Frågor ang, honda nsf

Jonas.e

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
honda ns125f
Hallå.. jag undrar lite över honda nsf

Det jag undrar är om nån vet vad det ska va för stift när man kör ostrypt,och sedan undrar jag om nån vet vad man kan köpa vajern till varvräknaren eller om nån har någon liggandes som är till salu

Mvh Jonas

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
samma stift strypt som ostrypt.. har ett i garaget om du verkligen inte vet.. men de slutar på 9es de du ska ha.. stoppa inte in 7 es bara!. 7es

Jonas.e

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
honda ns125f
Ajdå, vad fint portad kolv 7 gav :näsblod Slängde i ett b8es trodde att 9 skulle bli lite halt, men det är väl bara o skruva dit ett 9 om "nsf kungen" säger det;)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jonas.e skrev:
Ajdå, vad fint portad kolv 7 gav :näsblod Slängde i ett b8es trodde att 9 skulle bli lite halt, men det är väl bara o skruva dit ett 9 om "nsf kungen" säger det;)
hoppas det är någon till nytta förutom migsjälv.. surt om alla ska behöva gå igenom samma skit!.. dock hade jag ganska mager bränsleblandning.. 108 i huvudmunstycke ostrypt.. men så ska de inte bli för de.

Jonas.e

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
honda ns125f
hängde av toppen ,och cylindern idag :tummenupp

Nån som vet någon sida som säljer Väldiigt billiga kolvar samt packningar? :huvet , får gärna va utomlands om det är inom eu

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Jonas.e skrev:
hängde av toppen ,och cylindern idag :tummenupp

Nån som vet någon sida som säljer Väldiigt billiga kolvar samt packningar? :huvet , får gärna va utomlands om det är inom eu
ingen sida men jannes MC i skillingaryd säljer kolv komplett med ringar och kolvbult för 600kr. kolla med dom.. :tummenupp

Jonas.e

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
honda ns125f
philsson skrev:
ingen sida men jannes MC i skillingaryd säljer kolv komplett med ringar och kolvbult för 600kr. kolla med dom.. :tummenupp

Tack för tipset.. ringde o hörde med janne idag, kanon schysst kille härligt o höra lite riktig småländska igen, kommer ifrån eksjö nämligen,aja fick betala en 700 för kolv ,ringar ,bult och nållager. rejält billigt desutom kunde han skicka ner det hit till karlskrona..

bytte även packboxarna i framgaffeln idag, de va mycket enklare en jag trodde så nu har endel av min ångest släppt :)

Men jag letar fortfarande efter wire till varvräknarn :tomten så om ni har nån liggandes, hör av er

Edit: Jag glömde att fråga om nån har något gammal effektrör till nsf liggandes ,eller ett obuckligt original.. betalar max 600 kr :död

Jonas.e

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
honda ns125f
Hej alla, istället för o skapa en ny tråd skriver jag i den här.

Är det någon som vet vad det ska vara för framdrev på en nsf? sedan undrar jag om nån har manualen till den

Mvh Jonas

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...