Forts på Cecilia Lind?

Lithium

Guest
mibe04 skrev:
Jasså ???? ska man ha en eloge för det???? hör väl till sunt jävla förnuft att ta avstånd från nazism och rasism.

Att dom avbröt spelningen kan väl tyckas vara ett ställningstagande men det gör ju inte UT till en bunt helgon direkt...

nej ok, men det starkt av dom att hålla tillbaks med spelningarna för ett tag bara pga av att en grupp nassar har hälsat en viss person som inte har med nationalromantisk musik att göra!
Det är tyvärr inte mer dom kan göra för att få bort rasist stämpeln; dom tar ju i intervjuer med ord avstånd, dom avbryter spelningar etc...dom gör med andra ord så mycket dom kan för att visa att dom inte är rasister/nazister!

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nu skall jag avslöja min totala ignorans när det gäller vilka musiker som är smågrisar eller inte, men benämningen "nationalromantisk" kan jag inte tolka på annat sätt än att man har en något trångsynt inställning till invandrare. Samma med "vikingarock". Oavsett vad man sätter för stämpel på det så tål det väl ofta inte en närmare granskning. Eller?

Jag menar, ser det ut som bajs, luktar det som bajs, så är det antagligen bajs alldeles oavsett vad man kallar det?

Samtidigt, att tolka Cornelius tyder ju onekligen på viss klass.....

Miss Ullis

Che Spettacolo
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
ingen....
Det finns en fortsättning...

EN BALLAD DAGEN EFTER Text: Bengt Sändh
Musik: Bengt Sändh

1. Han vaknade så fyllesjuk i ett främmande rum.
Aldrighade Fredrik Åkare känt sig så dum,
ty i slafenm strax brevid låg en jänt unge på glid.
Fröken Lind en stackares flicka både barnslig och stupid.

2. Månsken och dragspelstoner kan lura en man för igår när han var full var Cecilia grann.
Men idag i solens glans
ser hon ut som en shimpans
och mot kudden har hon gnidit av
sin forna elegans

3. Vår Fredrik han är gammal men tjejen är ung.
Han ångrar vad han gjorde och skammen känns tung.
Den blir inte mindre svår
när han straff för otukt får,
för Cecilia har ljugit
Hon är bara fjorton år...

Hihihihi :D

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Miss BrInK skrev:
Det finns en fortsättning...

EN BALLAD DAGEN EFTER Text: Bengt Sändh
Musik: Bengt Sändh

1. Han vaknade så fyllesjuk i ett främmande rum.
Aldrighade Fredrik Åkare känt sig så dum,
ty i slafenm strax brevid låg en jänt unge på glid.
Fröken Lind en stackares flicka både barnslig och stupid.

2. Månsken och dragspelstoner kan lura en man för igår när han var full var Cecilia grann.
Men idag i solens glans
ser hon ut som en shimpans
och mot kudden har hon gnidit av
sin forna elegans

3. Vår Fredrik han är gammal men tjejen är ung.
Han ångrar vad han gjorde och skammen känns tung.
Den blir inte mindre svår
när han straff för otukt får,
för Cecilia har ljugit
Hon är bara fjorton år...

Hihihihi :D

Tack! Fick den skickad på msn igår. Vansinnigt rolig!!! :D

Lithium

Guest
t-rex skrev:
Nu skall jag avslöja min totala ignorans när det gäller vilka musiker som är smågrisar eller inte, men benämningen "nationalromantisk" kan jag inte tolka på annat sätt än att man har en något trångsynt inställning till invandrare. Samma med "vikingarock". Oavsett vad man sätter för stämpel på det så tål det väl ofta inte en närmare granskning. Eller?

Jag menar, ser det ut som bajs, luktar det som bajs, så är det antagligen bajs alldeles oavsett vad man kallar det?

Samtidigt, att tolka Cornelius tyder ju onekligen på viss klass.....

Nationalromantiskt- det är det bästa sättet att tolka UT:s musik på, med det menas till exempel sånger om sveriges historia, traditioner, även tolkningar av kända svenska dikter.
Det kallas ju mest för Vikingarock då just många låtar handlar om fornnordisk mytologi.
= Alltså låtar om norden , Sverige. Om du nu fortfarande tolkar det som främlingsfientlighet så vill jag gärna veta varför, samt var du drar gränsen för främlinsfientlighet! För mig så är det främlingsfientlighet samma sak som i en viss mån rasism!= man ser ner på folk av andra slag osv.. Jag tycker inte UT gör nåt av detta bara för att dom hyllar Sverige!

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
YaZ skrev:
På vilket sätt är "Besten" rasistisk?
Det kan inte vara så att de sjunger om Fenris-ulven?

"Fenrisulven: Väldig varg, son till Loke och Angerboda. Fenrisulven växte upp i Valhall, men gudarna skrämdes av hans jättestorlek och ilska. Flera försök att fängsla honom med olika bojor gjordes, förgäves. Slutligen låter Oden dvärgarna smida Gleipner, en kedja gjord bl.a. fiskars andedräkt, kvinnors skägg och fåglars spott. Fenrisulven går med på att bindas med Gleipner (under förevändningen att gudarna vill pröva hans styrka), men bara på ett villkor: Att någon av gudarna som pant lägger sin hand i hans gap. Tyr gör detta och nu kan Fenrisulven bindas. När Fenrisulven märkar att han lurats och inte kan slita sig loss biter av Tyr handen, varefter denne är enhänt. Vid ragnarök slipper Fenrisulven lös och hotar att sluka hela världen."

Undrar vad dom egentligen drog i sig på den tiden... Jag menar, kvinnors skägg, fåglars spott mm... Det måste varit starka saker! :skrämd

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
ChaosX skrev:
Undrar vad dom egentligen drog i sig på den tiden... Jag menar, kvinnors skägg, fåglars spott mm... Det måste varit starka saker! :skrämd

Förmodligen en hel del flugsvamp och EN JÄVLA MASSA mjöd :öl

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...