Fotbolls-EM 2016 i Frankrike

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jao, för puckona som slåss och hivar bengaler omkring sig har ju jävulskt mycket med utövande av sporten att göra. :nicka

Till skillnad från tränare :rofl

http://www.expressen.se/gt/sport/juniormatchen-fick-brytas-ropade-hora/

En fotbollsmatch mellan två juniorlag urartade och fick avbrytas på söndagen. Ledaren i det ena laget ska ha bland annat ha hotat pojkarna i motståndarlaget.
– Han sa till två av mina spelare att han och hans vänner skulle plocka dem efter matchen. Att se rädslan i deras ögon... det är det värsta jag varit med om på en fotbollsplan, säger Matilda Brinck-Larsen, tränare för Sandarnas BK, med gråt i rösten.

Fotboll verkar fan locka fram det absolut sämsta hos folk, oavsett kultur eller övrig bakgrund.:fyllisar

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Till skillnad från tränare :rofl

http://www.expressen.se/gt/sport/juniormatchen-fick-brytas-ropade-hora/

En fotbollsmatch mellan två juniorlag urartade och fick avbrytas på söndagen. Ledaren i det ena laget ska ha bland annat ha hotat pojkarna i motståndarlaget.
– Han sa till två av mina spelare att han och hans vänner skulle plocka dem efter matchen. Att se rädslan i deras ögon... det är det värsta jag varit med om på en fotbollsplan, säger Matilda Brinck-Larsen, tränare för Sandarnas BK, med gråt i rösten.

Fotboll verkar fan locka fram det absolut sämsta hos folk, oavsett kultur eller övrig bakgrund.:fyllisar

Du ser väl själv att det där är ett helt vanligt mångkulturellt haveri? Skriv det i någon av invandringstrådarna istället, det där är ju bara trams att komma dragandes med i en EM-tråd.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Till skillnad från motorsport?

��

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Ja hade motorsportpubliken dragit såna polisresurser som fotbollen gör tom i lugna Sverige, då hade det varit totalförbjudet. Men staten sponsrar ju detta av av gammal tradition. Arbetarklassen skulle hållas med fotbollsplaner för att vara nyktra och fysiskt starka för arbeten på bruken. Men idag?

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja hade motorsportpubliken dragit såna polisresurser som fotbollen gör tom i lugna Sverige, då hade det varit totalförbjudet. Men staten sponsrar ju detta av av gammal tradition. Arbetarklassen skulle hållas med fotbollsplaner för att hållas nyktra och fysiskt starka för arbeten på bruken. Men idag?

Ja, nyktert verkar det ju inte vara iallafall. :crash

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jao, för puckona som slåss och hivar bengaler omkring sig har ju jävulskt mycket med utövande av sporten att göra. :nicka

Idioter hittar undanflykter att bete sig som sådana, oberoende. Målsättningen borde vara att stämma produktionen av nämnda idioter. :dummer

Så här svarade jag på liknande fråga för 6 år sedan i en annan tråd, samma svar funkar bra här med.

Hittills har då jag inte hört ngn av klubbarna ta avstånd från dräggfirmorna. Klubbarna verkar ju i intervjuer tvärtom jäkligt måna om att inte irritera firmorna.

Naturligtvis går jag inte på fotbollsmatcher om jag inte är tvungen. Det har bara hänt en gång de senaste 10 åren. På en jobbresa ville VD:n till Manchester-företaget bjuda oss svenskar på en match på Old Trafford med Manchester U. Jag försökte hitta på antal ursäkter för att slippa se eländet men vart rådd av kollegor att ställa upp, eftersom hela den manliga delen företaget var Manchester-fans.

En hel kväll satt jag på denna läktare och hörde klacken skrika homofobiska, rasistiska och sexistiska tillmälen till domare och spelare.

Kryddat med sången "Yellow Submarine". Fast med texten "You will sink like a russian submarine" till motståndarklacken. (Det här var några dagar efter katastrofen med Kursk)

Fyfan.

Andra gånger jag ofrivilligt bevittnar fotbollskvalitéerna är när min närmaste park, Vasaparken, är heelt trashad och nersvinad efter en match. Slagsmål, ridande poliser, hoodies och täckta ansikten, välta motorcyklar och nedsparkade pubbesökare på Rörstrandsgatan, hot och vandalism på pendeltågstationen vid Karlberg.

Andra minnen från fotbollskvalitéerna var den påtvingade fotbollen på gymnastiklektionerna. De två mest plastiga trista mobbarkillarna i klassen fick under gymnastiklärarens överseende plocka ihop varsit lag. Efter ett tag var det bara de "sämsta" kvar i potten. Som de plågade killarna fick dra lott om vem som skulle behöva ha. Dvs jag och alla tjejerna. Bra skit!:tummenupp Idag är de där tjejfavoriterna tack och lov inga höginkomstagare

Har även provat att vara med i en fotbollsklubb (Spånga IS) när jag var 14, samma dynga.

Jag vill bara inte betala ett pillemuck till den där skiten.

Mitt båt- bil- och motorcykelintresse har alltid fått betalas med egna skattade lönepengar. Från lokalhyror till verktyg. Och moms på det.

From sexans årskurs jobbade jag extra under hela studietiden, tidningsutdelning, bensinmackar och senare mekaniska verkstäder.

Herr-/pojkfotbollen har träget vaskat fram den här machokulturen.

Här är ett annat svar med min åsikt i en tråd för 10 år sedan, funkar bra här med.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?185722-Turkar-%E5k-hem&p=3660626&viewfull=1#post3660626

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja hade motorsportpubliken dragit såna polisresurser som fotbollen gör tom i lugna Sverige, då hade det varit totalförbjudet. Men staten sponsrar ju detta av av gammal tradition. Arbetarklassen skulle hållas med fotbollsplaner för att vara nyktra och fysiskt starka för arbeten på bruken. Men idag?
Det var förvisso wt-halten jag kommenterade, inte bråk-frekvensen.
Power Meet någon?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Det var förvisso wt-halten jag kommenterade, inte bråk-frekvensen.
Power Meet någon?

Vet inte vad det är för motorsport där. Det är ju en usa- och raggarbilsträff. Men även där, trots att det är europas största bilträff, så bråkas det minimalt. Men det är vi ju inte oeniga om.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
10% av Islands befolkning har biljetter till EM och de gjorde precis 1-1 mot Portugal. Lagerbäck lär bli president. :D

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Nu börjar det ju bli riktigt underhållande, regerande Europamästarna ute redan i åttondelsfinal.

Lite bitter över att jag sitter på ett flygplan under England - Island bara.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu börjar det ju bli riktigt underhållande, regerande Europamästarna ute redan i åttondelsfinal.

Lite bitter över att jag sitter på ett flygplan under England - Island bara.

Det bittra är att jag hade 30 spänn kvar på Unibet och satte 20 på Italien och bara 10 på Island. :(
Hade jag satt hela pengen på Island hade jag kanske kunnat bjuda hela familjen på MacD...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Inte sett mycket av EM, men måste säga att Island rules :tummenupp Ett så litet land och prestera så bra. Hoppas de slår England. De är på god väg. Som om England inte har nog med problem...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
:yoparty :Bugar:Bugar

Hur många fler hade Italien och Island som vinnare idag? :)
BREEEXIIIT!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha