fråga till er som kör Ninja

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
funderar på en zx9:a -98! hur e dom ni som har kört/kör? blir gatåkning å en del lekande har ja väl tänkt

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Helt schysst. R1an är lite ballare på de flesta sätt men ZX9an är fortfarande duktigt kompetent. Sitter bra gör man också.

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Grymm på landsväg om man jämför mot dom andra jag provat... ganska neutral i styrning, inte som tex R1:an som nästan vill rammla in i kurvor...

Bra kompromiss enligt mig :tummenupp

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Trevlig hoj, lagom vass, bekväm att köra, skaplig för skjuts. Lite mindre lättsvängd än R1:an.

crazy88

Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
allright låter på er som att ni e nöjda me den..funkar att leka med då kontra R1:an?

"Gurra"

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Hoj
Ninja ZX9-R & XR650R
Kör man mycket bana kanske det är lite för låg markfrigång när man svänger(transmissionskåpa, kopplinghus, fotpinnar kan vara ivägen), men det går ju att ändra körstilen. Men det är inga prob att hänga på R1, Gsxr750 som är några år nyare. Det är iofs mest upp till den som kör men det känns helt ok.
KÖP!

Rocco

Guest
crazy88 skrev:
har hört att den ska va knölig att få upp på slangen..men kanske har hört fel??

Du har hört jätte fel...... inga probs att få upp en modern hoj överhuvudtaget! Själv har jag problem och hålla hojen nere :D

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag är helnöjd.
Den är lätt att få upp på slangen, och jag vill påstå att det
är en av hojarna som det är lättast att göra en stoppie med.

På banåkning så tar fotpinnarna i, men när man har vant sig
så är det inget som stör. Och vad beträffar varvtider så
är det inte hojen som är begränsningen. Helt enkelt en skön
hoj även på bana.

På landsväg är hojen underbar, både med och utan tjejen på
bönpallen.

Last edited:

crazy88

Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
Rocco skrev:
Du har hört jätte fel...... inga probs att få upp en modern hoj överhuvudtaget! Själv har jag problem och hålla hojen nere :D

jaså :D men du kör en -03 R1:a detta handlar om en zx9 -98

Rocco

Guest
crazy88 skrev:
jaså :D men du kör en -03 R1:a detta handlar om en zx9 -98

Spelar ju ingen roll. Kollade själv på både ZX9an och Bladen innan jag köpte R1an. Har ingen större erfarenhet på att köra på slangen med någon av dom men kan inte tänka mig att det skulle vara svårt. I sommras övade och övade jag ända tills jag fick ett väldigt otäckt styrslag.... sen blev jag feg och slutade med övandet....

crazy88

Gick med
9 Jul 2003
Hoj
R1000
Rocco skrev:
Spelar ju ingen roll. Kollade själv på både ZX9an och Bladen innan jag köpte R1an. Har ingen större erfarenhet på att köra på slangen med någon av dom men kan inte tänka mig att det skulle vara svårt. I sommras övade och övade jag ända tills jag fick ett väldigt otäckt styrslag.... sen blev jag feg och slutade med övandet....

allright..tänkte efter som ja kört r1:a innan å den e det noll probs att få upp på baken mest ofrivilligt :tummenupp

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
crazy88 skrev:
allright..tänkte efter som ja kört r1:a innan å den e det noll probs att få upp på baken mest ofrivilligt :tummenupp

Ninjan går också oftast upp på slangen ofrivilligt, eller är det förarn som är orutinerad??

Rocco

Guest
crazy88 skrev:

Det är just dom ofrivilliga jag vill ha bort :rolleyes: :D

Men nu så söker jag efter en R1a som jag ska ha för bankörning och med den ska jag ha såååå roligt :tummenupp

HOJBOY

Team Knubbsäl
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
GSXR 1000 -04
crazy88 skrev:
funderar på en zx9:a -98! hur e dom ni som har kört/kör?
.....

Ninjan e helt ok.Stadig å fin att köra.Inga problem att få upp på bakhjulet,samt att den e helt ok att skjutsa och åka på.Har själv en fin 99-a till salu :tummenupp

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
En i potatoes hade en -00 zx9.a. Enligt honom inget vidare rolig att busa med, hans gamla R1 var roligare och mer busvänlig.
Vi körde en del förut och det verkade som min fd TL1000 hade mycket lättare för att gå upp på slangen, över 140 var det problem för honom att få upp den.
De flesta hojar går nog upp med en jävla massa våld och ryck i höga farter, men det är ju inte grejen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024