PeP
Ny medlem
Bifogat
Last edited:
Det kanske är du...PeP skrev:
lahi skrev:Den där har jag sett... grenröret ser hemskt ut, raka rör på tvären och rören från avgasportarna ansluter med T.. Inte alls snyggt eller bra. Dessutom samsades inte aggregaten om alla pulserna från alla cyllarna utan cylinder 1 och 3 gick till ena turbon och cylinder 2 och 4 till andra. Turboaggregat från någon dubbelturbo-Volvo (S80 om jag inte minns fel?) en på varje sida, ingen ic, gammalt Haltec F6-sprut som mappas i DOS och omöjligt att mappa ordentligt så det blev bra på hoj. Har för mig att den lämnade runt 180 hästar på hjulet i mp-racings bänk. Nä, på med ETT aggregat och nyare sprut eller fuggar så får man väl 250 på hjulet istället.
kajlyl skrev:Det kanske är du...
PeP skrev:
RG500-Johannes skrev:Lennarth Zander är det som byggt den.
Att dra 1+3 samt 2+4 till respektive turbo är helt korrekt ur gasväxlingsperspektiv, du får också jämnast pulståg utan att onödigt choka respektive turbin. Så den uppställningen är det definitivt inget fel på, det är standard rutin för dubbelturbo på rad4. Rent generellt är det fördelaktigare att ha en dubbelturbo jämfört med singel, om man får rum med grejorna.
Vill minnas att det är aggregaten från Volvo T6.
Huruvida hojen gick bra, lämnar jag osagt.
/J
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |