En liten lyxvariant som jag tycker.
Skylthållarfästet Original Suzuki, med två nedstickande "Öron" ser ut som på skissen och sitter under plasten under passagerarsadeln strax före bakljuset.
Skylthållaren skruvas fast i "Öronen"med två M6 skruv och för att få "rätt vinkel" med ytterligare en M4 skruv.
Jag tyckte det var botten för vid varje bakdäckbyte eller fälgbyte (jag har fälg med "sommardäck" för bra väder och fälg med "vinterdäck" för regn/kallt)
så måste det till att komma åt dessa tre nerskitiga små muttar på insidan under passagerarsadeln för att få loss skylten så jag kunde få ut bakhjulet.
Och när skylten var loss så hängde skylten och dinglade i sladden till skyltbelysningen. Och var lika fullt ivägen. I väntan på att sladden till skyltbelysningen skulle gå av.....
Lösningen var en spikplatta med den sedvanliga bocken för få 30 graders vinkel ( en aning uppåt bakåt)
I bocken fästes med epoxi ett 12mm aluminiumrör ca 1mm kortare än avståndet mellan Öronen i skylthållarfästet. Innerdiameter på röret är 10mm.
Över röret och över baksidan på spikplattan glasfiberväv med epoxi. Här ska inget lossna....
Ett kopparrör 3/8" (ytterdiameter 9,5mm, innerdiameter 7,8mm) sågas och filas till så det precis passar mellan Skylthållarfästets Öron.
Sedan 3/8" rörets smorts med lite fett på utsidan stoppas det in i 12mm aluminumröret i vikningen på spikplattan för regskylten.
Rören på plats mellan öronen och en 6mm gängad stång mellan hålen i öronen och genom 3/8" röret.
Den gängade stången fästs med kupolmuttrar med gänglåsning i båda ändar och så är det klart.
När jag nu ska ta av bakhjulet är det bara att vika upp regplåten så går det bra rulla ut bakhjulet bakåt.
Spikplattan med Regskylten sitter ju på ett "gångjärn".