Frågor om vilken motard man ska ha!!!

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Tjena grabbar.. jag har fått syn på en hoj... detta skriver säljaren:

Husaberg 600
ramen är från -96 motorn från -99 plast och tank -00 och nyare. ägaren innan mig kopte den från husaberg där dom plockade ihop en komplett cykel, därav alla olika årsmodeller.
ej körd sedan 2003 endast startad då och då
ny förgasare
öhlinsdämpare
nytt elsystem anpassat för lv-reggning
nya lammeller
ny olja och filter
ny bromsolja
ny kick
en uppsätning motard däck på fälg (kan ev. säljas separat)
en uppsättning enduro däck på fälg
lite extra plast m.m.
pris: hoj utan motard däck 24000:-
pris med motard däck 30000:-
vidd snabb affär kan priset diskuteras.
byten är också intressanta, alla roliga förslag beaktas.
vid intresse kan jag skicka fler bilder på både extradelar, däck/fälg och cykeln


det låter billigt, men å andra sidan så är det inte den nyaste hojen... jag vill ha lite förslag från er som kör Husa... och detta skulle bli en extra hoj till mig..!
 

Bifogat

  • motard.jpg
    motard.jpg
    32.6 KB · Visningar: 165

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
porec skrev:
Tjena grabbar.. jag har fått syn på en hoj... detta skriver säljaren:

Husaberg 600
ramen är från -96 motorn från -99 plast och tank -00 och nyare. ägaren innan mig kopte den från husaberg där dom plockade ihop en komplett cykel, därav alla olika årsmodeller.
ej körd sedan 2003 endast startad då och då
ny förgasare
öhlinsdämpare
nytt elsystem anpassat för lv-reggning
nya lammeller
ny olja och filter
ny bromsolja
ny kick
en uppsätning motard däck på fälg (kan ev. säljas separat)
en uppsättning enduro däck på fälg
lite extra plast m.m.
pris: hoj utan motard däck 24000:-
pris med motard däck 30000:-
vidd snabb affär kan priset diskuteras.
byten är också intressanta, alla roliga förslag beaktas.
vid intresse kan jag skicka fler bilder på både extradelar, däck/fälg och cykeln


det låter billigt, men å andra sidan så är det inte den nyaste hojen... jag vill ha lite förslag från er som kör Husa... och detta skulle bli en extra hoj till mig..!

Hmm om jag var du skulle jag satsa på nåt som redan är lv-reggat.. Behöver inte lägga till många stålars för att få en 650 i halvslitet skick.. Fast iofs kan du nog pruta en del på den hojen, det står ju tillochmed.
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Busaberg skrev:
Husaberg gör inga modeller med mindre än 450cc,och har aldrig tillverkat(serieproducerat iallafall)någon cykel med mindre än 350cc.Hur fan ska du bära dig åt för att regga en sån som lätt mc :confused:

Som värdelöst vetande kan jag nämna att när jag var i England i våras (april 05) hos DCR så fick jag titta på en husaberg 250 från sent 90 tal. Varvade enligt dave 12500 rpm. Såg likadan ut i motorkonstuktionen utvändigt som övriga husor.

Men som sagt, en experimenthoj. Ingen serietillverkad.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
wheelie82 skrev:
Hmm om jag var du skulle jag satsa på nåt som redan är lv-reggat.. Behöver inte lägga till många stålars för att få en 650 i halvslitet skick.. Fast iofs kan du nog pruta en del på den hojen, det står ju tillochmed.
ok.. ska leta.. men tänkte bara att det var billigt då jag inte kna slänga ut 40 på en hoj, då jag tänker behålla min.. skulle man få ner den till ca 25 med motard hjul så skulle jag nog kunna ha 2 hojar.. men ser ut som att man bör glömma den.
 
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
Rasorblade skrev:
Ta bort den här stickyn...ingen jävel som läser den i alla fall :4skrika :4skrika :4skrika

Finns det någon som skulle kunna skriva ihop en sticky med lite information om vanliga hojar? Det skolla nog uppskattas av en hel del som sneglar åt motard. :)

Mvh
Johan
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Extreem_ skrev:
Finns det någon som skulle kunna skriva ihop en sticky med lite information om vanliga hojar? Det skolla nog uppskattas av en hel del som sneglar åt motard. :)

Mvh
Johan
Det var det jag föreslog i ett inlägg tidigare i denna tråd!!
 

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Jag är lite småsugen på en Husaberg 650, men är den totalt olidlig att köra ca 3,5 mil?

Är sadeln stenhård som på en cross eller lite mjukare?

Tänkte att man kunde ta den till jobbet nån gång då & då iaf när det är riktigt fint väder, sen är det rätt rolig väg dit också.

Har varit helt inställd på att köpa en GSXR 750 men försäkringskostnaden är ju rätt hög att en motard kanske är vettigare...

Enda motard jag provkört hittills är en polares XR650, vet inte hur den står sig mot en Husa.

En polare tycker att jag borde köpa en äldre sporthoj och bygga om till fighter istället... Men motard känns mer lockande än en fighter
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
jarnkamin skrev:
Jag är lite småsugen på en Husaberg 650, men är den totalt olidlig att köra ca 3,5 mil?

Är sadeln stenhård som på en cross eller lite mjukare?

Tänkte att man kunde ta den till jobbet nån gång då & då iaf när det är riktigt fint väder, sen är det rätt rolig väg dit också.

Har varit helt inställd på att köpa en GSXR 750 men försäkringskostnaden är ju rätt hög att en motard kanske är vettigare...

Enda motard jag provkört hittills är en polares XR650, vet inte hur den står sig mot en Husa.

En polare tycker att jag borde köpa en äldre sporthoj och bygga om till fighter istället... Men motard känns mer lockande än en fighter
3,5 mil ska du då inte oroa dig för. :tummenupp det är när du börjar närma dig 10 mil som det börjar svida i röven :gnissla Men är de 10 mil på kurvig väg tror jag du först känner träsmaken när du åkt färdigt. :yoparty
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
RaceMe skrev:
Som värdelöst vetande kan jag nämna att när jag var i England i våras (april 05) hos DCR så fick jag titta på en husaberg 250 från sent 90 tal. Varvade enligt dave 12500 rpm. Såg likadan ut i motorkonstuktionen utvändigt som övriga husor.

Men som sagt, en experimenthoj. Ingen serietillverkad.
Kring 99-00 finns det några Husaberg med i resultatlistorna från enduro-vm 250 4-takt också.Lär ju ha varit prototyper det med isåfall(eller något hempul).
 

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
philsson skrev:
3,5 mil ska du då inte oroa dig för. :tummenupp det är när du börjar närma dig 10 mil som det börjar svida i röven :gnissla Men är de 10 mil på kurvig väg tror jag du först känner träsmaken när du åkt färdigt. :yoparty

Vafan, nu blev det ju ännu svårare att bestämma sig... :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top