Advance4Stroke
Law enforcement agent
Poliserna i Umeå är väl allt för gulliga!!!!!
Idag vid 15 tiden åkte jag bakom ett följe bilar mellan ersboda rondellen och hagarondellen... Varpå jag får idén att jag skall köra om dem, givetvis så gasade jag på rejält och pressade fullt fram tills jag är nere vid hagarondellen... Plötsligt hör jag sirenerr.. När? var? Hur? tänkte jag.. Är det en ambulans som ska fram eller något.. Nä, se på fan, när jag saktar ner i rondllen och fortsätter in mot stan ser jag en bil med blåljus närma sig bakom...
SATAN, DAMN!!! KUKEN, Nu blir jag av med lappen tänkte jag...
Rullar in vid vägkanten och stänger av hojjen tar av mig hjälmen o.sv.....
Polis: Oj oj, det gick snabbt det där.
Jag: Jo, det var ju kanske lite onödigt...
P: Är det din motorcykel?
J: Ja
P: Kör du bil åxå?
J: Jodå.
P: Var bor du, osv.....
J: Bla bla bla
Polisen går in i bilen, varefter jag börjar svettas och tar av mig jackan samtidigt som jag inser att i den farten som jag höll så är det inte en chans att jag får behålla lappen...
Polisen kommer ut, trvlig och glad, och säger: Det blir inga böter, kör försiktigt i fortsättningen....
T A C K S Å M Y C K E T!!!!!
Säger jag och fortsätter min färd hemmåt...
Idag vid 15 tiden åkte jag bakom ett följe bilar mellan ersboda rondellen och hagarondellen... Varpå jag får idén att jag skall köra om dem, givetvis så gasade jag på rejält och pressade fullt fram tills jag är nere vid hagarondellen... Plötsligt hör jag sirenerr.. När? var? Hur? tänkte jag.. Är det en ambulans som ska fram eller något.. Nä, se på fan, när jag saktar ner i rondllen och fortsätter in mot stan ser jag en bil med blåljus närma sig bakom...
SATAN, DAMN!!! KUKEN, Nu blir jag av med lappen tänkte jag...
Rullar in vid vägkanten och stänger av hojjen tar av mig hjälmen o.sv.....
Polis: Oj oj, det gick snabbt det där.
Jag: Jo, det var ju kanske lite onödigt...
P: Är det din motorcykel?
J: Ja
P: Kör du bil åxå?
J: Jodå.
P: Var bor du, osv.....
J: Bla bla bla
Polisen går in i bilen, varefter jag börjar svettas och tar av mig jackan samtidigt som jag inser att i den farten som jag höll så är det inte en chans att jag får behålla lappen...
Polisen kommer ut, trvlig och glad, och säger: Det blir inga böter, kör försiktigt i fortsättningen....
T A C K S Å M Y C K E T!!!!!
Säger jag och fortsätter min färd hemmåt...