Fortsättning på "Jakt på Mc-tjuvar"

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Synd att ingen åkte dit, Du skulle ha fått straff med!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Brödraskapet Wolfpack. Ok, detta borde alla hjältar som vill gå ut med en träpåk och försvara sin motorcykel lägga på minnet.

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Brödraskapet Wolfpack. Ok, detta borde alla hjältar som vill gå ut med en träpåk och försvara sin motorcykel lägga på minnet.

Det var han själv som de till polisen att han skulle ingå i det gänget och att de skulle komma och skrämma målsäganden och vittnen vid en framtida rättegång.

Men inga sådana knuttar syntes till på rättgångarna så det var nog bara tomma ord från hans sida för att försöka skrämma oss.

Ett par år har gott sen den morgonen och jag anser fortfarande att jag agerade rätt, rör du mina grejer så ska det göra ont alltså.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Kul att drägget åkte dit för de andra brotten om de nu slapp undan straff för det brott de utsatte din familj för.Intresserad som man blev så läste jag naturligtvis din tidigare tråd i ämnet och såg att det tydligen fanns ett par riktiga stolpskott på SH som i det närmaste verkade tycka synd om de som begick dessa brott.Förmodligen de som aldrig själv varit utsatta eller är de släkt med drägget eller många av dagens domstolsanställda verkar det som när jag i det senaste fallet om deras domar läste om en rattfull och narkotikapåverkad man som körde ihjäl en tvååring i en stulen bil.Han fick två och ett halvt år !!??.Om jag inte har helt fel så har det ju funnits en debatt om mer samhällsingripande från privatpersoner vid dylika handlingar.Verkar ju behövas med tanke på var det bär hän just nu i dessa frågor.Behandla dessa som de gör mot dig, så du ska ha tummen upp hela dagen.

Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Det var han själv som de till polisen att han skulle ingå i det gänget och att de skulle komma och skrämma målsäganden och vittnen vid en framtida rättegång.

Men inga sådana knuttar syntes till på rättgångarna så det var nog bara tomma ord från hans sida för att försöka skrämma oss.

Ett par år har gott sen den morgonen och jag anser fortfarande att jag agerade rätt, rör du mina grejer så ska det göra ont alltså.

Jodå jag har också lite tillhyggen i beredskap och bangar inte för att sätta de jävlarna i respirator .. vadå klippte du till tjuven?

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Jodå jag har också lite tillhyggen i beredskap och bangar inte för att sätta de jävlarna i respirator .. vadå klippte du till tjuven?

Läs första posten i länken som är med i denna trådstarten, där är beskrivning på hela händelseförloppet.

tkdrille

Guest
http://www.nsk.se/article/20090810/NYHETER/444543424/-/vi-bor-pa-backagarden

Där är förövrigt en artikel från lokaltidningen från ett rehabboende. M*rgan F*gell som är med i den artiklen är en av de som var med och stal.

De är en öppen anläggning. Dvs de kan dra på natten och göra precis vad de vill. Qvarngården skulle ju bli ett bra sådant. De gick åt helvete, tycker synd om pensionärerna som bor bredvid.

En sådan person behöver mycket strängare liv för att man ska få tillbaka dem.

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Jag vill bara tacka Klimax för att han gjorde det han kunde för att få stopp på tjuvpacket.

Hur gick det med din farsas hand? Inga permanenta men hoppas jag.

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Synd att ingen åkte dit, Du skulle ha fått straff med!

Ehhh, varför då???
Han skyddade och försvarade sin egendom, absolut inget fel i det. Idioterna gav sig in i leken och bör därför vara bereda på att leken tåla också!
När jag läste vad han och sin pappa gjort kände jag mig stolt över att det faktiskt finns folk i sammhället som har lite civilkurage och vågar försvara sig själva och sin egendom istället för att bara förlita sig på ett rättsystem som knappt fungerar. Fler sådana!!! :tummenupp

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Jag vill bara tacka Klimax för att han gjorde det han kunde för att få stopp på tjuvpacket.

Hur gick det med din farsas hand? Inga permanenta men hoppas jag.

Bugar och bockar.

Ja då, handen är helt återställd, inga känningar över huvudtaget vilket är skönt.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
http://www.nsk.se/article/20090810/NYHETER/444543424/-/vi-bor-pa-backagarden

Där är förövrigt en artikel från lokaltidningen från ett rehabboende. M*rgan F*gell som är med i den artiklen är en av de som var med och stal.

Vilken tragiskt dålig artikel. "Vi är bra grabbar som bara vill ut i samhället och bidra!" Visst du. Enda dom vill är att komma ut och få sig en ny sil så fort det bara går, och på vägen begå några brott såklart. All heder till TS som låt batongen sköta snacket! Bra jobbat mannen, kul att se att folk vågar agera når övriga samhället inte gör det!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
All heder till TS som låt batongen sköta snacket! Bra jobbat mannen, kul att se att folk vågar agera når övriga samhället inte gör det!

TS gjorde allting SKITBRA förutom just att han försökte nita någon som inte gjorde nått med batong, snubben som sprang kan du järna få nita, men någon som inte säger nått eller gör nått kan man inte röra.

Rätten hade troligtvis detta i åtanke också när man inte dömde nissarna för prylarna som låg i bilen, aldrig i livet att man dömt så i annat fall.

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
TS gjorde allting SKITBRA förutom just att han försökte nita någon som inte gjorde nått med batong, snubben som sprang kan du järna få nita, men någon som inte säger nått eller gör nått kan man inte röra.

Rätten hade troligtvis detta i åtanke också när man inte dömde nissarna för prylarna som låg i bilen, aldrig i livet att man dömt så i annat fall.

Får tacka för allt medhåll.

Och jag ska berätta för dig Orecic att i rätten så sa jag att jag endast höll upp batongen och han där efter sprang. Jag sa aldrig att jag slog han, personen som blev slagen hävdade i förhör att han var så hög att han inte kommer ihåg något av kvällen, därför kunde han inte heller rätta mig på den punkten.

Så rätten gick enbart på att fast de hade både grejer i bilen och i väskan de bar på som tillhörde oss så kunde inte brott styrkas då vi inte såg de ta grejorna.

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Får tacka för allt medhåll.

Och jag ska berätta för dig Orecic att i rätten så sa jag att jag endast höll upp batongen och han där efter sprang. Jag sa aldrig att jag slog han, personen som blev slagen hävdade i förhör att han var så hög att han inte kommer ihåg något av kvällen, därför kunde han inte heller rätta mig på den punkten.

Så rätten gick enbart på att fast de hade både grejer i bilen och i väskan de bar på som tillhörde oss så kunde inte brott styrkas då vi inte såg de ta grejorna.

Du nämnde tidigare att pga. resultatet så ringer du inte polisen nästa gång. Men den smidigaste lösningen här hade ju varit att helt enkelt säga att ni såg dem bryta sig in i era bilar.

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Hoj
Z1000 -09
Du nämnde tidigare att pga. resultatet så ringer du inte polisen nästa gång. Men den smidigaste lösningen här hade ju varit att helt enkelt säga att ni såg dem bryta sig in i era bilar.

Hehe, det har du så rätt i. Skrev det inlägget för ett par år sedan i affekt antar jag. Skulle det hända idag skulle jag fortfarande ringa polisen men skulle nog inte handla annorlunda ang. batong-incidenten. Jag som var där visste, jag var 100% säker på att de jag hoppade på var förövarna och se så rätt jag hade.

Tror att många här inne skulle ändra uppfattning om de hade fått se hela händelseförloppet från min point of view.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...