Fråga om Ställbara fotpinnar.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
PP-Tuning,Valter moto eller Tamburini?

PP-tuning kostar ju 1000:- mer än de två andra. Hittat även Vortex på Ebay för 2900:- inkl lev.

Nån som har nåt att säga om dessa nämnda? Eller några andra märken som är intressanta?



/WP
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Är det bara Grevens som har dessa PP pinnar? Jag har ingen bekant där,och att dega 3750:- vill jag inte :)

//WP


Man får ju inte alltid som man vill :tuttar
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
ghilles! tycker jag iaf! fördelen med PP är ju att du kan köpa reservdelar på alla tävlingar av greven!
VM är också bra!
 

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
gilles eller kanske harris
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Så som jag har sett så kostar Gilles och Harris lika mycket som PP. Så dom känns inte så lämpliga just för mig.

Nån som brukat Valter moto? Duger dom åt en torpare som mig? Är det pinnar gjorde för bruks eller bara se bra ut?


/WP
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Jag har haft hoj med Valter Moto på, fick dock problem då jag åkte omkull och behövde ny pinne för att kunna köra mer, annars är det väl ingen större skillnad på funktionaliteten. Kolla om det skiljer i pris på utbytespinnarna.
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej!
Valter Moto hade jag på min zx7-a och det var då inget fel på dom. Tipo 1 var dessutom rätt billiga ca 2000 om jag minns rätt.
Per :squid
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
PP Tuning I ditt fall är detta inte aktuellt men om nån har en k5 - k6 och yoshimura så tänk då på att man endast kan ha dom i översta läget!!!
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Kom bara att tänka på en sak, varför måste du ha ställbara? Jag skulle ha köpt icke justerbara. De är billigare, och handen på hjärtat, hur ofta ändrar man inställning på fotpinnarna?
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Kom bara att tänka på en sak, varför måste du ha ställbara? Jag skulle ha köpt icke justerbara. De är billigare, och handen på hjärtat, hur ofta ändrar man inställning på fotpinnarna?

Du har rätt. Jag har formulerat frågan fel. Det jag vill åt med nya pinnar är att vända på växlingen så quickshifter´n kan sitta på sin plats.
Kanske ska titta på Valtermotos fasta pinnar. Såvida att dessa går att ändra i växelläget.

/H Tack för alla tankar och svar.
 

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Ort
under ett tak
Hoj
Brio - Double Wave
Du har rätt. Jag har formulerat frågan fel. Det jag vill åt med nya pinnar är att vända på växlingen så quickshifter´n kan sitta på sin plats.
Kanske ska titta på Valtermotos fasta pinnar. Såvida att dessa går att ändra i växelläget.

/H Tack för alla tankar och svar.


Kördet ValterMoto, med reverserade växellägen, på min R1-04 utan problem (fick dock dra om ett par dräneringsslangar för att köra reverserat). Ska du använda för gata så tänk på att du måste montera tryckgivare till bromsljuset. Det gäller säkert en del andra märken också.
Kompisen kör också ValterMoto på sin R1-06 med reverserade växellägen samt Quickshifter.

/R
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Kördet ValterMoto, med reverserade växellägen, på min R1-04 utan problem (fick dock dra om ett par dräneringsslangar för att köra reverserat). Ska du använda för gata så tänk på att du måste montera tryckgivare till bromsljuset. Det gäller säkert en del andra märken också.
Kompisen kör också ValterMoto på sin R1-06 med reverserade växellägen samt Quickshifter.

/R


Kör bara bana. Kanske kan hitta några Valtermoto som passar. Varför finns dom att välja med eller utan Heelguard?

/H
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Kom bara att tänka på en sak, varför måste du ha ställbara? Jag skulle ha köpt icke justerbara. De är billigare, och handen på hjärtat, hur ofta ändrar man inställning på fotpinnarna?

Saknar faktiskt möjligheten att kunna ljustera på min nya hoj med valtermoto så jag kommer köpa plattor för att kunna ljustera fotpinnarna till nästa år.

På förra hojen så sänkte vi pinnarna ett snäpp när vi körde endurance, samt att det var skönt att kunna anpassa körställningen annars med.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Nu kostar Valtermotos pinnar 3200:- med omvänd växling..och 3750:- för pp. Då smakar ju PP Bättre för bara 500 kakor extra.

Får börja smöra in mig hos nån åf på dessa PP ;) Gratis reklam på min vackra cykel erbjudes ha ha

Tack för alla svar.


/H
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
Saknar faktiskt möjligheten att kunna ljustera på min nya hoj med valtermoto så jag kommer köpa plattor för att kunna ljustera fotpinnarna till nästa år.

På förra hojen så sänkte vi pinnarna ett snäpp när vi körde endurance, samt att det var skönt att kunna anpassa körställningen annars med.

jag kör med valtermoto ljusterbara på min cykel nu och körde halva säsongen med PP:s fotpinnesatser, och det var ingen skillnad, det enda som jag ser kan vara jobbigt på mina nuvarande valtermoto är att själva fotpinnen på höger och vänster sida är olika, pga att högersidans fotpinne är axeln på hävarmen till fotbromsen, vilket gör det jobbigare för en annan att göra 2 olika program när man vill göra egna fotpinnar själv:näsblod
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top