Fråga om slipon??

Volez

Lite nytt med två hjul
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Allt beror ju på vad det är för hoj. En gammal suzuki med dubbla pipor och tyst ljud kan det gära en jävla skillnad på tydligen. Däremot en r1:a som är rätt optimerad för att få mycket effekt så gör det ju inte så stor skillnad vilket oxå gör att man "kanske" slipper bestycka om den.

Sen kan man ju mäta hojjen lätt med lambda som dom flesta bilmek har eller så köper man helt enkelt ett steg större munstycke till alla förgasarna.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
skrev ju det i mitt första inlägg? jag kör ju bara med slippis och jag märker då ingen skillnad. men alla jag har pratat med här hemma som kan lite om hojar har tjatat om att jag måste mappa om hojen om jag kör med slip on annars kommer hojen att gå för fett osv:confused: men så länge du inte märker ngn märkbar skillnad så borde det väl inte vara ngn fara. sen har jag åsså hört att man ska ge fan i att dynojeta en fuggehoj men det verkar det råda delade meningar

Volez

Lite nytt med två hjul
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Jag ska gå upp två steg på munstycken på min hoj då den går magert efter ha bytt till slip-on och öppna filter. Jag ser ju på min lambda att den behöver mer sopp nu...

Tror det går på 30kr för 1 munstycke...om det är en nyare hoj ska du ju ha powercommander....där ser du ju oxå vilken blandning du har. Monterade det på en zx12:a och det blev en jäkla skillnad efter man hade bytt pipa och fått in rätt parametrar på powercommandern.

Men de är igentligen skit samma tror jag....så länge man är nöjd med hur hojen går och den inte går som min då den har helt värdelöst mellanregister.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept