Fråga ang utrustning (nybörjare)

inkognito

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2015
Hoj
06, Kawasaki ER6
Att köpa utrustning är väl den minsta utgiften om man planerar att ta kort + köpa supersport + försäkra på sig själv:hihi:rofl

Utrustningen är väl relativt billig i förhållande till resten beroende på diverse omständigheter.
Det finns ju rätt mycket man inte tänker på när man ska ta körkort utan man ser nog bara kostnader som är direkt knutna till vissa specifika delar så som motorcykeln, utrustningen och själva körkortet.

Det är ju inte bara att betala en summa för hojen utan den ska dessutom tankas, försäkras, servas, skattas och besiktigas. Kostnader som är återkommande.

Men det är väl trots allt bra om man kan spara in nån tusenlapp på utrustningen så finns det mer över till annat.

Wizard99

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2016
Hoj
har ingen
tänkte ha en liten äldre hoj med på och avställnings försäkring tror månads kostnaden var runt 2000 kr för halv försäkring om den är på ställd , och sen 800 kr i månaden om man ställer av den och inte kör . funkar bra för mig det är bara det att man skall skaffa allt på samma gång .

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
tänkte ha en liten äldre hoj med på och avställnings försäkring tror månads kostnaden var runt 2000 kr för halv försäkring om den är på ställd , och sen 800 kr i månaden om man ställer av den och inte kör . funkar bra för mig det är bara det att man skall skaffa allt på samma gång .

bra att du har tänkt ordentligt men 2 papp i månaden för en äldre hoj tyckte jag lät dyrt(kan vara för ja bor på landet iofs). Ja kunde ju skriva en gixxer 1000cc från 2002 för ca 850kr i månaden på mig (vissterligen hel år) men det blir ju knappt 10tusen per år. det är ju samma som att du skulle ha den hojen du har kollat på i 2 månader påställd (4000) med den försäkringen sedan tillkommer det 10 månader å 800 spänn så blir det 12tusen kr per år.

Kanske är jätte mkt dyrare för dig o ha en fast helårs försäkring ^^ alla har vi ju olika förutsättningar

eller ska du ställa på o av ofta?
Kolla noga, varje krona räknas i slutändan :krama

EDIT: kollade mig själv på Trygghansa av/påställbar på en GSXR 1000cc från 2001

3017kr / månad i halvförsäkring (såg inget om vad den kostar avställd men då lät 2000kr billigt jämfört med min offert)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping