Forumet suger elefantollon.

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Vad har hänt? Efter uppdateringen har det bara gått utför. Allt är smått och plottrigt och det går segare än någonsin.

Trist.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Gustav1 skrev:
Vad har hänt? Efter uppdateringen har det bara gått utför. Allt är smått och plottrigt och det går segare än någonsin.

Trist.

sluta deppa :hördu försök att tänka bättre tankar :3freak

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Varför bara klaga och då inte istället försöka hjälpa till?

Visst har det gått segt men jag vet att ansvariga arbetar med det hela och lägger ner mycket tid på det. Det här även funnits trådar där ansvariga bett om hjälp gällande både kunskap och hårdvara. Av alla som finns på forumet är det några få som hjälpt till.

Folk kan inte ha missat att man sökt minne till servern och tack till dom som försökt hjälpa.

Istället för bara säga suger elefantollon så skriv under tråden där man kan lägga in sina synpynkter. Då gäller att inte skriva bara som i trådnamnet här utan konkret ge synpnkter för vad man anser bör ändras enligt ens personliga åsikt.

Är helt säker på att ansvariga uppsakattar det och gör allt för förbättra. Ha även i tankarna att det här är Sveriges största mc site som drivs av bland annat av pesoner som även har heltidsarbete och att SH än är helt dirven utan några riktiga inkomster. Så vad kan vi begära och vad kan vi inte begära?

Dock håller jag med om att det varit problem ett tag, men jag har skickat mina synunkter till ansvariga.

Så hjälp till att få till SH till en ännu bättre site genom hjälpa till på ett eller annat sätt.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Gustav1 skrev:

Trist.

Ber att få hålla med, trots dendär jävla optimisten twinner666. :)

Jag vet inte, det kanske var något som var trasigt innan, men jag har alltid kört efter pricipen att man inte ska laga något som inte är trasigt, för då kommer det att BLI trasigt.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Liwa1 skrev:
Istället för bara säga suger elefantollon så skriv under tråden där man kan lägga in sina synpynkter. Då gäller att inte skriva bara som i trådnamnet här utan konkret ge synpnkter för vad man anser bör ändras enligt ens personliga åsikt.

Var det många som skrivit där att de ville ha den nya versionen av forumet? Bara en undring.

Kalla mig gnällspik, men jag blir trött när folk tror att något automatiskt är bättre bara för att versionsnummret är högre.

Om det nu är tungt för servern redan innan varför uppgradera till ny version av forumet som har fler funktioner och antagligen kommer att gå ännu trögare? Enkel logik borde säga att det är dumt.

Nu är ju dessa saker, bortsett från väntetiden mestadels kosmetiska så att man får lägga tid på att hitta var sakerna finns. Lite av en vanesak allstå.

Det viktiga med forumt är ju trots allt det som skrivs där.

Men visst. Jag kan läta upp nämnda tråd och skriva att "Det var bättre förr!".

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Liwa1 skrev:

Visst har det gått segt men jag vet att ansvariga arbetar med det hela och lägger ner mycket tid på det. Det här även funnits trådar där ansvariga bett om hjälp gällande både kunskap och hårdvara. Av alla som finns på forumet är det några få som hjälpt till.

Folk kan inte ha missat att man sökt minne till servern och tack till dom som försökt hjälpa.

Är helt säker på att ansvariga uppsakattar det och gör allt för förbättra. Ha även i tankarna att det här är Sveriges största mc site som drivs av bland annat av pesoner som även har heltidsarbete och att SH än är helt dirven utan några riktiga inkomster. Så vad kan vi begära och vad kan vi inte begära?

Dock håller jag med om att det varit problem ett tag, men jag har skickat mina synunkter till ansvariga.

Så hjälp till att få till SH till en ännu bättre site genom hjälpa till på ett eller annat sätt.

Nah, tyckte det var bättre förut bara. Glömde skriva det och ber om ursäkt för eventuella otrevligheter.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Själv tycker jag mig märka att antalet trådar har minskat sen forumförändringen. Kanske bara jag, men det känns som det.
Hursomhelst. Om Gustav1 nu tycker såhär så finns det en annan bra sida att skriva på www.bikeproject.com :rock

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Bikerbitch skrev:
Själv tycker jag mig märka att antalet trådar har minskat sen forumförändringen. Kanske bara jag, men det känns som det.
Hursomhelst. Om Gustav1 nu tycker såhär så finns det en annan bra sida att skriva på www.bikeproject.com :rock

Njae, får inte skriva där.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
dumbo skrev:
Var det många som skrivit där att de ville ha den nya versionen av forumet? Bara en undring.

Kalla mig gnällspik, men jag blir trött när folk tror att något automatiskt är bättre bara för att versionsnummret är högre.

Om det nu är tungt för servern redan innan varför uppgradera till ny version av forumet som har fler funktioner och antagligen kommer att gå ännu trögare? Enkel logik borde säga att det är dumt.

Nu är ju dessa saker, bortsett från väntetiden mestadels kosmetiska så att man får lägga tid på att hitta var sakerna finns. Lite av en vanesak allstå.

Det viktiga med forumt är ju trots allt det som skrivs där.

Men visst. Jag kan läta upp nämnda tråd och skriva att "Det var bättre förr!".

Den enkla logiken du nämner är inte helt rätt ;)
En nyare version kan göra att det går lättare och inte segare. Det finns bevis på från Windows tex. Man har liksom försökt få bort lite "ful hack" av koder i nyare versioner och det finns annat med, men går inte in djupt tekniskt på det.

Håller med om att det viktigaste är det som skrivs och har även märkt det BB säger, att det blivit mindre trådar som kommit upp. Där måste vi göra något och jag hoppas att dom ansvariga jobbar (vilket jag iof vet att dom gör) för att förbättra prestandan, utseende och funktioner.

Sen är det mycket väl känt att man alltid tycker det var bättre förr och att man har svårt för förändringar. Nu säger jag inte att du skulle ha så, men det är mycket välkänt att folk har svårt för förändringar, men efter ett tag med något nytt insett att det här var ju bra....

Jag hoppas att dom får till allt nu och att det ska kunna förbättras änumer. För jag tycker SH och Swedie verkligen lyckats utan större medel fått till en bra site som är Sveriges största för alla mc åkare.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Liwa1 skrev:
Den enkla logiken du nämner är inte helt rätt ;)
En nyare version kan göra att det går lättare och inte segare. Det finns bevis på från Windows tex. Man har liksom försökt få bort lite "ful hack" av koder i nyare versioner och det finns annat med, men går inte in djupt tekniskt på det.

Håller med om att det viktigaste är det som skrivs och har även märkt det BB säger, att det blivit mindre trådar som kommit upp. Där måste vi göra något och jag hoppas att dom ansvariga jobbar (vilket jag iof vet att dom gör) för att förbättra prestandan, utseende och funktioner.

Sen är det mycket väl känt att man alltid tycker det var bättre förr och att man har svårt för förändringar. Nu säger jag inte att du skulle ha så, men det är mycket välkänt att folk har svårt för förändringar, men efter ett tag med något nytt insett att det här var ju bra....

Jag hoppas att dom får till allt nu och att det ska kunna förbättras änumer. För jag tycker SH och Swedie verkligen lyckats utan större medel fått till en bra site som är Sveriges största för alla mc åkare.

Nja... I flera fall, med just MS så har de ju prioriterat om funktioner i operativet så att det "känns" snabbare, men programmen i vissa fall exekveras långsammare osv. Om man lägger mycket krut på GUI känns datorn snabbbare, men kan den pumpa ut lika mycket data genom TCP/IP-stacken då? Om du förstår min poäng?

Visst kan man rationalisera och optimera. Göra saker på smartare sätt. Vissa saker kanske blir bättre, men blir det bättre på det stora hela?
Jag kör tex fortfarande W2k för att jag tycker att det funkar bättre på det stora hela, även om XP har en del fördelar.

Jag brukar inte ha något emot förändringar om det finns en bra orsak eller om det finns uppebara vinster, men att förändra saker för förändringens skull har jag svårt för. Det är inte värt att ha ett högre versionsnummer om programmet/forumet/löksoppan blir jobbigare att använda.
Inte kör man ju gärna in W2k Advanced Server på en P75 med 16MB RAM, då är W95 ett bättre val då förstnämnda i praktiken blir helt oanvändbart.

Nåväl, vi får se vart vi landar. Jag har dock inte sett några fördelar hittils. (Hur funkar snabbsvaret i denna nya version föresten. Lyckas inte använda det öht. Men det kan ju vara något såntdär skräp som vara funkar om man har det tvivelaktiga omdömet att köra IE.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
dumbo skrev:
(Hur funkar snabbsvaret i denna nya version föresten. Lyckas inte använda det öht. Men det kan ju vara något såntdär skräp som vara funkar om man har det tvivelaktiga omdömet att köra IE.

Jag kan rita och berätta.

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    26.1 KB · Visningar: 120

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Blue skrev:
Jag kan rita och berätta.

Då vet man det iaf.

Man undrar ju genast vad fördelen med att behöva klicka där först skulle vara...

En annan irriterande sak, som andra redan kommenterat i tråden "Nytt forumscript" är att man (jag och de andra som klagat iaf) numera måste logga in varje session, även om man har bockat i "logga in automatiskt".

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gustav1 du bidrar inte till mycket förbättring med såna här trådar. Skapar endast otrevligheter.

Detta med "det var bättre förr" är hemskt å höra.

:stop

Tråden är... stängd. Ta det vidare snack via PM. Jag svarar inte på PM som innehåller "forumet suger" "gå tillbaka till det gamla" "varför gör du såhär"....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S