Hur ska avgasporten sitta?
Själva porten ska väl ha den "längre" delen mot cylindern??
Och "locket" som vajern sitter fast i, ska den ha öppningen för varjern på åvan eller undersidan?
Min vajer lossar hela tiden
Och hur är det med avgasventilen, den är väl öppen vid tomgång och sen stänger den när man gasar, men vid vilket varvtal öppnar den sen igen? ca 8000??
För som hojen var när vajern hölls på plats så var det inget drag alls förrän man kom över 6000rpm, då hände det grejer
Och igen sen när man kom upp till ca 8000.
Själva porten ska väl ha den "längre" delen mot cylindern??
Och "locket" som vajern sitter fast i, ska den ha öppningen för varjern på åvan eller undersidan?
Min vajer lossar hela tiden
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Och hur är det med avgasventilen, den är väl öppen vid tomgång och sen stänger den när man gasar, men vid vilket varvtal öppnar den sen igen? ca 8000??
För som hojen var när vajern hölls på plats så var det inget drag alls förrän man kom över 6000rpm, då hände det grejer