Frågor om vilken motard man ska ha!!!

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Börjar bli jobbigt med att det varje dag dyker upp 2-3 trådar om vilken motard som ska väljas. För att undvika detta i fortsättningen ber jag alla som har funderingar runt motard att använda sökfunktionen i första hand då det finns hur många trådar som helst om detta ämne.

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
tycker jag med, men jag förstår inte varför våran tråd "motardåka i östergötland" försvann? Det var ju en bra tråd för alla motardåkare i östergötland, är väl bra med en liten övrig snack tråd för oss? LR?
däremot om man bara skriver om träffar så finna det ju ett spez forum för det...

Mvh/ Fredrik

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
Fyllde 18 förra veckan så det är dags att få bort 1an på kortet.
Har bestämt mig för att nästa hoj ska bli en motard.
Vad rekomenderar ni för motard som mellanklasshoj?

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
darth_igel skrev:
Som trådskaparen skrev: Sök! :tummenupp ... Och du lär finna många svar.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Varför inte skapa en tråd med vilka modeller som har vilka fördelar m.m. och göra den till sticky istället.. :)
Så slipper lata personer söka :rolleyes:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
darth_igel skrev:
effektmässigt har du ju husaberg och KTM som redan är mellanklassreggade. Husaberg är tom lätt MC reggade.. :hihi Och dessa hojar är enligt min uppfattning de lättaste hojarna med högsta effekten. Husqvarna ligger väl runt där också.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
philsson skrev:
effektmässigt har du ju husaberg och KTM som redan är mellanklassreggade. Husaberg är tom lätt MC reggade.. :hihi Och dessa hojar är enligt min uppfattning de lättaste hojarna med högsta effekten. Husqvarna ligger väl runt där också.
Husaberg gör inga modeller med mindre än 450cc,och har aldrig tillverkat(serieproducerat iallafall)någon cykel med mindre än 350cc.Hur fan ska du bära dig åt för att regga en sån som lätt mc :confused:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Busaberg skrev:
Husaberg gör inga modeller med mindre än 450cc,och har aldrig tillverkat(serieproducerat iallafall)någon cykel med mindre än 350cc.Hur fan ska du bära dig åt för att regga en sån som lätt mc :confused:
den är registrerad lätt MC men visst det får inte köras på A1 kort.. Lätt MC pga de 8-11kw som de är reggade på. ;)

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Skulle du regga den med 0.4kw är det ju iallafall max 125cc som gäller för lätt mc.....

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
philsson skrev:
den är registrerad lätt MC men visst det får inte köras på A1 kort.. Lätt MC pga de 8-11kw som de är reggade på. ;)

Så en R:1 som stryps till 10 kW är alltså lätt mc? Skulle inte tro det... Skulle snarare kalla det för tung mc med begränsad effekt.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
erik skrev:
Så en R:1 som stryps till 10 kW är alltså lätt mc? Skulle inte tro det... Skulle snarare kalla det för tung mc med begränsad effekt.
:huvet Jag tror ni förstår vad jag menade. Finns "lätt MC" försäkring för större h ojar än 125cc.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Båda mina nuvarande husor har Folksam sagt är "lätt mc" när de slår på regnumren i CBR. Jag har sagt att "men den är ju på >600cc" med svaret "ja men så står det här". Slutdiskuterat! 1385:- hel/hel och jag klagar inte.

Rätt eller fel? Fel naturligtvis, men jag tänket inte tjata till mig en ev. dyrare försäkring.

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
ktm 660 - 06
Supermoto skrev:
Båda mina nuvarande husor har Folksam sagt är "lätt mc" när de slår på regnumren i CBR. Jag har sagt att "men den är ju på >600cc" med svaret "ja men så står det här". Slutdiskuterat! 1385:- hel/hel och jag klagar inte.

Rätt eller fel? Fel naturligtvis, men jag tänket inte tjata till mig en ev. dyrare försäkring.

haha exakt som mig :)...påpekat flera gånger hur det ligger till men dom ger sig inte, så vafan gör man..
995:- hel/hel det är taget!!!

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Supermoto skrev:

Samma för mig! Dock så fick jag 884:- per år hel/hel (Bor ju i Östersund, därmed lite billigare än er i söder). Datorn kunde visst bara godkänna försäkring på lätt-mc när de slog på reg-nummer, antal kubik spelade ingen roll då den bara har 6kW :rolleyes: . Inte för att jag klagar.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Totalt meninglös sticky........ingen som läser den ändå...

Kan man inte ta bort den och gör en sticky med info/fakta om KTM/Husa/Qvarnas vanligaste modeller. :va

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Rasorblade skrev:
Totalt meninglös sticky........ingen som läser den ändå...

Kan man inte ta bort den och gör en sticky med info/fakta om KTM/Husa/Qvarnas vanligaste modeller. :va

Håller med!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Håller med ovan...

Jag har själv börjat titta på Motarderna nu.. Läsa i gamla trådar blir mest havtramsigt då alla letar med olika preferenser.

En sticky om Husa, KTM, CCM och andra cleana Mottar verkar betydligt smartare än en som dragit 8 inlägg på ett halvår!

Så... WORD :tummenupp

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
erik skrev:

Då heter det mellanklassare... :tummenupp

Men då får du inte ha körkort för tung mc heller. Min husa är rätt dyr att försäkra hos folksam faktiskt 20år, mc kort sen 2001, skadefritt och ändå 4500kr ungefär hel/helår. Kompisen ger 5400kr för hel/helår på en KTM 640 tog mc kort 2005 och inget skadefritt år, 20 år han också men endast mellanklasskort.

Någon form av recensionssida tycker jag skulle finnas, då borde den ju inte bli lika opartiskt med massa folk som aldrig ägt dom som bara säger att dom rasar och det är skit i fallet om husa. Aldrig förr skulle så många toppbetyg komma fram. Bara det specas upp användningssätt.

Finns det någon som kör bana med KTM 640? Finns det någon som kör en Husa 650 1000 mil utan att byta olja. Lite sådana exempel.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024