Speedbooster
Ny medlem
Tjena!
Då jag ska stuntkitta hojen en del så har jag en tanke, men vet inte om den funkar. Jag tänkte då köpa ett bromskit att fästa uppe vid styret och sedan dra broms ledningen till fotbromsen där jag tar av slangen ifrån handbromsen och tar även av den ifrån fotbromsen och sätter dit ett T kors och fäster slangarna på plats med slangklämmor.
Alltså, fotbromsens slang går in till en anslutning på T-korset och handbromsslangen går till en annan anslutning och slutligen går slangen från den sista anslutningen till bakre bromsoket där "nippeln" kopplas på.
Då har jag alltså 2 handtag på vänster sida, avsågat kopplingshandtag och bakbroms. På detta vis hade jag då tänkt kunna bromsa uppe vid styret men ändå med foten. Funkar detta? Påverkas trycket märkvärt? Och spelar det någon roll hur slangarna sitter anslutna på T-korset?
Mvh
Då jag ska stuntkitta hojen en del så har jag en tanke, men vet inte om den funkar. Jag tänkte då köpa ett bromskit att fästa uppe vid styret och sedan dra broms ledningen till fotbromsen där jag tar av slangen ifrån handbromsen och tar även av den ifrån fotbromsen och sätter dit ett T kors och fäster slangarna på plats med slangklämmor.
Alltså, fotbromsens slang går in till en anslutning på T-korset och handbromsslangen går till en annan anslutning och slutligen går slangen från den sista anslutningen till bakre bromsoket där "nippeln" kopplas på.
Då har jag alltså 2 handtag på vänster sida, avsågat kopplingshandtag och bakbroms. På detta vis hade jag då tänkt kunna bromsa uppe vid styret men ändå med foten. Funkar detta? Påverkas trycket märkvärt? Och spelar det någon roll hur slangarna sitter anslutna på T-korset?
Mvh