Fråga om GPS:er. Garmin LM395 vs LM595

LionSword

Member of Distinguished Society
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Timmersdala
Hoj
Honda och "Bumse"
Tjena!

Jag har just nu en Garmin zumo 660 som varit en trogen följeslagare i många år. Överväger att köpa ny GPS och det lutar i nuläget mest åt en Garmin LM395 eller LM595.
Var på Touratech för ett tag sedan och tittade, tyckte till min förvåning att det skiljde ganska mycket i ljusstyrka mellan 395:an och 595:an, till den förras fördel. Samtidigt sa säljaren att 595:an har bättre upplösning

Oavsett vilken jag väljer blir det dyrt; 6500:- eller 8500:- i paket. som å andra sidan verkar innebära att jag får med allt jag behöver för både bil o mc.

Någon som har använt endera (eller båda) och kan ge mig en rekommendation?

Lade ut frågan på BMW:s ägarforum, men där är administratörerna rent hopplösa på att allt ska "godkännas" innan det blir publikt. Blir så ...... trött på det!

Snälla, ge mig tips! Skulle verkligen uppskatta det eftersom jag upplever min nuvarande zumo 660 som litet överdrivet känslig för olika dagsljus (i de flesta fall är det ett litet problem) men i en del fall hopplöst långsam i menyer och sökfunktioner.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Skall du ut med de pengarna kan du lika gärna köpa BMW VI som i princip är Garmin men har mycket bättre skärm.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Vad skall det monteras på? Måste det vara Garmin?

Jag har länge kört Garmin därför att de är de enda som har friluftskartan för grusväg/stig-åka. Men skall man hålla sig på vägar så hade jag övervägt att vara otrogen Garmin. De har börjat ta väldans bra betalt för sina produkter och det är inte för att hårdvaran har blivit särskilt mycket bättre. Skärmar och interface är ju hopplöst uselt jämfört med annan bärbar elektronik. Nej istället fyller man GPSen med en massa meningslös programvara och features. Spotifyintegrering och facebookaviseringar har blivit viktigare än bra skärm.....

Jag hade inte bytt bort min 660 mot en ny Garmin till tonerna av +6500kr om den befintliga fungerar....
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Tittat på TomTom?
På BMW forum är det sida upp och ner med problem med Garmin.
Jag har TomTom och uppdatering tog igår 15min, sedan klart:tummenupp
 

LionSword

Member of Distinguished Society
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Timmersdala
Hoj
Honda och "Bumse"
Skall du ut med de pengarna kan du lika gärna köpa BMW VI som i princip är Garmin men har mycket bättre skärm.

Tja, det är en lösning. Framför allt om skärmen är bättre. Men vad får man till, jag antar att man köper den i en paketlösning?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det lär framgå av handlare eller Google...


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

LionSword

Member of Distinguished Society
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Timmersdala
Hoj
Honda och "Bumse"
Tittat på TomTom?
På BMW forum är det sida upp och ner med problem med Garmin.
Jag har TomTom och uppdatering tog igår 15min, sedan klart:tummenupp

Variant av TomTom? Vad ingår och kan du ge förslag på var en kan köpas - borde i och för sig kunna spåras via Prisjakt....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top