Ok... hmm...
vad innebär det att den har kortare slag på motorn då? (vet inte mycket om motorer förutom hur man får dom varma ; )
Är det en sämre förgasare än senare 640s eller är den jämförbar med den på 625an?
Allt är bättre än 640 BST40!!!!!
Ok... hmm...
vad innebär det att den har kortare slag på motorn då? (vet inte mycket om motorer förutom hur man får dom varma ; )
Är det en sämre förgasare än senare 640s eller är den jämförbar med den på 625an?
Allt är bättre än 640 BST40!!!!!
Va ska man ha för förgasare då?
vart kan man få tag i sånna?
Vad kostar dom?
FredrikSandgren: en grej du kan göra är att dra till N.P Bil (vid... va fan området nu heter haha... mellan solåscenter och jordbron)
VÄLDIGT OFF-TOPIC OCH SÄKERLIGEN ONÖDIGT INLÄGG:
VIADUKTEN! så heter området
hehe ok... ett stenkast, om man är tränad, ifrån mig då =)
Bor på Haga...
Hmm ok jag fattar 620 eller 625 eller 640 me bytt förgasare skare va =)
Tja.. om du hittar en med slipon och en vassare kam så är 640 jämn med 625:an, förutom gasresponsen. har tre polare som har 625, och 2 på 660 (men dom rår jag inte på, dom har grym gasrespons.. jag e riktigt nöjd med min hoj iallafall, förutom fuggen då, men den ska väll förhoppningsvis väck snart... prova å känn säger jag bara.. hoppas du hittar nått..
TM40 är det många som väljer du FCR41 är på tog för dyr!
Nja det finns en hel del firmor men Lelles mc säljer TM40 för en rimlig peng!
hehe ok...
Tack, nu kommer en riktigt pantad fråga..... vad är en slipon? Är det bakre delen på avgassystemet eller? *skäms*
Det är så mycket ny terminologi i motardvärlden.
egentligen så är slipon en benämning på sättet ljuddämparen sitter monterad. Det finns (men var?) en variant med bultad ljuddämpare (har jag hört)
Appropå köpet. lägg hellre pengarna på en mc med godiset monterat. Köper du en billigare så blir slutsumman högre efter byte av avgas o förgasare med injustering i bänk. Jag gav 42k för min 640 -02 med godiset klart. Och den går djävul
Ok... hmm...
Kortare slag, men med samma cylinderdiameter som i fallet mellan 620 och 625 - gör att 620 har något mindre cylindervolym. Men i gengäld kan en motor med kortare slag generellt sett varvas mer med motsvarande slitage (man kan lägga varvstoppet högre i tändsystemet). Bra om man t.ex. trimmar och har sig.
620:ns förgasare är bättre än den BST40 som sitter på 640 och Duke II, men är sämre än 625/660:ns (samt sämre än TM40 m.fl. som många föredrar att montera på istället).
http://www.blocket.se/vi/12281742.htm?ca=17_s
Råkade köpa den för 45 K nyss..
den var jättefin förutom en skärm som var repig.
670mil, servad på verkstad vid 100 och 500mil.
sbringsystem på.. original medföljer.
Får hem den imorgon.
Fin men det där Sebring slip-on brukar låta en hel del så får se vad du tycker!
jag har provkört den.. inte så fort men lite iallafall och det lät gytt =)
När Cervantes här på SH hade sin 660 med Sebring dämpare på så hörde man på låååååångt håll när han kom!
3095:- för tm40 på lelles.
7895:- för fcr41 på lelles.
men är det värt dom 3000 blir det sån skillnad?
Om ja inte fattat allt fel så är det väl själva ljuddämparen alltså den bkre delen
Har skickat ett pm till dig, jag har en bättre beggad Keihin FCR du kan få till bra pris Orkar inte hålla på att mecka med skiten.. Massa nya delar monterat i den så det ska bara vara att bulta på och åka (korta gasvajern dock)
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|