Fotpinnar = 185 i MAX?

Status
Ej öppen för fler svar.

xeq

Avaddådå
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
Såna m 2 hjul
Ojoj, det här med trimfotpinnar hade jag helt missat.

Oftast använder jag bara portade tändstift när jag vill ha mer effekt i bågen.
För nybörjare brukar det räcka med ett 1mm hål i varje stift .
OBS! Det är viktigt att det är Iridiumstift av högsta kvalite annars fungerar det inte.

Teorin bakom effektökningen bygger på att motståndet kolven får på vägen upp i cylindern minskar.

Riktiga raceråkare kan köra med 1,5 mm hål, men då måste man plana tändspolarna om hojen ska vara körbar på låga varv.:banana

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag läste nu att på 09:eek:rna så flyttas fotpinnarna uppåt/bakåt ju snabbare man kör, för att man skall få en rejsigare ställning. I 250 börjar hälen ta i skinkan :yoparty

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Haha, bästa tråden ever återigen lyft.
Garvar lika mycket varje gång jag kollar igenom den. :Bugar

Fritjov

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
SM Snart!
Vad händer om man ligger i ghostrider-fart och fotpinnarna råkar tappas ner? Motorbroms? Hjulen låser sig? Kan va bra att veta inför mitt kkort..! Tack på förhand.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Vad händer om man ligger i ghostrider-fart och fotpinnarna råkar tappas ner? Motorbroms? Hjulen låser sig? Kan va bra att veta inför mitt kkort..! Tack på förhand.

Farten ändras blixtsnabbt till 185 km/h, inga hjullås eller någonting, Yamaha ville köra med dessa fotpinnar i motoGP men de blev förbjudna

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
det finns ju olika strypningar till hojar men detta är senaste ju! vill du strypa din hoj fäll ner fotpinnarna, funkar enligt en viss trådskapare haha, bästa tråden haha, garva som fan när jag läste första inlägget hahaha

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vad händer om man sätter dit extra fotpinnar då? Jag menar uppfällda versus nedfällda och typ 6-8 stycken? Nån som har någon erfarenhet? ;)

Seb.F

Dvala tills sommarn
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
r1 99
jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D

:rofl :rofl

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Om man fäller ner och SVETSAR FAST skjutspinnarna i nerfällt läge, får man köra den hojen med A begränsad sen?

Det vore ju lättare än att hålla på med trottelstoppar och grejor, och så ser ju Polisen om dom ligger bakom att hojen är strypt!

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Om man fäller ner och SVETSAR FAST skjutspinnarna i nerfällt läge, får man köra den hojen med A begränsad sen?

Det vore ju lättare än att hålla på med trottelstoppar och grejor, och så ser ju Polisen om dom ligger bakom att hojen är strypt!

Skulle aldrig funka.
Folk skulle bara montera ostrypta fotpinnar då... :rolleyes:

mickeer

Member of: Shocklogs!
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
ZZR1400 -10 DRZ-400, DR-350
Hmm.. för att lyfta tråden lite..

Finns det inte Tutlurar pinnar??
Dessa bör väl vara de mest optimala pinnarna.(ej att jämnföras med salta pinnar dock)

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
var tvungen att ta bort mina bakre och flytta upp dom främre lite för att komma över 200...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Senaste modden jag testat var att sätta en grön tejpbit (30x30mm) över skyltbelysningen ååå fuck me va den gick :tummenupp

Nu har jag inte problemet med att fotograferna står i fotokurvan och klickar med fotstöden när dom tycker det går för fort att fota :tummenupp Tejpbiten overridear på något sätt!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept