FOTON: GELLERÅSEN 29-30/8 m banåkning.nu

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Såg att det var FLERA fotografer som tog kort på Gelleråsen
den 29 och 30 aug med banåkning.nu

Är det någon som vet något mera...?
Hoppas att man fastnade på något...
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
DrPain har mina amatörbilder och lär väl slänga upp dom nånstans snart.. Jag har inte sett dom själv än, men jag tror jag fick med de flesta.. Ska bli kul o se :)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
stooor "provbild"-text rakt över bilden samt en fet copyright-text. inte lätt o "njuta" av bilderna då. räcker det inte med låg upplösning för att få folk att inte "sno" bilderna. man får ju inte köpsug när man knappt ser bilden. =)

Andy-a här på forumet, du får väl hota me en ban så kanske han ändrar :D
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
stooor "provbild"-text rakt över bilden samt en fet copyright-text. inte lätt o "njuta" av bilderna då. räcker det inte med låg upplösning för att få folk att inte "sno" bilderna. man får ju inte köpsug när man knappt ser bilden. =)


Jag hade också svårt att se om bilderna på mig är värda 150:- faktiskt, när det var så mycket bös ivägen.
Men det kankse man ska ta med honom iofs...
 

Andy-a

...Kör med insidan av skallen...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Trajja 955i -99 streetfighter-såld. Ducce Monster 900
Mycke gnäll Swedie.. du vet ju att du får dina bilder for free ialla fall.

Folk snor bilderna och det är jag inte tacksam över,därav jag har det så.
Alla andra som säljer bilder seriöst har också satt "skräp" rakt över pga att många inte vill betala för saker & ting och tycker man ska göra allt gratis.

Jag lägger ner väldigt mycket tid och pengar på detta just nu och bedriver det som enskild firma på min fritid.
Har även precis investerat i nya kamera grejer och det var icke gratis.

Man kan heller inte lägga ut tusentals högupplösta bilder på en webbsida, det torde du om ngn veta Swedie.
Man ser bilden i litet format utan text på.. sedan är texten väldigt transparent så man ska se ordentligt. Men självfallet, för eran skull så kan jag senare ikväll testa o lägga om gallerian från igår med 1024 storlek istället för 800. Det torde inte ta mkt mer diskutrymme heller och ni får en "större" bild att titta på. :)

Bilderna jag tar betalt för håller självfallet bra kvalitet också. De bilder som är lite på gränsen tar jag ej betalt. Detta är inte heller rätt forum att ta denna diskution i. Har man åsikter om saker rörande min verksamhet så kontaktar man gärna mig via min site och ställer frågan där innan man spekulerar. :)

Ha det gott så ordnar jag gallerian senare ikväll.. blir ej innan 22 kan jag säga.

//Andy
 

MC Doktorn

Guest
Väldigt tacksamt att någon vill ta bilder.
Skulle någon slänga in en bild på när jag klipper ankan i hårnålen så köper jag den för 250 utan tvekan.
 

Andy-a

...Kör med insidan av skallen...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Trajja 955i -99 streetfighter-såld. Ducce Monster 900
Kanske ska tillägga också att jag alltid går igenom o rensar ett par hundra bilder innan och kastar allt som har dålig kvalitet. Självfallet missar man ju ett par st lite här o där, men som jag noterade tidigare. De tar jag inte betalt för.

Är ju självfallet kanon bra att få åsikter, annars vet man ju inte vad som är bra och dåligt..
Men jag är då tacksam om jag åsikterna kommer direkt till mig och inte landar på ett forum.

Jag ordnar om gallerian från igår som sagt till 1024 bilder, samt även kolla om jag kanske kan ta och göra yttliggare någon % på transparent texten. "provbild"

Nu ere snart helg..

//Andy
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
Nu har jag laggt upp lite bilder från banåkningen.

Samtliga bilder på ambulanser och assistans från banan är bortplockade.
Om det är så att någon skulle vilja ha bilder från detta går det bra att skicka ett PM så kan jag maila dessa bilder.

http://www.99riderz.com/forum/viewtopic.php?t=1249

Jag är bara en glad amatör men hoppas att ni gillar bilderna :)
 

Andy-a

...Kör med insidan av skallen...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Trajja 955i -99 streetfighter-såld. Ducce Monster 900
Nu laddar bilderna över till 1024 och är klart om en liten stund.
Ser mycket bättre ut och man ser lättare kvaliteten på bilderna.(har dock kladd kvar i rutan: )

Från igår är det väldigt varierande kvalitet då jag var ute första dagen med nya objektivet, testade lite olika iso lägen och slutartider.. Har ej ställt in kameran mot objektivet till 100 ännu, var även ute på crossbanan igår o prova lite kort på polarns träningspass.

Tisdag 4 sept är SMC på gelleråsen, då lär jag ut igen och fortsätta med inställningarna. Hoppas ni är nöjda ialla fall..Jag tycker det är skitkul att fotta Motorsportbilder och jag hoppas ni alla som kör uppskattar att man är på plats. Började med min lilla verksamhet iår och kommer lägga mer seriös tid nästa år. Kommer vara ute på alla banåkningar på osv.. bara tid finnes och jag är hemma i stan, har ju som sagt 2 km till Gelleråsbanan. :)

nog om detta..bilderna är snart klara. In o kolla, samt kommentera gärna om det vart bättre med 1024 istället för 800..

Skicka gärna via kontakt form på sidan eller fäll en komment på klotterplankett

//Andy
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Tycker du gör bra i att ha en stor copyright-text. Du borde göra två diagonala linjer i bilden istället och skriva copyright där nere.
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Nu har jag laggt upp lite bilder från banåkningen.

Samtliga bilder på ambulanser och assistans från banan är bortplockade.
Om det är så att någon skulle vilja ha bilder från detta går det bra att skicka ett PM så kan jag maila dessa bilder.

http://www.99riderz.com/forum/viewtopic.php?t=1249

Jag är bara en glad amatör men hoppas att ni gillar bilderna :)

Grymt! Det var mycket fartkänsla i bilderna. :tummenupp
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03

MikkE

Guest
Andy-a: Helt rätt med att med att ha någonting i bilden. Kanske lite väl stort enligt mig men du gör som du vill och fortsätt så. Kuliga bilder du tagit =)

Jag nöjer mig med 550x336 pixlar och en vattenstämpel =)
IMG_4396.jpg
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top