fråga

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Hej alla sporthojare.Har sen den dan jag såg den första tråden om en dödsolycka undrat över om det finns nån förutom mig som vill starta nån sorts fond eller dylikt för dom överlevande?????Vore ju lätt att donera lite dollars till familjerna,typ barn o fruar när nån haft oturen bakom styret.Liknande donationer har iaf varit praxis i dragracingkretsar när jag var aktiv,brukar va uppskattat,behöver ju bara va en tia eller nåt för att visa sin aktning.Oftast öppnas ett konto i nåt barns till den avlidnes namn så att alla blåsare inte har nåt att hämta. mvh//jacke rip alla fäder o andra.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hejsan!

Tycker att det är en fin ide. Men vem ska kunna ta del av den fonden? Alla som åker sporthoj antar jag och då kommer man till problemet att definiera sporthoj. Nummer två blir då: Säg att 2000 aktiva medlemmar skänker i snitt 50:- var. Sen kan man anta att ryktet om fonden slutligen sprider sig och man kanske får 200 anspråk varje år. Då blir det (2000*50)/200 = 500:- och det räcker till en halv begravningskrans, eller kanske en billigare variant. Ju mindre anspråk desto större krans eller efterlevande bankkonto. Ju mindre anspråk desto större krans/bankkonto förstås.

Missförstå mej rätt nu, jag kan absolut tänka mej att skänka en slant till en sådan fond men det följer en del praktiska problem med en dylik. Nu har du kanske lite större erfarenhet av sådana, utveckla gärna.

ktmjacke skrev:
Hej alla sporthojare.Har sen den dan jag såg den första tråden om en dödsolycka undrat över om det finns nån förutom mig som vill starta nån sorts fond eller dylikt för dom överlevande?????

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Rätt inställning.... :tummenupp

Men som den tidigare skrev... krävs lite jobb m,m.
Tanken var och är god...
Pengar kan ju va fint att få efter en krasch eftersom ekonomin drabbas hårt.

Lättast är att man samlar en liten slant när någon har varit med om en olycka.
Köper en blombukett och ett fint kort m,m och hälsar från alla de som har givit en slant.

Kan meddela att det uppskattas JÄVLIGT mycket bara det.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Är det inte lättare att slänga in en peng efter att någon vurpat? Man kan ju inte veta i förväg hur det blir.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
svar

BlueNote skrev:
Är det inte lättare att slänga in en peng efter att någon vurpat? Man kan ju inte veta i förväg hur det blir.
ungefär va jag menade,inga större belopp.Men man måste lita på folk.Det ja tänkte på va ju typ att vi kunde hjälpas åt att identifiera offret så att sporthojsbiten va klar,sen kan ju resten lösas enkelt.Var bara en tanke.Om jag klotar skulle nog mina efterlevande uppskatta en blomma eller nåt på begravningen.För det va ju typ nåt sånt ja menade,inte att nån skulle bli miljonär.

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Jag är på att slänga en slant om det skulle dyka upp nått.
Blommogram m,m går ju lätt att skicka idag.

Konstigt att fler inte har den inställningen?

Therudeboy

Guest
Skulle tro att alla är med på nåt sånt. Jag är en av dom i alla fall.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
suck

skulle ju inte behöva va nåt märkvärdigt,typ krans eller blommogram som nån skrev,men det kanske kräver tillstånd från swedie om det ska komma ifrån sporthoj.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det tycker jag låter som en bra idé.

Fast vi behöver nog inte skapa någon jätteorganisation av det hela. I samband med att det händer något så skulle ju någon (pålitlig) person kunna lägga ut sitt kontonummer i ett inlägg och sen skicka exempelvis någon rejäl uppsättning blommor via euroflorist eller liknande.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024