Jag rekommenderar verkligen INTE Jarla Trafiksskola. De har inget intresse av att låta dig få kortet, däremot är de intresserad av dina pengar.
En hel lektion gav de mig för att lära mig växla från stillastående till 2:a växeln, trots att jag poängterade att jag kört moped i många år tidigare. Efter 6 lektioner höll de kvar mig att maximera all form av kornkörning/bromsning, trots att kraven på uppkörningen inte ens är i närheten så allvarligt som det framställdes på Jarla. Sunkiga kläder har de också!
Alltid när lektionen startade skulle vi åka runt i flera minuter för att "värma upp" och känna av hojen. Trots att jag gjort detta i början av en dubbellektion var jag tvungen att göra detta även på andra delen av dubbellektionen, allt bara för att spilla så mycket tid som möjligt. Ofta står läraren med två elever och i vissa fall får man inte ens så mycket som 3-4 feedback på sin körning, på en hel lektion. "Öva öva öva" låter det oftast...trots att det inte behövs... När man kör landsväg får man sitta bakpå halva tiden och ändå betala hel lektion.
Jag slutade tillslut att köra där eftersom jag ändå inte fick lära mig något nytt och de höll på att tramsa runt för att suga mig på pengar. Istället körde jag "hemma" (småland). Jag var direkt godkänd på manöverprovet men behövde 2 lektioner för trafiken. Därefter tog jag kortet (efter att ha kuggat på hastigheten två gånger
)
När jag ledsnat på Jarla försökte jag hitta andra trafikskolor och blev rekommenderad en körskola ute i Älvsjö om jag inte minns fel. Den kan jag väl rekommendera dig också även om jag inte tittade förbi där. St.Eriksplans trafikskola tror jag är samma skit som Jarla. Bättre betala någon 10kr mer och få en bra lektion än att spilla tid hos de där stora trafikskolorna som har billigare lektionstid.
Jag skulle rekommendera dig att köpa en hornet eller liknande hoj och öva all kornkörning själv på parkeringsplats.