Fråga ang. drevning ZZR1100

Robban_R1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Tidaholm
Hoj
Kawasaki ZX6R -95
Hej

Jag håller nu på att byta drivpaket på min mc. (Kawasaki ZZR1100 -93:a)

Orginal är 17/45.

Jag har både 16 och 17 drev liggandes.

Vilket tycker ni jag ska välja ?
Blir det stor skillnad att välja 16 istället för 17 ?

Vad tror ni farten minskar med isåfall jag väljer 16 ?
Samt hur mycket starkare blir den tror ni ?

Någon här som åker ZZR1100 och har prövat ?

För och nackdelar ?

Hoppas på svar.

Mvh
Robban
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Skillnad blir det, men inget som påverkar toppfarten så pass att det stört mig iaf.
Jag ligger sällan och pressar 200+...
Däremot så gillade jag effekten det gav på mindre vägar med mkt kurvor samt wheelieegenskaperna.
//Tobbe

Edit: Jag gick alltså ner en kugg fram på min bike :Edit
 

Robban_R1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Tidaholm
Hoj
Kawasaki ZX6R -95
OK.

Jo det är det jag funderar på också.
Att gå ner 1st kugg ifram , till 16.

Så om jag har fattat dig rätt , Så skulle du ha valt 16 istället för 17.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Robban_zzr1100R skrev:
OK.

Jo det är det jag funderar på också.
Att gå ner 1st kugg ifram , till 16.

Så om jag har fattat dig rätt , Så skulle du ha valt 16 istället för 17.
Japp, utan tvekan.
Jag kommer inte köra orginaldrevat på min igen iaf.
Anledningen till att jag bytte till ett mindre fram, var just det att det är billigare än om man köper ett 3 kugg större bak.
Ifall man inte skulle vart nöjd så hade det blivit en del dyrare att köpa ett orginaldrev igen.
Så ja montera ditt 16 kugg :tummenupp
//Tobbe
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Toppfarten minskar med typ 6%:

Kör på 16 kuggar, ändå inte många cyklar som orkar gå på varvstoppet på sista växeln.
 

MEkman

-=||=-
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Kawa ZZR1100 turbo
Hej!

Jag körde på 16 fram och 47 bak det var bara kul, topphastigheten vet jag inte om den var för liten men jag tyckte att 270 på mätaren var tillräckligt.

Nu är den turbo matad så jag har orginaldrevningen ditsatt för den rör på sig i allafall.

MVH / Micke
 
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Top