Frågetråden - För små frågor

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
nu har det hänt igen .hojen tvär dör

det e så att jag köpte ett nytt batteri pågrund av det andra hade stått ett tag å inte underhållts av den tidigare ägare .

det jag undrar e varför börjar hojen bluddrar och misständer.
den tvär dog bara när jag va ute å körde nu
kom hem å batteriet va halvfull igen..
vad kan vara fel ..
det e andra gången den bluddrar ,förra gången hände det när jag va öppe på bakhjulet å landa lite hårt å hastighets mätaren la av ..
och nu hände det igen .
putade igång å den gick igång,direkt
kom hem vänta en minut å starta igen då gick det igång direkt
cteck laddarn är på batteriet
har en 95 cbr fireblade
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Mr Gunnar skrev:
2231863 2,5 kg fram och 2,9 kg bak brukar väl vara standard, men det känns väldigt mycket tycker jag.

Själv kör jag med 2,4 kg fram o 2,8 kg bak vid körning på gata.

Vid bankörning typ 2,1-2,2 kg både fram o bak!

2.5/2.9 brukar rekommenderas i manualerna, men då räknar man med att man har passagerare ibland också. Jag kör 2.5/2.7 både på gata och på bana. Gatdäck kräver ett visst tryck, det är inte att rekommendera att köra så lågt tryck som 2.0-2.1 i ett gatdäck på bana, risken är att däcket kollapsar (inte håller formen). Jag har trixat en hel del med inställnnigarna i dämparna men oftast kommit fram till att de inställningar som finns i manualen är de bästa (allround). Jag kör på rekommenderade inställningar fast de styvaste.

Stefan M skrev:
2234173 Typ 180 grader?

/Stefan M

:D mycket bra svar :D
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag gillar den här tråden


KNALLVITT i avgasport, ventilskaft, men tändstift något svart.. lös mysteriet någon tack
HD road king classic som jag bytt avgassystem på

Avgassystemet va spräckt på 3 ställen (ingen vurpa). Gått snorvarm antar jag men varför är då stiftet svart?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ljunghusen skrev:
2258176 Jag gillar den här tråden


KNALLVITT i avgasport, ventilskaft, men tändstift något svart.. lös mysteriet någon tack
HD road king classic som jag bytt avgassystem på

Avgassystemet va spräckt på 3 ställen (ingen vurpa). Gått snorvarm antar jag men varför är då stiftet svart?

Stiftet kanske slår igen av olja (dåliga ringar eller ventiltätningar) fastän blandningen är rätt?
Oljan borde ju förbännas från stiftet, jag vet, men det var det enda jag kunde komma på...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ljunghusen skrev:
2258176 Jag gillar den här tråden


KNALLVITT i avgasport, ventilskaft, men tändstift något svart.. lös mysteriet någon tack
HD road king classic som jag bytt avgassystem på

Avgassystemet va spräckt på 3 ställen (ingen vurpa). Gått snorvarm antar jag men varför är då stiftet svart?

Det är inte så att den går tokfett på tomgång och har gått på tomgång 20 sek innan den stängdes av sista gången, det slår igen stiftet på nolltid medan det tar flera kilometer innan det påverkar hur det ser ut i avgas/avgasport
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Tack för svaren

Han köpte den ny 02 med ett ballare avgassystem monterat... Jag antar att dom struntade i att modda sprutet
 

Malmeqvisto

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XR
Jag vet att det redan har tagits upp men sökfunktionen verkar inte funka och jag behöver svar så snabbt som möjligt. Har nu ett helt Daineseställ storlek 52, är motsvarande delbart lika stort eller skiljer det något? (är 185/80)
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Boris JR skrev:
2257353 Inte bara kan han skall göra det...

Olovlig körning i kombination med prövotid gör att du bergsäkert blir av med kortet och dessutom tvingas ta om det..... Ge fan i dyligt tills du är 18 och har en fläckfri prövoperiod bakom dig då är chansen mycket större att polisen och länstyrelsen ger dig en varning istället.



Beror på märket av rubbing en del har ingridienser som gör att man kan polera i soljus men jag rekomenderar det inte då lackens högre temp gör att vaxet torkar innan man hinner arbeta in det ordentligt.


fan också
 

Dark_Messenger

Guest
Kazim73 skrev:
2257349 2,5 bar 36 PSI

2,9 bar 42PSI


Vet att svaret kommer sent, men nått vill jag ju ändå bidra mee.... :D
Ok, tack. Hade bara tänkt PSI förut vetefan varför :va
Sen insåg jag att alla pratar kilo så nu har jag konverterat o lärt mig det! :rolleyes:
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Har hittat en hoj som jag är intresserad av som inte är reggad. Har bara gått på bana. Vad behöver jag tänka på för att kunna regga in den? Vilka papper måste ja ha?

Att jag måste sätta på lampor m.m är jag fullt medveten om.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top