Tjenare!
Jag är ny på forumet och i hojvärlden. Har en hel massa frågor som jag hoppas få svar på. Jag har fått rådet att köpa en relativt ny cykel även att välja en som det finns gott om reservdelar till. Har kollat på r1 och r6. Där verkar det ju finnas äldre årsmodeller som är i bra skick med mycket delar på marknaden. Är det då viktigt att fortfarande ha en så ny som möjligt?
Hur mycket ska man kunna meka själv? Jag har aldrig hållt en skiftnyckel . Om man vill köra bana blir det väl rätt dyrt om man konstant måste lämna in cykeln? SMC:s kurser,är dem samma som att köra på bana,asså samma krav på cykeln?
Vidare undrar jag om dethär med strypning. Är det fortfarande billigare försäkring för strypta cyklar? Kan man få det gjort på en verkstad? Vart ligger största risken att köra omkring med en ostrypt cykel som är strypt på pappret. Kollar snuten samt besiktningsfolk upp detta? Verkar ju annars för bra och lätt för att komma undan med!
Dumma frågor kanske men är som sagt ny och sjukt okunnig!
Jag är ny på forumet och i hojvärlden. Har en hel massa frågor som jag hoppas få svar på. Jag har fått rådet att köpa en relativt ny cykel även att välja en som det finns gott om reservdelar till. Har kollat på r1 och r6. Där verkar det ju finnas äldre årsmodeller som är i bra skick med mycket delar på marknaden. Är det då viktigt att fortfarande ha en så ny som möjligt?
Hur mycket ska man kunna meka själv? Jag har aldrig hållt en skiftnyckel . Om man vill köra bana blir det väl rätt dyrt om man konstant måste lämna in cykeln? SMC:s kurser,är dem samma som att köra på bana,asså samma krav på cykeln?
Vidare undrar jag om dethär med strypning. Är det fortfarande billigare försäkring för strypta cyklar? Kan man få det gjort på en verkstad? Vart ligger största risken att köra omkring med en ostrypt cykel som är strypt på pappret. Kollar snuten samt besiktningsfolk upp detta? Verkar ju annars för bra och lätt för att komma undan med!
Dumma frågor kanske men är som sagt ny och sjukt okunnig!