Fränaste ljudet?

Fränaste ljudet

• Antal röstningar
    0

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
-
Ninjaboy skrev:
:yoparty :Bugar

....Var är det inspelat? Bor ju i Linköping själv så det kan vara bra att veta...QUOTE]
/OffTopicVarning

Ser ut att vara (flyg)rakan på vägen mellan Lkpg och Motala, sväng vänster vid andra avfarten till Ljungsbro (från lkg sett) och börja hålla stumt så går det bra... :banana
/Oskar
(Rätta mej om jag har fel)
/OffTopicVarning off

Sleipner

Sleipner
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
CB 900 Hornet 03
Tengil skrev:
Vad jag svarade är ju ganska självklart.. man är ju inte dum i huvet!
Men bland det fränaste jag hört var en demontrimmad CBX1000 med sex megeafoner (trattar helt utan dämpning) som stog och bänkade på SBM för någa år sen.
Den va skabbig som faan men när den kom upp runt (uppskattningsvis) 6000rpm fulkommligt exploderade motorn! Ljud var enormt och den bara spann på rullen! I med högre växel och samma sak!!!! :yoparty

Innan honnom stog det en R1a och bänka och ingen brydde sig. När han bänka kom det säkert 100pers och kolla och lyssna!!! :musik

Håller med, klassikern CBX 1000 med 6-1 är svårslagen.
Jag gillar även "Ducce" ljudet, tyvärr skramlar den sämre i börsen...

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Ninjaboy skrev:
:yoparty :Bugar

Var är det inspelat? Bor ju i Linköping själv så det kan vara bra att veta. :hihi

Spelade in ljudet av min ZX-6R på DAT cirka -96 eller så. Drog ett par feta repor tills det kom en surgubbe och skulle slåss och sparkade på våra mickstativ. :D Ljudet när jag hade DAT:en innanför skinnstället var bäst, det lät som en jumbojet som startar och landar när man ökade och minskade farten, i full fart förstörde vindbruset allt motorljud.

Fornåsarakan vid Klockrike är det inspelat på.

Inget folk som bråkar utan det är väl mest djuren man ev. får se upp med. Nu är den helt nyasfalterad så till nästa år är den nog perfekt

/oXydex

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Eftersom tråden är i racingforumet så antar jag att det är rejshojar som diskuteras.

Standard 600 låter ingenting. Det enda som väsnas där är vindsuset & däcksbullret när de kör förbi. Fast de få 748/9or som är med låter iofs en del.

Tvåtaktsräsrar låter mycket, väldigt mycket. Fast det låter inte "bättre" än trimmade radfyror.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Får nog hålla med det som någon annan sa tidigare. En stånka med bra tryck i låter jäkligt gött den med. Fast jag tror nog ändå att V-twin är coolast :yoparty

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hade stånka förut, den lät jävligt skönt!
Men bästa ljudet jag hört på hoj var faktiskt en VTR!
(Tyärr så såg jag inte vad den hade för system, men det lät riktigt riktigt gött)
Bästa ljudet någonsin var på en gamal Formel 1 bil med 12 cylindrar dragandes
ur depån,. mmmmMMMmmmUmmaa

monster620

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
Ducati monster620
ljudet...

ja att V-twinen har ett gått ljud är väll inte att diskotera att pipa runt på en jappse är helt enkelt inte lika kul... och såfår man ju ett fint vrid så att man slipper vänta på redfyrans "kick". men det krävs ju att man byter ut orginal blåsen.... :hihi

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Är alla här tondöva eller har ni lyssnat för mycket på e-type.
Rejält öppen radtrea demolerar.

Aprilia cube
alla sport/racetrajjor(även gamla)
laverda osvosvosv!!!!

motoguzzi v8 är annars det brutalaste jag hört!

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Slangan skrev:

Aprilia cube
laverda osvosvosv!!!!

Nästan rätt! :tungan
Det brutalaste jag hört var Suzukis första MotoGP-fyrtaktare, snacka om ett snörvlande monster till att bröla! Tätt följd av Duccen och Aprilian med 500cc tvåtakt låååångt långt ned på listan (tyvärr...). Nu snackar vi LJUD av gargantuastiska dimensioner! En Guzzi V8 låter säkert inte helt tråkigt heller...

Last edited:

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Tengil skrev:
Vad jag svarade är ju ganska självklart.. man är ju inte dum i huvet!
Men bland det fränaste jag hört var en demontrimmad CBX1000 med sex megeafoner (trattar helt utan dämpning) som stog och bänkade på SBM för någa år sen.
Den va skabbig som faan men när den kom upp runt (uppskattningsvis) 6000rpm fulkommligt exploderade motorn! Ljud var enormt och den bara spann på rullen! I med högre växel och samma sak!!!! :yoparty

Innan honnom stog det en R1a och bänka och ingen brydde sig. När han bänka kom det säkert 100pers och kolla och lyssna!!! :musik
Kan nog inte tänka mig men iaf. en rauk sexa måste låta lite riktigt nice!!

kapten

SDK #3173
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati monster 900cc Vespa GL 150cc -61
Säger bara ducce. Har ägt mitt monster en månad å är tvungen att gå ner till garaget för att lyssna på välljudet minst två gånger om dagen. Är helt såld på soundet. :yoparty

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag lyssnade på Cube´n i tjecko i sommras o den var banne mig häftig må ja säga,, men den som lät högst om vi ser det så var kawasaki racer´n fetaste avslaget hade the cube defenitivt,,, lät som F-n

Slangan skrev:

Aprilia cube
laverda osvosvosv!!!!

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Alltså...

Om man vet sin historia..så VET man att 6:eek:r ALLTID har det suveränaste ljudet!!..*ler*...
Kom ihåg ni alla som avgudar moderna Triumphtreor....att det är bara en halverad sexa!!...
Samma delning av veven osv...men tyvärr bara hälften av det skojiga/njutbara!!...
Så...för vem som är intresserad...Lyssna o njut...O nu pratar vi sexor med NJUT:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM