Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Har varit uppe i Norrland i tre veckors tid och funderat på om man kanske borde köpt en hoj att ställa på sommarstället. Finns ju otroligt mycket att utforska där uppe och det är i princip ljust dygnet runt så dagarna är långa. Nu sist började jag studera kartan lite och tänkte att dagsetapper till både till Norge och Finland inte känns som någon omöjlighet där man sticker iväg ett par dagar. I Norrland och Lappland finns en hel del dåliga vägar på sina håll och extremt gott om grusvägar som går flera mil i en riktning. Enda rimliga jag kan tänka på är någon form av äventyrshoj. Finns ju en uppsjö modeller nu, men jag hade tänkt mig något begagnat men av hög kvalitet och tillförlitlighet.
Läste en artikel i en engelsk tidning. Kanske så länge som ett år sedan. Minns att hade höga tankar om Africa Twin, som vid det här laget är en gammal hoj, men av hög mekanisk kvalitet. Priserna på dem är relativt höga på senare årsmodeller. Finns kanske skäl till det eller inte. Kanske rent av bättre att satsa på någon av konkurrenterna från BMW eller KTM? Har precis börjat sonera marknaden och har gott om tid att hitta ett lämpligt objekt att köpa om jag går vidare med mina funderingar. KTM har jag läst en del negativt om när det gäller deras servicenätverk och reservdelshållning samt även tillförlitlighet, men då generellt sett. Så även om hojen KTM 950/990 Adventure är bra känns kanske BMW och Honda tryggare att köpa.
Läste en artikel i en engelsk tidning. Kanske så länge som ett år sedan. Minns att hade höga tankar om Africa Twin, som vid det här laget är en gammal hoj, men av hög mekanisk kvalitet. Priserna på dem är relativt höga på senare årsmodeller. Finns kanske skäl till det eller inte. Kanske rent av bättre att satsa på någon av konkurrenterna från BMW eller KTM? Har precis börjat sonera marknaden och har gott om tid att hitta ett lämpligt objekt att köpa om jag går vidare med mina funderingar. KTM har jag läst en del negativt om när det gäller deras servicenätverk och reservdelshållning samt även tillförlitlighet, men då generellt sett. Så även om hojen KTM 950/990 Adventure är bra känns kanske BMW och Honda tryggare att köpa.