Hej! Sökt runt lite på forumet men hittar inget svar kring detta så jag frågar här och hoppas på lite erfarenhet.
Köpt en z1000 med engelska skyltar och väntar på ursprungskontrollen nu vilken dag som helst hoppas jag. Nästa steg är reg.bes och kring den undrar jag några saker.
Om man blir underkänd på den av någon anledning, får man göra en ny reg.bes för ca 2000:- eller är det en vanlig ombesiktning som gäller?
Har några funderingar på min hoj som tex. om den låter något för mycket? om de reagerar på att det troligen inte sitter någon katalysator på den?(har inte tänkt på hur det men sitter icke originaldämpare på den nu) Möjligen är inte blinkersen bak E-märkta, Fault-indicator-lampan lyser för subthrottle-sensorn som gett upp men hojen går ändå som den ska.
Sen kan det ju vara något annat man inte har koll på kanske som de inte gillar... Så erfarenheter kring detta vore väldigt trevligt att få lite koll på! Alltså om hur ombesiktning funkar på regbes.
Likaså om någon vet om man kan byta den där Subthrottle sensorn (felkod 32, en z1000 2004) som sagt? Ringde en mc-mek idag men det var lite oklart hur det var. I manualen står det att den är förinställd från fabrik och att man inte ska pilla på den typ.
Oerhört tacksam för ev. hjälp!
Köpt en z1000 med engelska skyltar och väntar på ursprungskontrollen nu vilken dag som helst hoppas jag. Nästa steg är reg.bes och kring den undrar jag några saker.
Om man blir underkänd på den av någon anledning, får man göra en ny reg.bes för ca 2000:- eller är det en vanlig ombesiktning som gäller?
Har några funderingar på min hoj som tex. om den låter något för mycket? om de reagerar på att det troligen inte sitter någon katalysator på den?(har inte tänkt på hur det men sitter icke originaldämpare på den nu) Möjligen är inte blinkersen bak E-märkta, Fault-indicator-lampan lyser för subthrottle-sensorn som gett upp men hojen går ändå som den ska.
Sen kan det ju vara något annat man inte har koll på kanske som de inte gillar... Så erfarenheter kring detta vore väldigt trevligt att få lite koll på! Alltså om hur ombesiktning funkar på regbes.
Likaså om någon vet om man kan byta den där Subthrottle sensorn (felkod 32, en z1000 2004) som sagt? Ringde en mc-mek idag men det var lite oklart hur det var. I manualen står det att den är förinställd från fabrik och att man inte ska pilla på den typ.
Oerhört tacksam för ev. hjälp!