Frågor o Svar Gotland Ring med Sporthoj.com - Din MC

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Toaletter kommer att finnas och mat (servering) väntar vi besked om. Men på något sätt ska det finnas tllgång till dricka och korv med bröd med tillbehör om dom inte får sin servering klar.

M:et! Kontot kommer i mailet du får om några dagar, så håll ut.

/Liwa1

Status: 33 st anmälda redan :tummenupp

Last edited:

Busis

Bättre en drink i handen...
Gick med
28 May 2003
Hoj
Yamaha FZ1 -10 & XT660Z Teneré
Varför är det så lååång tid kvar??? (är anmäld)

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ni som åkt banan! Kan man åka där me en 125a? Jamenar om man ska med vill man jue inte ligga o maxxa hela banan! :brinnerup Vill jue heller inte ligga och blocka för andra hojjisar med större motorer.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad gäller för regler angående däck ? Får man använda mer än en hoj (i olika grupper t.ex.) ? Är ljudkravet vid förbipassering och i så fall på vilket håll ? Måste hojen vara i gatskick fullt ut eller godkänns kraschkåpor, bortplockade blinkers, regskylt m.m. ?

Är det enbart rr-licens som gäller om man nu får till en licensgrupp ?

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Biifer skrev:
Ni som åkt banan! Kan man åka där me en 125a? Jamenar om man ska med vill man jue inte ligga o maxxa hela banan! :brinnerup Vill jue heller inte ligga och blocka för andra hojjisar med större motorer.

Jag har inte åkt den men du kan köra 125a. Du behöver inte maxa och du blockar inte. I den långsamma/nybörjar-gruppen brukar det vara väldig skilnad på fart. Men det är inget problem. Det är ju inte så att folk blir förbannade på långsammare bågar. Det är inte som ute i trafiken. På bana är det RESPEKT! På rakor blir du långsammare men med riktiga spårval så går det hur bra som helst. I svängiga partier lär du bli snabb. Åk o kör :tummenupp

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
De delar som jag åkte var väldigt lämpliga för 125 det var flera böjar på ettans växel och inte mycket till raksträcka.

Biifer skrev:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
TomK skrev:
Vad gäller för regler angående däck ? Får man använda mer än en hoj (i olika grupper t.ex.) ? Är ljudkravet vid förbipassering och i så fall på vilket håll ? Måste hojen vara i gatskick fullt ut eller godkänns kraschkåpor, bortplockade blinkers, regskylt m.m. ?

Är det enbart rr-licens som gäller om man nu får till en licensgrupp ?

Det är bara tävlingslicens RR som gäller i licensgruppen om det blir någon.

Det är bara en hoj per person. Dock om du vill åka två grupper så får du betala 2 x 400 kr.

Du får ha kraschkåpor på hojen. Lyktor ska tejpas om det är av glas, likaså blinkers (allt glas tejpas).

Hur dom mäter ljudet vet jag inte. Men kan tänka mig att det är vid förbipassering och att dom kan ta från båda håll.
Ska höra efter och se om jag kan få ett bra svar från dom på den biten.

/Liwa1

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
"Max tillåten bullernivå från fordon är 100 dBA enligt reglemente från SBF. Mätning kan ske via avgasbullerprov eller från bankant vid förbikörning."

Det här hittade jag på www.gotlandring.com !!

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Vafaan då... redan 40 bokade!?? om inte jag o Tias får va med så blir jag aaarg.... har tom fixat gratis boende o allt i visby! :(

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln