Fortkörningsböter HJÄLP!!??

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Skalman skrev:
2612725 Grattis :)

Kan du inte följa upp med att mejla en kopia på beslutet till polismannen som skrev fel :D

Haha, det hade vart nåt att se :hihi.



För övrigt kul som vanligt att dom flesta SH bara spekulerar men hävdar bestämt att SÅ ÄR DET ;).
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Mheel skrev:
2524336 Är den bara på 1800kr då måste du fått duktigt med rabatt . Jag fick en i helgen körde 61 på 50 väg fick betala 2400kr.
Sinnessjukt är vad det är... 11km/h är ju vad man joggar lite lätt och den lilla hastighetsskillnaden ska ge så mycket i böter. Hastighetstalibanerna slår till igen... :gnissla
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Pinky skrev:
2613341För övrigt kul som vanligt att dom flesta SH bara spekulerar men hävdar bestämt att SÅ ÄR DET ;).

Det ligger i människans natur. Människan vill verka kunnig och övertygar därför sig själv om att det man tror faktiskt är en sanning. Samma fenomen återfinns i "vem vill bli miljonär", och då tänker jag på livlinan "fråga publiken". Detta är den särklass sämsta livlinan av de tre. Även om programledaren vädjar att "svara bara om ni är säkra" så gissar 90% av publiken eftersom dom TROR att dom har rätt, eftersom de så gärna VILL att det ska vara rätt.
För ett par år sedan var det en kille som passade på 200.000-nivån eller liknande, med en livlina kvar! Han hade publikens livlina kvar men ville inte använda den av just denna anledningen (folk gissar bara för de vill verka smarta), och han fick rätt mycket kritik för det.
 

Martinmca

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha R1 -01
Jag frågade ju efter vad ni trodde o vist alla ska få ha sina egan åsikter men att hävda bestämt att de absolut inte finns en chans alls att man skulle kunna vinna de o att man är helt dum i huvet som ens försöker är väll lite väl kanske.. OM man då inte är 100% säker på sin sak.. va tydligen inte de :)

Vilket fall så är de kul att de blev som de blev :D

Som sagt nya böterna är ju något helt sjukt ju.. 10km/h för fort är ju knappt så dom borde få sätta böter på.. förr stanna man säker inte ens bilar som åkte 10 o under idag ger de ju typ 2000kr så då finns de ju lite mer anledning o stanna dom.. lite konstigt system för att "rädda liv"
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top