Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Om man siktar på runt 40-50 hp så borde det vara nånstans runt 30-35 kW, det borde väl då krävas nånstans runt 3.3-3.9 liter i timmen vilket borde bli tex 3900/60 detta borde bli 65 cc/min men det är väl på en spridare eller hur tänker man här? Borde inte ex en tvåcylindrig motor dela bränslemängden mellan cylindrarna så det räcker med att halvera mängden till varje cylinder eller tänker jag galet. Då jag googlat så verkar det som att spridarna mäta i cc/min stämmer detta?
Så själva synkningen går alltså bara till så att man synkar spjällen öppna lika mycket samtidigt och inte efter vakuum?j Jag har två spjällhus dom ska byggas samman men då blir det betydligt enklare om man "bara" ska synka ihop dom så spjället öppnas lika mycket och inte behöver kunna göra detta synbart med motorn igång och vakuumklockor inkopplade.
Ja, det blir förstås alla dina spridare tillsammans som ska ge det bränsleflödet. Men glöm inte verkningsgraden, ca 70% av energin försvinner i förluster så multiplicera med 4, du behöver alltså 4*3.9 = 16 liter/h.
Eller 8 liter/h per cylinder. vilket blir ungefär 9000/60= 150 cc/min.