Frågor om A1 kort

125freppa

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Snart KTM 620
125 kort

tja alla har jag förståt det här rätt nu med lätt mc kort?

1.skickar in en Hälsodeklaration och intyg om synprövning.
2.Ansökan om körkortstillstånd.
3.går hem och pluggar igenom böckerna.
4.går in här http://www.vv.se/korkort/fpkontor/index.htm och letar efter det FÖRARPROVSKONTOR som ligger närmast mig.
5.Beställer en tid till körprov (uppkörning).
6.körupp och sen latjar med 125ccaren.

är det något jag har glömt? hur lång tid brukar en uppkörning ta?
måste jag Övningsköra?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Du lär göra teoriprovet innan du beställer en uppkörning. Men det var kanske så du menade. Sen gäller det väl att öva mer eller mindre beroende på hur trafik och hojvan du är. Med privat handledare eller på körskola.

125freppa

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Snart KTM 620
4.går in här http://www.vv.se/korkort/fpkontor/index.htm och letar efter det FÖRARPROVSKONTOR som ligger närmast mig. <---Teoriprovet

jag tänkte köra lite lektioner på bana med körskolan eftersom ingen i min familj har Hoj kort!

har jag fått med allt nu som man ska göra?
+ att jag kört moppe nu ganska länge,om det ska göra något skilnad :) tror jag var 12 när jag fick min första..men då inne i skogen! på inhägnat område.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
125freppa skrev:
4.går in här http://www.vv.se/korkort/fpkontor/index.htm och letar efter det FÖRARPROVSKONTOR som ligger närmast mig. <---Teoriprovet

jag tänkte köra lite lektioner på bana med körskolan eftersom ingen i min familj har Hoj kort!

har jag fått med allt nu som man ska göra?
+ att jag kört moppe nu ganska länge,om det ska göra något skilnad :) tror jag var 12 när jag fick min första..men då inne i skogen! på inhägnat område.

Hälsodeklaration och intyg om synprövning skickar du in med ansökan om körkortstillståndet (skickas till länstyrelsen i din kommun).
Är du inte 16 än så kan du fortfarande skicka in alla pappren och få lämpet, men det blir giltigt den dag du fyller 16.

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Jag har precis skrivit upp, och jag kan säga att teorin är jävligt seg!

Det är mycket som ska kunnas, så tiden att ta körkort beror på hur flitig du är...

Sen är det uppkörning som ska bokas EFTER de att du har skrivit upp, det går inte boka förrän du har klarat din uppskrivning!

På uppkörningen är dem rätt så petiga har jag hört så det gäller att du kan vad som gäller i trafiken m.m.

Om du endast har kört moppe, så får du nog ta en del lektioner eftersom det är en annan sak att köra MC, det är mycket som ska kunnas i trafiken, allt för att du ska vara väl förberedd inför uppkörningen...

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Allround skrev:
Jag har precis skrivit upp, och jag kan säga att teorin är jävligt seg!

Det är mycket som ska kunnas, så tiden att ta körkort beror på hur flitig du är...

Sen är det uppkörning som ska bokas EFTER de att du har skrivit upp, det går inte boka förrän du har klarat din uppskrivning!

På uppkörningen är dem rätt så petiga har jag hört så det gäller att du kan vad som gäller i trafiken m.m.

Om du endast har kört moppe, så får du nog ta en del lektioner eftersom det är en annan sak att köra MC, det är mycket som ska kunnas i trafiken, allt för att du ska vara väl förberedd inför uppkörningen...

En vecka intensivkurs och du kan inte misslyckas. :7peta

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...