Den 17 april körde jag upp för licens på sviestad, men om jag fattat saken rätt så har jag ingen licens innan jag löst en licens från Svemo. Då jag i bästa fall kommer att köra två tävlingar i år så undrar jag lite hur det funkar.
Så jag tänkte lösa en amatörlicens och tävlingslicens på plats. Detta är vad Svemo säger att jag måste göra för att kunna träna och köra de tävlingar tävlingar jag har tänkt. Stämmer detta?
Blev konfundersam näar jag läste detta på lsm´s hemsida:
Krav på förare och mc
För att få vara med och köra gäller att du ska kunna visa upp en licens för roadracing som är max 5 år gammal. Vi godkänner även intyg på genomgången licenskurs för roadracing som är max 3 år gammal. Läs mer om licenskurser här.
Vad gäller motorcykeln så ska den överenstämma med Svemos tekniska reglemente.
Alltså, räcker det för mig att visa upp ett intyg om licenskurs på träning och lösa licens vid tävling?
MVH Hjalle
Så jag tänkte lösa en amatörlicens och tävlingslicens på plats. Detta är vad Svemo säger att jag måste göra för att kunna träna och köra de tävlingar tävlingar jag har tänkt. Stämmer detta?
Blev konfundersam näar jag läste detta på lsm´s hemsida:
Krav på förare och mc
För att få vara med och köra gäller att du ska kunna visa upp en licens för roadracing som är max 5 år gammal. Vi godkänner även intyg på genomgången licenskurs för roadracing som är max 3 år gammal. Läs mer om licenskurser här.
Vad gäller motorcykeln så ska den överenstämma med Svemos tekniska reglemente.
Alltså, räcker det för mig att visa upp ett intyg om licenskurs på träning och lösa licens vid tävling?
MVH Hjalle