Jag kör med 15 framdrev i stället för 16. Mycket trevligare hoj så. Att kedjan slits snabbare tror jag inte blir särskilt märkbart.
Nu är det väldigt mycket snack om kugg hit och kugg dit men alla verkar ha kuggat för axx... Ingen som kört på åt andra hållet... Segare axx men högre topfart? och isåfall hur mycket kom ni upp i från era orginal?
Äntligen någon med bra frågor..
Jo, det gäller vanlig gatkörning och tanken är att lättare ta upp den på högre växlar som du sa..
Hur mycket dreva du ner då?
Hur mycket påverkar drevningen hastighetsmätaren? För den sitter väl i växellådan på dom flesta hojarna?
Tänkte ifall man drevar ner å kör 100 mil så står det att cykeln har gått 110..eller?
Du får även fel mil på hojen när du drevar. I alla fall på digitala mätare.....
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |