jag aldrig i hela mitt liv bblivit stannad av en polis tidigare, så jag har börjat leva i tron om att de eegentligen inte finns...
Ska väl ta det aningen varrligt, iallafall när man är i stadens närhet..

Henk:
Får skinnstället & nya hanskar i början av nästa vecka....
Körde faktist "a la American idioti" stil, dock med hjälm & stövlar iaf...

(Som tur är har jag sparat de skrapade puckarna :) )
Det blir nu ett Alpinestars P1 samt GP hanskarna...

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Kan ju bara säga.... Grattis!! :tummenupp

Andra har inte träffat på lika trevliga konstaplar.. :mad:

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jag levde i samma tro att poliserna existerar bara i fantasin, och gasade bort körkortet i sex månader..... :rodnar

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mell skrev:
Jag levde i samma tro att poliserna existerar bara i fantasin, och gasade bort körkortet i sex månader..... :rodnar

6 Månader!!!!!!!!!!!!! Trodde att max var 2, ellerr 3 månader... Skulle man bli av med det i 6 månader så måste det vara oktober - mars för att man inte ska få hjärnblödning... Dock förstått om man fått det ändå...

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GS
Jomen. Första gången jag blev stoppad försvann min lapp i 6 månader också. 2000:- eller så i böter blev det också.
Jag hade lyckats tydligen lyckats hålla en snittfart på 187km/h över en mätsträcka. Inte så illa men jag vet att hojen går mycket fortare! :rock

Skämt åsido, det var inte kul och dessutom ganska dumt gjort av mig att utsätta andra trafikanter för en extra risk även om det var lite trafik osv.. Mycket bättre att köra av sig på bandagar!

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kan inte riktigt smälta att vi har så hårda lagar i sverige!!!
6 månader är ju helt omänskligt.. måste nog ta och skriva ett brev till Thomas Bodtröm och be han ändra dessa dtränga straff...

Följder såsom stark depression och böldpest kan bli verklighet om man är en äkta biker...

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Bah, 6 månader var ju efter att dom lindrat det från 8 månader. Kör man över 80 för fort så drar dom kortet 1 månad per påbörjad 10 km/h. :mad:

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ok.. bara för att visa hur lycklig jag är så offentligör jag farten jag hade.........

körde om civilbilen på een 70väg i 170.....

grymma tanke om han hafft på kameran...

eller så var det så att han tyckte att min hoj var så snygg att han sket i det?

FJ

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GS
nueh alltså min rabatt blev 187km/h.. egentligen gick det 258km/h men då fick deras block spatt så jag fick offra mig och erkänna enbart 187km/h i total fart fart för att kunna få böterna. De visste ju också att det var felv men snittfarten på sträckan var inte så tokig, och jag hade ju dängt deras egna rekord med surbumsen ganska duktigt, så de gav mig ett kompis pris :)

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Advance4Stroke skrev:
Poliserna i Umeå är väl allt för gulliga!!!!!

Idag vid 15 tiden åkte jag bakom ett följe bilar mellan ersboda rondellen och hagarondellen... Varpå jag får idén att jag skall köra om dem, givetvis så gasade jag på rejält och pressade fullt fram tills jag är nere vid hagarondellen... Plötsligt hör jag sirenerr.. När? var? Hur? tänkte jag.. Är det en ambulans som ska fram eller något.. Nä, se på fan, när jag saktar ner i rondllen och fortsätter in mot stan ser jag en bil med blåljus närma sig bakom...
SATAN, DAMN!!! KUKEN, Nu blir jag av med lappen tänkte jag...
Rullar in vid vägkanten och stänger av hojjen tar av mig hjälmen o.sv.....
Polis: Oj oj, det gick snabbt det där.
Jag: Jo, det var ju kanske lite onödigt...
P: Är det din motorcykel?
J: Ja
P: Kör du bil åxå?
J: Jodå.
P: Var bor du, osv.....
J: Bla bla bla

Polisen går in i bilen, varefter jag börjar svettas och tar av mig jackan samtidigt som jag inser att i den farten som jag höll så är det inte en chans att jag får behålla lappen...

Polisen kommer ut, trvlig och glad, och säger: Det blir inga böter, kör försiktigt i fortsättningen....

T A C K S Å M Y C K E T!!!!!
Säger jag och fortsätter min färd hemmåt...

:) :tummenupp :squid :notme :hej :rock :tummenupp ;) :squid :squid :rock

Nu när vi vet att detta slutade lyckligt så kanske man inte ska klaga,,,, MEN VAFAN TÄNKTE DU PÅ??? :confused: Varför stannade du när du visste att lappen skulle ryka (nu gjorde den ju inte det, bla bla bla) Men ändå. Fanns det inga tankar på att fly ev. probs. Detta e INTE menat som ett neg inlägg bara en fråga :tummenupp

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tanken fanns där i ca 4 sekunder... dock fanns ju chansen att han hunnit se mit regnummer. och tidigare på dagen hade jag fått tipset om att köra lugnt i stan eftersom polisen i Umeå tydligen blivit frånkörda typ 4ggr senaste veckan och nu skulle ta i med hårdhanskarna mot fortkörande mc-ister...
Så.. hade jag gasat på fanns ju chansen att de skulle bli heltokiga och sätta in allt de hade...
Dessutom var jag ca 300 meterr från centrum, och trafiken tätnade, så jag var i stort sett på väg in rätt i smeten....
Hur som haver, det lönade sig iaf att stanna... denna gången :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA