Fotboll eller icke?

Gillar du fotboll.

• Antal röstningar
    0

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Ibland har jag märkt att man kan få rena dödspatruller efter sig här på forumet om man nämner ordet "fotboll".
Så nu tänkte jag bara försöka få en liten uppfattning om hur många individer en sådan dödspatrull skulle innefatta.
Hade också varit intressant att höra (om du har svarat NEJ i pollen) varför folk som kör hoj har så mycket emot fotboll.
Precisera gärna ditt svar. Jag har hört allt fotboll-är-bara-för-kärringar-snack och fotboll-är-gay, så håll gärna så uttömmande svar för dig själv.

Last edited:

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
spectre skrev:
Det kan vara kul att sparka lite boll med polarna nångång ibland på sommaren men nått fotbollsfan är jag absolut inte
Du kräker inte galla över allt vad fotboll står för åtminstånde så du behöver inte precisera dig.

Matthe

En bra påg
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Lead 110 -09, sponsor R1:a i fighter utförande samt delägare i Team Golden Boy Racings vinnarmoppe!
Kan vara kul när det är landskamper, i övrigt helt ointresserad. Mest ett sätt att träffa polarna och dricka ett par kalla.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Skitkul att lira boll, slutade dock för två år sedan men har funderingar på att komma igång igen. Bara korpfotboll men det är roligare när det inte är så seriöst.
Men att kolla på fotboll är det tråkigaste jag vet, möjligtvis att jag kollar om sverige eller norge skulle ta sig till vm-semi eller final.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Älskar fotboll. Lirar inte seriöst längre tyvärr, finns ingen tid. Har dock växt upp med det, spelat sedan 5 års ålder.

Förstår inte folk som klankar ner på andra sporter. Bättre att vara tyst isf.

Jag är sportfåne, älskar all sport.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har aldrig haft något direkt sportintresse. Bra hockey kan va ok att se någon enstaka gång, men fotboll är rätt uttråkande.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Bryr mig inte om fotboll alls, utom när annan TV-underhållning får flytta sig till förmån för fotboll.
Gäller även andra sporter som hockey, "OS" och olika VM :huvet m.fl.

KawaChris

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
såld
Felet med fotbollsfans är att dom brukar vara så fanatiska och fanatism är aldrig vackert vare sig det handlar om sport, religion eller politik..

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Fotboll är en sport för fattiga, allt som krävs är något runt man kan sparka på samt en liten plan yta i ghettot. Det är därför stjärnorna inom fotbollen måste ha bögfrisyrer och flasha med fina bilar,tjejer osv. Samma syndrom som inom rap-musiken.

Ser man samma grej hos duktiga hockeyspelare eller RR-stjärnor tex?
Generellt sett NEJ.

För min del så hatar jag den där förbannade mentaliteten som huvuddelen av alla duktiga fotbollsspelare sitter inne med, därför hatar jag dessutom själva sporten.

Ytterligare en grej är ju hysterin bland supportrarna till fotbollen, tycker inte det verkar vara positivt med en sport där där det är ok att ställa till med kravaller bara för att man håller på ett visst lag.

Att sparka boll med polarna på gräsmattan däremot gör jag gärna, till skillnad från att lyssna på rapmusik.

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Älskar fotboll, spelar både själv och tittar när jag har tid. Speciellt VM och EM är helt underbart att titta på, även damfotboll.
Men tråden viskar lite "Fotboll VS Motorsport" vilket jag tycker är synd. Visst, lite mera motorsport i TV-rutan vore ju inte fel, men att ta bort fotbollen..? Nejtack!

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
Trango_B skrev:
Fotboll är en sport för fattiga, allt som krävs är något runt man kan sparka på samt en liten plan yta i ghettot. Det är därför stjärnorna inom fotbollen måste ha bögfrisyrer och flasha med fina bilar,tjejer osv. Samma syndrom som inom rap-musiken.

Ser man samma grej hos duktiga hockeyspelare eller RR-stjärnor tex?
Generellt sett NEJ.

För min del så hatar jag den där förbannade mentaliteten som huvuddelen av alla duktiga fotbollsspelare sitter inne med, därför hatar jag dessutom själva sporten.

Ytterligare en grej är ju hysterin bland supportrarna till fotbollen, tycker inte det verkar vara positivt med en sport där där det är ok att ställa till med kravaller bara för att man håller på ett visst lag.

Att sparka boll med polarna på gräsmattan däremot gör jag gärna, till skillnad från att lyssna på rapmusik.
Hur kan dom ha "bögfrisyrer" och ragga brudar i fina bilar om dom är fattiga?
Och, bor dina polare i ghettot???
Ta reda på liiite mer fakta innan du fräser ur dig fler omogenheter. Du har ju INGEN aning om vad du surrar om

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Röstade nej av två anledningar.

1.Spelar inte själv därför inget direkt intresse, tittar dock gärna om Sverige är i EM eller VM final.

2. Det första som sportnyhetsankaret skickar ur sin mun är fotboll... kan inte minnas när sporten började med något annat än en inslag från nån fotbollsmatch, så satans tjatigt och uttråkande. Känns som om det finns fler sporter att nämna i Tv. :fatta!

HEJ DÅ

Också cool?
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
kawasaki zx10
varför finns det inget "ibland" i pollen, ja hejar jämt på sverige och då är fottboll kul..men annars är det inte så roligt

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
KTM 625 SMC -04
Fotboll är ju skitroligt att både titta på och att spela!
Sen att vi har ett så underbart lag här i staden gör ju inte saken sämre!
Jag kan erkänna, kollar hellre på fotboll än motorsport.

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Fotboll suger. Vem fan får för sig att springa efter en boll? :va

Tråkigt att titta på med, helt händelselöst, dessutom så har varken spelare eller bollen någon motor. :kocko

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Finns (nästan) inget bättre än fotboll.. :)

Ohotat största sporten världen över. Inget evenemang "samlar" världen som ett VM, inte ens OS med alla dess grenar. Vissa länder står still när deras landslag spelar under den turneringen... :Bugar

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
McRae skrev:
Fotboll är ju skitroligt att både titta på och att spela!
Sen att vi har ett så underbart lag här i staden gör ju inte saken sämre!
Jag kan erkänna, kollar hellre på fotboll än motorsport.

Grattis till segern, synd för oss bara! :(

Självklart älskar jag fotboll, kan man göra annat?

Tja

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
NEJ!

Rättar in mig i ledet och skriver på kontraktet för dödspatrullen! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...