Forts på Cecilia Lind?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Satt i bilen o lyssnade på Cecilia Lind (versionen med U T). Någon allsmäktig här på sporthoj som kan fortsättningen??? Det ska nämligen finnas en, men var??? :confused:

TiGgEr!

Häradsbetäckare!
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Imaginär R1
Det finns en visa av cornelis som heter "Balladen om herr Fredrik Åkare" (till skilnad från "balladen om herr fredrik åkare och fröken Cecilia Lind"

Det är det enda i Fredrik åkare serien jag kan tänka mig. Herr Åkare är lite som Bellmans Movits. Han tenderar att dyka upp ibland. Så även en figur vid namn Polaren Per.

Vet inte om det hjälper men du kan ju alltid kolla upp det! :hej

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Den heter väl inte Cecilia Lind utan Balladen om herr Fredrik Åkare. Alla fall versionen av UT?

Lithium

Guest
exiteme skrev:
Satt i bilen o lyssnade på Cecilia Lind (versionen med U T). Någon allsmäktig här på sporthoj som kan fortsättningen??? Det ska nämligen finnas en, men var??? :confused:

Är det verkligen möjligt... att det finns nån mer än mig är på sporthoj, som gillar UT?!! :)

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Forts på Cecilia Lind?

Lithium skrev:
Är det verkligen möjligt... att det finns nån mer än mig är på sporthoj, som gillar UT?!! :)

Japp. Jag lyssnar bla på UT, Völund samt HEL. :rock
Och NEJ, jag är inte rasist!!! :fakta (Min morsa är polack, min äkta man halvchilenare o en av mina bästa väninnor är muslim...)

Lithium

Guest
Re: Re: Re: Forts på Cecilia Lind?

exiteme skrev:
Och NEJ, jag är inte rasist!!! :fakta (Min morsa är polack, min äkta man halvchilenare o en av mina bästa väninnor är muslim...)

hehe va kul!, jag lyssnar också mycket på just UT, HEL, öch även mjölner mfl, men jag håller väldigt koll på var banden står! Dessa band är ju nationalromantiska! Jag tycker det e kul att diskutera vikingarock med sånna som tror dom vet nåt om det och kallar det för rasistmusik; då brukar jag fråga om dom vet att det finns
många personer med mer lr mindre utlänsk bakgrund som lyssnar på vikingarock! Det roliga är att vikingarocken blir mer och mer accepterad!

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
"Besten" med UT ... mer rasistiskt än så blir det knappast... PUCKON!

Och även om ni inte e rassar... hur fan kan ni stödja något dyligt genom att köpa plattorna?

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
mibe04 skrev:

Och även om ni inte e rassar... hur fan kan ni stödja något dyligt genom att köpa plattorna?

Köpa???!!! När det finns Kazaa....? :crash

Och du är säkert själv så moralisk att du inte kör bil pga avgaserna som förorenar,du sorterar alla sopor, äter vegetariskt pga djuren, använder "miljövänlig" el, med i människorättsorganisationer osv, osv.....

Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Re: Re: Re: Forts på Cecilia Lind?

exiteme skrev:

Hel :rock även Völund e bra :tummenupp
Men U T känns lite för mycket... Iofs har du rätt sköna covers

Hel ska f ö spela i Vallentuna snart :fakta på hemmaplan asså! kommer dock inte riktigt ihåg när dom kommer :rolleyes:

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Om man lyssnar på Bob Marley, knarkar man då? :3freak

Själv lyssnar jag på Meshugga och sånt... Inte äter jag barn eller offrar kattungar heller....

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ChaosX skrev:
Om man lyssnar på Bob Marley, knarkar man då? :3freak

Själv lyssnar jag på Meshugga och sånt... Inte äter jag barn eller offrar kattungar heller....

Äter du inte katter. Vafaaan vad det då du slängde på grillen häromdagen...? :D

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
Det var grannens fula marsvin....

[Hehehe.. fick PM] :tummenupp

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Men varför stödja ett gäng uppenbara puckon???

Minst lika rubbat att göra skitmusiken som att lyssna på den...

UT suger å sätter konstiga funderingar i huvudet på småglin som inte fattar bättre

Lithium

Guest
mibe04 skrev:

Har man förutfattade meningar om UT, utan att veta var dom står så kan man tolka det på riktigt otäcka, felaktiga sätt!, Jag har köpt nån skiva, men det mesta är mp3 dock, men jag tycker inte det är fel att stödja dom med en slant, för dom kan behöva det och dessutom så ska dom ha en eloge för att dom tar AVSTÅND från nazism och rasism, b la genom att tvärt avbryta sin konsert pga dumma mindre intelligenta personer...

exiteme

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
mibe04 skrev:
Men varför stödja ett gäng uppenbara puckon???

Minst lika rubbat att göra skitmusiken som att lyssna på den...

UT suger å sätter konstiga funderingar i huvudet på småglin som inte fattar bättre

OK, ska då genast sluta lyssna på
1. Reagge = knarkuppmaning
2. EMINEM/RAP = uppmaning till brott/mord
3. Bellman = alkoholistvarning/ pedofili
4. Uggla = pedofilvarning/alkoholvarning
5. Nationalsången = rasistvarning
6. Christina Aguilara = sex (ajabaja)
7. Depeche Mode = uppmanar till självmord
8. Hårdrock = ond bråd död/satanism (blaha blaha)
9. . .....fyll i själv efter behov och önskan....

Sen din kommentar om att UT sätter konstiga funderingar i småglins huvud som inte fattar bättre...hehehe....DU fattar ju inte, så vilken kategori tillhör du....???

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Lithium skrev:
och dessutom så ska dom ha en eloge för att dom tar AVSTÅND från nazism och rasism, b la genom att tvärt avbryta sin konsert pga dumma mindre intelligenta personer...

Jasså ???? ska man ha en eloge för det???? hör väl till sunt jävla förnuft att ta avstånd från nazism och rasism.

Att dom avbröt spelningen kan väl tyckas vara ett ställningstagande men det gör ju inte UT till en bunt helgon direkt...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...