Frågor angående Kawasaki Zx6r...

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Hej hej, har fått lite intresse för Zx6r eller Zx7r, årsmod runt 96-98 och undrar om detta e bra hojar? Har dem några speciellt kända brister osv. Har oxå förstått att dessa brukar vara lite billigare (för att vara sporthojar) att försäkra än andra. Hur har ni era försäkrade och var...även kostnad? Jag är 25 år bor i storstad o har tagit mc kort det här året.

Mvh//Tobbe

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gpz 900 fighter
jag har en zx6r från 98, som jag trivs med väldigt bra, men min är en gammal banhoj så den är trimmad och andra bromsar och annan fjädring, och jag har aldrig kört någon i orginal skick, så jag är inte rätt man att svara på frågan om den är en bra hoj direkt, men några direkta brister tycker jag inte att min lider av, med tanke på att det ändå är en rätt gammal hoj! försäkringen, tycker jag är helt ok. jag är 24 bor kanske inte i en storstad men betalar 5000kr i trafik helår, de är ju inte billigt men det är långt ifrån dyrt!!! men ska du handla så tycker jag du ska sattsa på 98--> för då uppdaterades den med en lite vassare motor och snyggare kåpor och den blev aningen lättare med:tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!