frågor om lätt mc & Honda NSR 94-98 m.m.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hehe. Det där med CDIboxarna vet jag inte. Du borde kolla upp det innan du tjackar. Tror inte dom är strypta. Avgasystem kostar 4000kr och ger drygt 5hk. Men det är väl inte alltför välspenderade pengar. Hur tror du det är för mig? Övningskör :D
Farsan kan bara åka någon gång i veckan :( Men uppkörning blir det direkt i vår :D
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Hehe. Det där med CDIboxarna vet jag inte. Du borde kolla upp det innan du tjackar. Tror inte dom är strypta. Avgasystem kostar 4000kr och ger drygt 5hk. Men det är väl inte alltför välspenderade pengar. Hur tror du det är för mig? Övningskör :D
Farsan kan bara åka någon gång i veckan :( Men uppkörning blir det direkt i vår :D

Va va det för strypning du snackade om i avgasröret då? Och äe dom inte strypta i cdiboxen? var är dom då strypta??
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vet inte om dom är strypta i CDIboxen. Men _I_ kröken sitter det en plugg, dvs man måste såga upp och sedan svetsa igen det.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Vet inte om dom är strypta i CDIboxen. Men _I_ kröken sitter det en plugg, dvs man måste såga upp och sedan svetsa igen det.

okej. Jobbigt. Kändes nästan som den var vartalsstrypt med, men det kanske bara va inbildning :crash :crash :crash
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hm glömde säga, det är en plugg i insuget också.
Min kompis har plockat bort den, och den varvar friskt.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
"Min kompis" är förövrigt NSR_mannen
om du vill prata med honom. Lovat att hjälpa till att ostrypa hojen.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:

Hm glömde säga, det är en plugg i insuget också.
Min kompis har plockat bort den, och den varvar friskt.

--------------------------------------

"Min kompis" är förövrigt NSR_mannen
om du vill prata med honom. Lovat att hjälpa till att ostrypa hojen.

Okej... Ni får se till o överleva vintern så kanske jag kan få lite hjälp sen, eller? :hej

usch... Va härligt det va, sitter här o längtar tills nästa gång jag får köra NSR igen! Så gött juh!... Kan vi nite skriva upp en protestlista mot vintern o lämmna till nisse på manpower?

ååh, hur fan ska det g denhär vintern... :confused:
Tänk om vi köper den, går man i garaget o drömmer, men man får inte köra mer än på garaginfarten typ :skrämd :mad:

ååååh, kan inte nån frysa ner mig?? :mad:

EDIT: Glöm inte tina upp mig till våren isf bara... :D
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Haha :) Så har jag känt i många år :D
Men visst, vi kan ta bilder osv på ostrypningen :D

hehe, jo det kommer man väll känna varenda vinter nu framöver...

Kan ni inte göra det? vore ju skitbra! så kunde ni lägga upp en seriös dokumentär här om hur man ostryper den, hehe!
 

nsr_mannen

Legenden
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
Honda NSR 125 -00
kaZmur skrev:
men varför gillar man NSR:en så mycket? Det är ju nästan på en sport-tourer, bakänden är skabbig och "skjutshandtagen gör ju inte saken bättre... varför inte slänga ut lite extra pengar på en RS eller köpa en begnagad mito?

hm... du har inte tänkt på att det finns en anledning till att du har en mito och jag t.ex. har en NSR. Jag tycker att nsr'en är sjukt mycket snyggare och skulle aldrig drömma om att köpa en mito. Du tycker nsr'en är skitful och vill mycket hellre ha en mito... det kanske förklarar varför vi inte har samma hoj... right?

MRX_Martin: Härligt med en NSR, det vill jag lova :). Min varvar ur som fan, den drar över rödmarkeringen på 4:an... på 5:an o 6:an så stannar den upp :(. Jag har dragit insugspluggen, som CroC har berättat för dig. Det är ingen strypning is cdi boxen, bara på den tyska modellen som får gå i 80 km/h så ta't lugnt. Bara att dra insugspluggen och sen avgaspluggen. Du behöver inte ens byta munstycke :). Och det är ju en honda motor så den håller förmodligen finfint också ;)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
nsr_mannen skrev:
hm... du har inte tänkt på att det finns en anledning till att du har en mito och jag t.ex. har en NSR. Jag tycker att nsr'en är sjukt mycket snyggare och skulle aldrig drömma om att köpa en mito. Du tycker nsr'en är skitful och vill mycket hellre ha en mito... det kanske förklarar varför vi inte har samma hoj... right?

MRX_Martin: Härligt med en NSR, det vill jag lova :). Min varvar ur som fan, den drar över rödmarkeringen på 4:an... på 5:an o 6:an så stannar den upp :(. Jag har dragit insugspluggen, som CroC har berättat för dig. Det är ingen strypning is cdi boxen, bara på den tyska modellen som får gå i 80 km/h så ta't lugnt. Bara att dra insugspluggen och sen avgaspluggen. Du behöver inte ens byta munstycke :). Och det är ju en honda motor så den håller förmodligen finfint också ;)

Härligt med NSR?? TYST! Jag kommer inte stå ut den här långa vintern, det här var ju en livsuplevelse, hehe, vred om lite o vips va man upe i 80-90, härligt! moppen får man ju illvarva men det händer inget ändå...

Strypningarna. Avgasrörets plugg varkar ju va lite knepig, men har du kollat hur den i insuget ser ut? Om det är krångligt att få bort den...?

Undra varför inte kazmur har skrivit nått mer? :D
Tror inte han kommer skriva mer i denna tråd... Kan inte fatta hur man får för sig o förklara att en hoj är kass för att den är ful ungefär... Skönt att det inte bara är jag som tycker NSRen är snyggare en miton! Nu känner jag mig juh lite mer normal :tummenupp :crash

EDIT: Skriver som ett moppefucko, den stora längtan efter våren börjar redan sätta sina spår :crash :rock
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
nsr_mannen skrev:
insugspluggen är lätt att ta bort. tro mig :). jag suger på att mecka :D.

Okej, sitter den bara löst efter förgasarn som en bricka, så man bara tar bort skruv arna o tar isär det, tar bort brickan o tar ihop det igen?

Men hur vet du att det bara är den o den i avgasröret?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Den sitter mellan insugsplattan och reedsen, tror jag.

Den sitter bara med skruvar då elelr? så det bara är attt skruva bort o plocka bort den, so en skruva ihop det igen, utan brickan?

Hur går det att köra utan den fast med den i utblåset då? går den bättre?
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
cRoC skrev:
Japp det är bara att göra så.
Ja man får ut ett par hästar till, mer varv.

Okej. Då borde det ju bli bättre i motorvägsfart med eller?

Avgasrörets plugg e ju ltie dum, tar man bort den kan man ju nite få den orginal igen, typ om man ska sälja...
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
då svetsar du dit en bricka som sänker effekten till ungefär 11kW i mynningen av kröken :) Ska jag göra i alla fall, nåt jag hittar i garaget :D
 
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Top