Fråga om träning på Sviestad 20 april

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag deltog i licenskursen i helgen och vill gärna vara med på träningen imorgon. Går det att lösa trots att jag varken har hunnit betala licensen eller medlemsavgiften till LMS?

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ja, om du piper iväg till OK, hyr det där släpet, hämtar upp mig och åker till Linköping imorgon eftermiddag så ska du nog se att det löser sig :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Ja, om du piper iväg till OK, hyr det där släpet, hämtar upp mig och åker till Linköping imorgon eftermiddag så ska du nog se att det löser sig :)

Har det löst sig med gaffel nu så du får premiäråka?

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Nyteknik skrev:
Jag deltog i licenskursen i helgen och vill gärna vara med på träningen imorgon. Går det att lösa trots att jag varken har hunnit betala licensen eller medlemsavgiften till LMS?

Licensen behöver du inte lösa ut för att få träna, det räcker om du visar upp licensintyget du fick. Fast du är inte försäkrad om du skulle skada dig under körningen.

Medlem behöver du inte heller vara men då får du betala lite mer för träningstillfället. Mitt tips, ta med pengar så kan du kanske lösa medlems/träningskort på plats.

/Peter

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det här med försäkran om man skadar sig... det går ju ändå på den allmänna försäkringen!?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Swedie skrev:
Det här med försäkran om man skadar sig... det går ju ändå på den allmänna försäkringen!?

Vad säger du nu?? Sök på försäkring här på forumet får du se. Privata olycksfallsförsäkringar har ofta undantag och Svemos som ingår i licensen är inte speciellt frikostig. Kolla noga...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vet inte vad jag jiddrar om. :)

Hade nått med o göra om jag kraschar på bana, stukar foten... åker hem.. och åker till sjukan. Så är det ju jag som betalar de där 100-200kr för läkarbesöket.

äh, jag är vimsig. Det som menas är väl när man bryter ben o inte kan ta sig från banan själv och då åker ambulans in till sjukan för att sys ihop. Eller i utlandet ...

Måste alltså vara under en tävling .. öh.

/på knark o fattar inte ens vad jag frågar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Swedie skrev:
Jag vet inte vad jag jiddrar om. :)

Hade nått med o göra om jag kraschar på bana, stukar foten... åker hem.. och åker till sjukan. Så är det ju jag som betalar de där 100-200kr för läkarbesöket.

äh, jag är vimsig. Det som menas är väl när man bryter ben o inte kan ta sig från banan själv och då åker ambulans in till sjukan för att sys ihop. Eller i utlandet ...

Måste alltså vara under en tävling .. öh.

/på knark o fattar inte ens vad jag frågar

Du är inte ensam om att ha dålig koll på olycksfall- och sjukförsäkringar. Många småbarnsföräldrar har det också och det är läskigt. För din del är det viktigt att du är försäkrad i händelse att du skulle bli invalidiserad på grund av sjukdom eller MC-olycka. Alternativet är att leva på sjukpension resten av livet. Jättekul.

Kobbe

#83 R1000
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1/2 Cr 250 -92, R1 -04
Nyteknik skrev:

"Om någon kommer och vill lösa medlemskap på träningen så går det bra genom att personen får fylla i ett inbetalningskort. Träningsansvarig tar sedan inbetalningskort och pengar som sedan förmedlas till kassören. Träningskort kan bara lösas av den som har licens för LMS eller inte har någon licens alls. Detta kan göras genom att fylla i samma blankett"
Saxat från protokollet från senaste sektionsmötet.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Swedie skrev:
...Hade nått med o göra om jag kraschar på bana, stukar foten... åker hem.. och åker till sjukan. Så är det ju jag som betalar de där 100-200kr för läkarbesöket.

Om det skett på träning/tävling och om man har licens så betalar väl den försäkringen man har genom licensen dom avgifterna?

Har iaf för mig det att en kompis som bröt armen fick alla sina läkarbesök betalade.
Bäst att spara alla era kvitton och kanske ha ett intyg från ambulanspersonalen på banan?

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa