Fotboll eller icke?

Gillar du fotboll.

• Antal röstningar
    0

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Matthe skrev:
...därför hatar jag dessutom själva sporten. PÅ ELITNIVÅ

Förövrigt hyset jag inget agg mot sporten i sig självt.
Jag kallar inte det dubbelmoral enligt min defenition av ovanstående ...

Vad kallar du det då?

Alltså om du läser mina inlägg och försöker förstå innebörden i dom så förstår du att du i första citatet ska lägga till sporten på elitnivå. Jag tror nog att du förstod det även om jag inte skrev ut det :tummenupp
Var lite otydlig det kan jag hålla med om

Alltså för att förtydliga mig en sista gång.

Pga att fotbollsspelare på elitnivå är förkastliga individer som är fjollor,har bögfrilla,lipar för minsta beröring,flashar med pengar osv osv så gillar jag inte
den fotboll som just detta personer spelar(dvs fotboll på elitnivå).
Dessutom har fotbollen på elitnivå många idiotiska supportrar och detta bidrar starkt till mitt ogillande av fotboll på elitnivå .

Samtidigt tycker jag att lilla kalle på 7 år som sparkar boll hemma på gräsmatten är ganska harmlös och således har jag absolut inget emot
den typen av fotboll.

Håll med om att skillnaderna är jävligt stora och knappast jämförbara. Alltså
dubbelmoral = Nej :)

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Wunder skrev:
Omröstningen är felformulerad, det måste vara antingen
Gillar du att TITTA på fotboll?
eller
Gillar du att SPELA fotboll?

Personligen tycker jag det är skitkul att SPELA fotboll, men att titta på fotboll är så sjukt jävla meningslöst!
Faktum är att alla som gillar att TITTA på fotboll, eller någon annan sport heller för den delen, skall fanimej släpas ut på en grusplan och SKJUTAS!!!

i huvudet...

flera gånger!!! :4skrika :6surkart

Sedär :tummenupp
Jag håller med om ditt grundresonemang, dock spårar du väl ut lite väl mkt senare i inlägget :kocko

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Dangerous Dave skrev:
Du snackar rakt in i dimman, det inser du va?
Hur f*n kan du bara få för dig att alla fotbollsspelare kommer från ghettot och inga hockeyspelare gör det???

Kan du inte läsa? Han skrev ju att det finns undantag. Varför blir du förresten så upprörd över dom negativa inläggen om fotboll? Var det inte det tråden handlade om? Ställ inte frågan om du inte tål svaret.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Dangerous Dave skrev:
FATTA!!! Fotboll är nationalsport i MÅNGA länder i världen! Motorsport är det INTE!

Det är just det jag inte fattar, att fotboll är så jävla stort som det är? Hur kul är det att springa fram och tillbaka över en stooor rutklippt gräsplan och försöka få in en boll i ett mål? Sen att sitta och titta i 90minuter på 22 killar/tjejer eller vad dom nu är på plan och tycka att det är skoj förstår jag inte heller. Har aldrig gillat fotboll och hoppas inte jag kommer göra det heller.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Dangerous Dave skrev:
Till alla er som hatar fotboll och glorifierar motorsporten...
Om nu fotboll är så jävla tråkigt och fjantigt, kan ni då ge ett exempel på vad det är som är så j*vla kul med motorsport där dom kör runt runt runt runt runt på en bana???

ÖH? Sporthoj.com, inte Fotboll.com?!

Det känns som om du känner att du måste försvara fotbollen.

Du bad om åsikter, här är de.

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
svampe skrev:
ÖH? Sporthoj.com, inte Fotboll.com?!

Det känns som om du känner att du måste försvara fotbollen.

Du bad om åsikter, här är de.
Jag kan ta åsikterna och synpunkterna. Det bad jag om.
Inte några spydiga inlägg om att alla som spelar fotboll är fjollor, viftar med pengar för att vissa att dom finns, ren smutskastning med andra ord... Dessutom är flera inlägg totalt tagna ur luften och saknar grund över huvudtaget.
Och jag förstår inte heller att folk inte verkar begripa att fotboll faktiskt är nationalsport i Sverige, att det finns miljoner som är intresserade av att titta på OCH spela denna sport. Hade motorsport varit av stort intresse i Sverige så är det väl självklart att det hade visats i TV. Nu är inte fallet så och TV kommer INTE att ta bort fotboll (och även hockey) och visa motorsport som några tiotusental i Sverige BARA vill se.
När folk skriver "Det borde va förbjudet att spela fotboll" och "hur fan kan dom visa denna vedervärdiga sport på TV" säger dom inte vad DOM tycker utan hur det BORDE vara... DET stör jag mig på.
Ni som nu tycker så kan väl skriva detta till SVT sport och se om ni får igenom era önskemål. Bered er på besvikelse.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dangerous Dave skrev:
Jag kan ta åsikterna och synpunkterna. Det bad jag om.

Ok, nu börjar det här likna en vettig diskussion.

Nationalsport skulle jag inte kalla det, men det är den med störst publik.
Det som jag retar mig på är att spanska, italienska, engelska brasilianska, osv ligorna får mer uppmärksamhet än nationell motorsport oavsett gren.

Som jag skrev tidigare:
"Det jag verkligen föraktar är den pöbelliknade inställningen till andra supportrar, dvs de ska ha stryk.

Kan någon fotbollsfanatiker förklara varför det blir kravaller i fotboll och i viss mån hockey men inga andra sporter? "

Varför den mentaliteten?

Upplys mig.

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
svampe skrev:
Ok, nu börjar det här likna en vettig diskussion.

Nationalsport skulle jag inte kalla det, men det är den med störst publik.
Det som jag retar mig på är att spanska, italienska, engelska brasilianska, osv ligorna får mer uppmärksamhet än nationell motorsport oavsett gren.

Som jag skrev tidigare:
"Det jag verkligen föraktar är den pöbelliknade inställningen till andra supportrar, dvs de ska ha stryk.

Kan någon fotbollsfanatiker förklara varför det blir kravaller i fotboll och i viss mån hockey men inga andra sporter? "

Varför den mentaliteten?

Upplys mig.
Angående supportrar vs. huliganer kan jag säga ett par saker.

1. Dom som räknas som "huliganer" är inte bara ett problem för sporten, dom är ofta kriminella UTANFÖR sporten med, men att bete sig på det sätt dom gör på arenan (se Råsunda-kravallerna för nån vecka sedan som exempel) gör att dom ser sig som verkliga fans. Att dom har rätten att bli så frustrerade över ett nederlag att dom tar till våld "för laget". I fallet Råsunda vände dom sig dock EMOT sin egen klubb då denna skötts väldigt dåligt av AIK-ledningen.

2. "Hat" på läktaren (det verbala hatet) mot motståndarsupportrar har väl förekommit i alla tider, det är ett sätt att psyka motståndarsupportrar/motspelare, inte för att ställa till bråk, utan för att få sina spelare att känna sig "trygga" om man nu kan uttrycka det så. Givetvis hatas det inte bara bland supportrar men det är hatandet som får vissa att tända till lite extra (se punkt 1)

3. Det som oftast urartar på och utan för läktaren är "högrisk-matcher". Stockholms derbyn, Skåne derbyn och tyvärr när Göteborg möter vilket annat storlag som helst i Allsvenskan. Blir det bråk mellan supportrar bildas ett agg mot motståndarsuportrarna och då sprider det sig till resten av "klacken".
Ser man på storklubbarna som har mellan 3.000-10.000 pers. bara i klacken blir det nästan ett brödraskap.

Hoppas jag svarat på några av dina funderingar.

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dangerous Dave skrev:
Hoppas jag svarat på några av dina funderingar.

Både ja och nej.

Är det inte meningen att det ska vara ett spel, inte något att slåss över?

Hur som helst så kommer jag aldrig att förstå facinationen av fotboll.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
I princip gillar jag inte fotboll men det är lite skoj att spela själv plus kolla på större turneringar (typ EM, VM) och ibland även ligamatcher faktiskt (Spanska, Italienska tex)

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
svampe skrev:
Både ja och nej.

Är det inte meningen att det ska vara ett spel, inte något att slåss över?

Hur som helst så kommer jag aldrig att förstå facinationen av fotboll.
Absolut inget att slåss över men rivaliteten mellan supportrar har alltid funnits, det är en del av läktarkulturen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Dangerous Dave skrev:
Vem fan bryr sig om vem som ska till Chelsea osv?
Vem fan bryr sig om Rossi kör för Honda eller Suzuki??? Motorcykel som motorcykel.
Ditt tankesätt talar bara om för alla andra att det inte finns nån sport som är värd att nämna om det inte verkar va motorsport.
FATTA!!! Fotboll är nationalsport i MÅNGA länder i världen! Motorsport är det INTE!

När skrev jag att jag gillade motorsport? Jag tycker det är väldigt ointressant det också, formel 1 är FRUKTANSVÄRT ointressant. Enduro kan vara ganska kul att kolla på och då man klättrar som satan med crossare och såna här konstiga jävla sporter som höjdhopp med cross är roligt. Men jag gillar inte sport.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Dangerous Dave skrev:
2. Att dom ramlar beror väl mest på att dom springer och får en takling.
Spring ut och tackla Rossi när han flyger fram så ska du nog se att han också ramlar. Det har väl inte så mycket att göra med att man har dåligt balans sinne...

Tja, så länge man tjänar på att lägga sig ner och gråta för att få en utvisning eller så av domaren så tycker jag det är "fjolligt". Inte för att hålla om sitt eget hus (eller hur nu det heter), men det finns sporter där man sparkar på varandra, och ingen gråter där, ingen vrider sig i smärta på backen.

Fotbollsspelare är helt enkelt av klenare virke kanske? :rolleyes:

Dangerous Dave skrev:
3. Du och många andra verkar inte fatta att fotboll är en nationalsport i MÅNGA länder.
Ska dom visa motorsport för ett par tusen när miljoner andra vill se fotboll?
Hade motorsport varit av större intresse för "folk" hade dom väl visat det istället. Det finns mer än motorsport här i världen även om vissa här har dom största skygglappar för NÅNTING annat än motor.

Jo, jag fattade det alldeles utmärkt. Däremot, DU bad om MIN åsikt! Jag säger bara varför JAG inte gillar fotboll.

Lugna ner dig några hekton, gråt inte, jag menar inget illa.

PS: En liten hemlighet. Den här smileyn ":rolleyes:" används för att visa på ironi.

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tycker det är kul att läsa motorsportsfantasternas kommentarer. Som säger att både det ena och det andra är så meningslöst. Jag gillar själv både fotboll och motorsport, om man ser det ur båda perspektiv så förstår jag vad ni menar att "en spelare byter klubb" kan vara rätt ointressant. Om jag sätter mig in i fotbollsfantastens värld så undrar jag vad som är så himla intressant med att "Rossi har bytt hoj". Okej klart det är olika cyklar men är man en bra förare etablerar man sig i toppen!

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
Honda VTR1000F
stoffer skrev:
Tja, så länge man tjänar på att lägga sig ner och gråta för att få en utvisning eller så av domaren så tycker jag det är "fjolligt". Inte för att hålla om sitt eget hus (eller hur nu det heter), men det finns sporter där man sparkar på varandra, och ingen gråter där, ingen vrider sig i smärta på backen.

Fotbollsspelare är helt enkelt av klenare virke kanske? :rolleyes:

Jo, jag fattade det alldeles utmärkt. Däremot, DU bad om MIN åsikt! Jag säger bara varför JAG inte gillar fotboll.

Lugna ner dig några hekton, gråt inte, jag menar inget illa.

PS: En liten hemlighet. Den här smileyn ":rolleyes:" används för att visa på ironi.
Ok, jag släcker min bengal och taggar ner... :Bugar
Ironi har jag inget emot. :fyllisar

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
Jag gillar fotboll när EM och VM drar igång.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept