frågor om lätt mc & Honda NSR 94-98 m.m.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Som moppepojk tror jag inte du blir missnöjd i motorväg!

skojjar du? Är så jävla trött på den där moppen nu, inte moppen kanske, men motorn!!! fyfan va segt det känns ibland, o i uppförsbackarna! segar upp i 30-40 typ, mätarfart, är väll säkert 15 km/h i verklig fart. hehe :rock :rolleyes:

Åkte bil för ett tag sedan, på landsväg, i ca 110, hade inte åkt bil utan bara moppe nån vecka eller två innan, kändes riktigt fort faktiskt, har det aldrig gjort innan, inte så man tänker på det! satt o drömde ite att man faktiskt kommer kunna hålla den hastigheten nästa år, o inte masa fram i 50-60 med moppen som alltid vrålylar o håller på o dör för minsta uppförsbacke... Sen visar säkert mätarn dubbelt så mkt med... :rolleyes:

nsr_mannen

Legenden
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Honda NSR 125 -00
köpte min NSR efter jag kört ostrypt drac me effektsystem. Skillnaden är ganska stor även fast min NSR fortfarande är delvis strypt (pluggen i insuget är dragen). Accet och styrkan i motorn är inte att gämföra med en moppe. Det är knappast så att den sackar i uppförbackar, håll varvet så klarar du dig upp med marginal :p

Mulle-Meck

......
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Honda NSR125 90:a CB125 72:a
Jag har en NSR 90:A... och jag har fått upp min i 130 knyx med två på.. och förre ägaren hade bekreftat 180 utan strypningar! som sitter en på insuget och en på utblåset...
vid 180 skulle varvmätaren även varigt på det rödmarkerade!
Bra val killen :tummenupp

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
ne fy fan ... ingen nsr... inte för maj iaf, skulel dra pluggarna i en kompis för att tags en ... sikket mekk d blev... fick byta toppa-packning, plana toppen, o köpa en del andra packningar innan den till slut kom rullandes ut ur garaget.... ne nsr e juh något som jag aldrig hade köpt...

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Mulle-Meck skrev:
Jag har en NSR 90:A... och jag har fått upp min i 130 knyx med två på.. och förre ägaren hade bekreftat 180 utan strypningar! som sitter en på insuget och en på utblåset...
vid 180 skulle varvmätaren även varigt på det rödmarkerade!
Bra val killen :tummenupp

180... Jo men visst... Bara så du vet så varvar en orginaldrevad NSR 12500 varv vid 165 och går du upp en kugg fram orkar det inte ens till rödmarkering. :fakta:

Jag pressade upp min i 165 på mätaren. Men det är inget man gör utan en låååång raksträcka. Man kan väl ligga och verkligen köra i typ 150 på mätaren. Över det så är det hakan på tanken och be till gud som gäller. ;)

//EBS @ watsons konto

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Nu när det ändå diskuteras Honda NSR, är det någon som vet var man kan få tag i en ensitscuts till denna modell (Års modell -97).

Mvh Patrik

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Har fått nya bike, där är det ett test mellan RS, miton o NSRen, där står det att dom fick upp den till 131km/h mätarfart, och de va 124km/h.

Fick ett gott intryck av den nr jag läste testet... Vi ska åka o kolla på en imon, hoppas-hoppas! (att den e fin o vi köper den!)

Så imon kommer ajg troligtvis få köra en NSR, för första gången i mitt liv, wow, börjar ju bli stor nästan... Första gången jag kör en sporthoj föressten, ska bli kul o känna skillnaden, jämfört med eländet jag åker runt på nu.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Va och tittade på den idag!!! Fan va fin den va då, kan man nite bli 16 nu o hoppa över vintern?

Fan va gött den gick, jag är ju van vid moppen, det här va nått helt anorlunda! motorn va mkt maffigare på nått sätt. Inte bara som en starkare moppemotorom man säger så... Va inte alls som jag trodde, mkt bättre!!! Körde en ltien bit så kom jag till en raka, efter den skulle jag vända o åka tillbaks hade dom sagt... Så jag gasade på lite, gick ju upp i 80-90 direkt, mumma! O vilket klipp det var från start o en bra bit upp! Trodde inte det skulle va så märkvardigt med 15hk. Men vilken skillnad....

Skulle va kul o köra en R1a, måste ju kännas som en rymdraket, hehe, nene, en sak i taget nu, nu är det lätt som gäller.

Men en sak tänkte jag på, de varvade inte så mkt, bra bit ifrån rödmarkeringen, beror det på strypningen? att det nite varvar ur, det kändes inte som den gjorde det iaf... Stämmer det? Hoppas nån kan svara.

åå fan nu är jag helt såld, hoppas det blir äffar nu då, men va ska man göra i vinter? hänga här på sporthoj kanske....

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
men varför gillar man NSR:en så mycket? Det är ju nästan på en sport-tourer, bakänden är skabbig och "skjutshandtagen gör ju inte saken bättre... varför inte slänga ut lite extra pengar på en RS eller köpa en begnagad mito?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Vad kazmur försöker säga är: "Titta på mig! Jag har en mito!!" :fakta: :rolleyes:

Att den inte varvade ur beror helt säkert på strypningen. Och om du tycker den går bra strypt så kommer du älska den ostrypt!

Lycka till med köpet! :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
kaZmur skrev:
men varför gillar man NSR:en så mycket? Det är ju nästan på en sport-tourer, bakänden är skabbig och "skjutshandtagen gör ju inte saken bättre... varför inte slänga ut lite extra pengar på en RS eller köpa en begnagad mito?

Jo NSR är ju totalt värdelös, eller hur? :rolleyes: :notme

Ungerfär samma sak som jag skulle säga att hur fan kan du ha den där miton? små pinnar till lyse fram o konstiga plattor som ligger uppepå där bak? :notme

Hört talas om att folk har olika smak? Jag tycker NSRen är snyggare en både miton o RSen, så kalla mig onormal, gör det bara :crash

Och vadå, vill man trimma aset ur den går det väll att slänga på 180cc med?

Köper inte dit argument, folk har olika smak, och jag måste va onormal, för jag gillar NSR, eller hur "kassa muren"? :crash :crash

Fan va tjurig o grinig jag lät nu då :eek: :hej

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Conrad skrev:
Vad kazmur försöker säga är: "Titta på mig! Jag har en mito!!" :fakta: :rolleyes:

Att den inte varvade ur beror helt säkert på strypningen. Och om du tycker den går bra strypt så kommer du älska den ostrypt!

Lycka till med köpet! :)

Jo, förstår det...

Okej, hade inte förväntat mig att den skulle va strypt så, kändes lite konstigt när den bara la av o axxa. Men när man märkte det så gick den ju asbra iaf, men.... strypningar är väll till för att tas bort? :crash :fakta :rock

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
KaZmur: Anledningen till att man inte köper mito är för det tar 3 veckor att få hem ett tändstift!

MRX_Martin: 15hk ÄR moppe! :D

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
KaZmur: Anledningen till att man inte köper mito är för det tar 3 veckor att få hem ett tändstift!

MRX_Martin: 15hk ÄR moppe! :D

Nej, 15hk är inte moppe, inte om man jämför med min strypta eu-moppe!! jag LOVAR!!! :fakta

Hur svårt är det att ostrypa en sånn?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hehe sant :D En ny nsr? Medel. Man måste såga upp kröken och svetsa igen den. Ska göra det på en kompis NSR, säger sen hur svårt det va:)

Hm han har en 00a, tyskimporterad kom jag på. Så jag vet inte hur det är på dom som du är intresserade av.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Hehe sant :D En ny nsr? Medel. Man måste såga upp kröken och svetsa igen den. Ska göra det på en kompis NSR, säger sen hur svårt det va:)

Hm han har en 00a, tyskimporterad kom jag på. Så jag vet inte hur det är på dom som du är intresserade av.

01 tyskimport. Så det är nog samma :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Aha okej, trode du skulle ha mellan-årsmodellen.
Men som sagt, såga itur och svetsa ihop kröken. Meddelar om ett par dagar, nån vecka hur det går :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Aha okej, trode du skulle ha mellan-årsmodellen.
Men som sagt, såga itur och svetsa ihop kröken. Meddelar om ett par dagar, nån vecka hur det går :D

jobbigt, måste man köpa ny CDI-box sen med?

Och vad kostar ett nytt avgass. samt CDI-boxen?

Jag vill ut o köra! va kul de va... kommer ju nite kunna sova inatt... trodde nite det skulle va sånt drag, o va härligt det va o åka i 80-90, kändes som en helt ny känsla, vinden piskade juh, inte bara blåste lite smått som med moppe-eländet!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras