Fotbolls dilemma

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
:D

Har ni några dylika problem imorgon?

"Min kompis flickvän kan ingenting om fotboll men pratar hela tiden. De kommer hem till oss för att se Sverige-Spanien. Kan jag be henne att vara tyst och inte förstöra stämningen?"

"Vi är bjudna på bröllop på lördag, det är ingen nära vän som gifter sig och det kommer ett hundratal gäster till festen (buffé) efteråt. Kan vi smita ett par timmar, se matchen på en sportbar och komma tillbaka till vickningen?"

"Jag har lovat att köra mina egna, och några vänners, barn till en kollo*vecka på lördag. Kan jag lämna dem där tre timmar för tidigt för att hinna hem till matchen?"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3244&a=779038

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Nej inget problem. Sätter nån på fotboll på TV:n slänger jag ut personen från balkongen!

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Nej inget problem. Sätter nån på fotboll på TV:n slänger jag ut personen från balkongen!

Rätt!

En annan bra grej man kan göra när det kommer sport i rutan är att säga att det måste vara nåt fel på utsändningen och så stänger man helt sonika av TV'n. Det är rätt roande att se hur akutus fejsial fågelholkus, drabbar en del. :)

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
En till som inte tittar på sport , skönt !

Smagatusk

Guest
Hädare!

Är inte direkt fotbollsintresserad men är det EM VM måste man ju se sveriges matcher :yoparty

Håller med. Är intresserad av sport (ishockey), men fotboll intresserar mig lika mycket som kungahuset.

Dessutom anser många brudar att det är omanligt att vara ointresserad av sport. Men det är alltid kul att lägga fram sina motiveringar till fjällorna varför "übersnygge" Elmander är en vekling.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

:tummenupp

Rätt!

En annan bra grej man kan göra när det kommer sport i rutan är att säga att det måste vara nåt fel på utsändningen och så stänger man helt sonika av TV'n. Det är rätt roande att se hur akutus fejsial fågelholkus, drabbar en del. :)

Eller så slår man på text-TV och börjar läsa radannonser på TV4 motor.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Håller med. Är intresserad av sport (ishockey), men fotboll intresserar mig lika mycket som kungahuset.

Dessutom anser många brudar att det är omanligt att vara ointresserad av sport. Men det är alltid kul att lägga fram sina motiveringar till fjällorna varför "übersnygge" Elmander är en vekling.
Jag tror faktiskt att kungafamiljen är ganska intresserad av fotbollen. ;)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Måtte de åka ut i första omgång eller va det heter`... stegen?
Så man kan slippa allt tjöt om Slatans inflammerade hårsäck på stortån...
Finns det nå land man man emigrera lite kvickt till, som är lika ointresserat av fotboll som Madagaskar är av schalger-sm?

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Började nästan tro att jag var den ende på planeten som hatar fotboll.
Men det fanns fler ser jag :tummenupp

Vart man än tittar eller lyssnar så är det om den där jävla fotbollen :mad: .
:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Jag tittar hellre på målarfärg som torkar än på fotboll

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
BMW S1000RR
Va härligt att träffa likasinnade.. Fotboll är det absolut värsta som finns, jag klarar inte av det.. Hur jävla roligt kan det vara med folk som ser exakt likadana ut, man ser ju för fan vilka som spelar fotboll i div 5 ute på stan. Jävla uppvärmningssport e vad det är.. Sedan att kunna med å slänga sig å låtsas ha ont för vad som helst e bara pinsamt. jag skämms när jag ser på fotboll..

Nej ska det vara fotboll ska det vara damfotboll.. Där kämpar dom å smäller på lite iaf..

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Va härligt att träffa likasinnade.. Fotboll är det absolut värsta som finns, jag klarar inte av det.. Hur jävla roligt kan det vara med folk som ser exakt likadana ut, man ser ju för fan vilka som spelar fotboll i div 5 ute på stan. Jävla uppvärmningssport e vad det är.. Sedan att kunna med å slänga sig å låtsas ha ont för vad som helst e bara pinsamt. jag skämms när jag ser på fotboll..

Nej ska det vara fotboll ska det vara damfotboll.. Där kämpar dom å smäller på lite iaf..

Instämmer! :tummenupp
Som någon skrev så sitter jag hellre och kollar när färg torkar eller rensar ogräs eller vad som helst, än kollar på bollfjollorna.
Det jävliga är ju att dom har ju synkat skiten så att när fotbollssässongen är slut tar nästa fikarumförpestare över, ishockey :gnissla
Ishockey är väl 0,00002% intressantare än fotboll :huvet

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Ishockey är nästan den enda sporten jag glor på (men bara när 3 kronor spelar). Det gör jag bara för att Sverige är så satans grymma på hockey. Men fotboll skiter jag fullständigt i. Mest för att Sverige är så jäkla dåliga på fotboll. Och sen fattar jag inte varför alla är så förbannat lyriska över Zlatan. Har ni sett när han spelar en landslagsmatch? Han kämpar ju inte för fem öre. Får han inte bollen på tårna så skiter han i att jaga den och om en moståndare tar bollen från honom så ställer han sig bara och glor! Överskattad så det liknar ingenting.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC