Frågor till er med Aprilia RS125!

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Tjena Mc grabbar! Spekulerar lite på en Aprilia RS 125, den nya varianten ska självklart bli fullpower :tummenupp

Men nu till frågorna :)

• Drar den mycket soppa, kan man åka fram och tillbaks till skolan varjedag utan att plånboken biter en i fingrarna?
  • Får man ont i arslet efter lite motorvägskörning?
  • Kan man skjutsa utan att den blir seg som en snigel?
  • Vad toppar dom som "Full power"?
  • Finns det mycket reservdelar och tillbehör till dom?
  • Är det något som man ska kolla speciellt vid köp av beggagnat?

En sista fråga också.. Någon som kan rekomendera en körskola i Stockholms området med inte allt för höga priser på körkortet? :1pajas

Tack på förhand, Marvin. :shrules

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
1. ja visst kan du göra de
2. ont i röven, nää inte jag iaf.
3. jepp helt klart tkr ja, brukar inte skjutssa men ja seg blir den inte.
4. toppar väl runt 170-180 nånting e inte säker.:va
5. yes de finns de.
6. nja de vet ja inte kolla så att inget låter konstigt elelr nått liknade, precis som om du skulle köpa nått annat fordon beg.

shit va frågor du hade:tungan

:yoparty kör hårt

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Tack så mycket MrMalm1, du vet ingenting om powervalve? Läste om det på något engelskt forum, är det svårt att montera och ställa in?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Det är inte körskolan som sätter priset för körkortet, det gör VV. Tror det kostade ca 140 kr. Körskolan är där för att hjälpa dig med körningen innan du kör upp för VV fast i folkmun kallas det för att mjölka dig på pengar.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Det är inte körskolan som sätter priset för körkortet, det gör VV. Tror det kostade ca 140 kr. Körskolan är där för att hjälpa dig med körningen innan du kör upp för VV fast i folkmun kallas det för att mjölka dig på pengar.

Haha okej, det låter ju inte bra! Men kan jag "övningsköra själv" och sen sticka direkt till VV och göra teorin och uppkörningen?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Okej, någon som vet om Powervalve sitter monterat från fabrik på Spain eller vad den heter och dom andra modellerna från 06 till 08? :confused:

Inte om man köper en ny 11kw variant.

Men köper du en beggad 06:a är det antagligen fixat redan.

Lägger sig på tanken och gasar?

Mjo, tror inte det räcker faktiskt.

Last edited:

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Inte om man köper en ny 11kw variant.

Men köper du en beggad 06:a är det antagligen fixat redan.

Okej, finns inte så många RS i Stockholm, detta är typ den enda som finns att välja på http://www.blocket.se/vi/17651425.htm?ca=11_s :va

Kallas för att ta körkortet privat, så ja det är väl klart att du kan. Men jag har då inga dåliga erfarenheter från den skolan jag körde upp genom.

Okej, får väl bli så att jag tar de privat :tungan

tagan

Mammon
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
ktm 450 exc 03, aprilia sxv 550 kommer alltid att finnas i bakhuvudet
Att skjutsa någon lär du enda inte få göra, man får inte skjutsa någon innan man har fyllt 18 år.
Man får absolut inte ont i arslet av att köra några mil motorväg.
Min 03 dra runt 0,56 liter/mil. är då inte full power, har någon skit strypning runt 5-6k men sedan blåser det på, men bör ligga runt det området.
Topphast. spelar ingen roll eftersom man troligtvis inte ligger på 170-180 på motorvägen. 110 lag, 120 finns. topphast på en hoj är bara till för att kunna skryta med. det acc upp till 120-130 som är spännande. mycket bra hoj.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Att skjutsa någon lär du enda inte få göra, man får inte skjutsa någon innan man har fyllt 18 år.
Min 03 dra runt 0,56 liter/mil. är då inte full power, har någon skit strypning runt 5-6k men sedan blåser det på, men bör ligga runt det området.
Topphast. spelar ingen roll eftersom man troligtvis inte ligger på 170-180 på motorvägen. 110 lag, 120 finns. topphast på en hoj är bara till för att kunna skryta med. det acc upp till 120-130 som är spännande. mycket bra hoj.

Okej, gött. Men topphastighet spelar roll i detta fall då jag ev. kommer ta ut den på banan ibland.. Då vill man ju gärna veta vad man har att komma med.. :D

Tack så mycket för hjälpen! :)

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Topphastighet är ju fan så viktigt när man ska köpa 125.

Min RS gjorde 150-160 har jag för mej, med effektrör oc kolfiber reeds.

gick att köra 120-130 utan att motorn varvade sönder.

Om man kör med större hojar så slipper ju dom vänta i år och dar om man kan hålla 150 med hojen.

BTW fan vad jag saknar min RS, sälj alldrig era 125'or. Va roligare att ligga på småvägar och få plåga den lilla 2t hojen än att ligga på halvgas på samma vägar med nuvarande hoj.

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
För många
http://www.youtube.com/watch?v=x70RhgPgv9U&feature=related
Vid 3:20 ligger han vad jag kan se nästan i 170. Om den får sega ett tag till borde den väl kunna öka till 180? Verklig fart kanske 20 km/h lägre?

För det första så är detta den äldre modellen, innan -06. För det andra, hur vet du att denna är original (fullpower)? Min erfarenhet säger 155 mätarfart. Gick inte komma över, upp till 155 sen ner till 152 sen upp igen. Ungefär så pendlade det.

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
marvin in da house:
Spekulerar lite på en Aprilia RS 125, den nya varianten ska självklart bli fullpower

Bara lite info om RS 125...

2007 är sista riktiga Full Power RS 125, från och med 2008 har dom fått en elektriskt styrd förgasare och har tappat till under 30hp i Full Power utförande, kanske inte så viktigt om man ska strypa till 11Kw men man köper ju en RS 125 för att få känna på draget från en Full Power. Ska ni köpa se till att det är en 07'a eller äldre...

DP says: Som av en händelse har vi 3st flong nya 07'or kvar www.starol.se....

uc.t

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
Ingen
För det första så är detta den äldre modellen, innan -06. För det andra, hur vet du att denna är original (fullpower)? Min erfarenhet säger 155 mätarfart. Gick inte komma över, upp till 155 sen ner till 152 sen upp igen. Ungefär så pendlade det.

Ja denna e klart av äldre modell. Jag har varit i diskussion tidigare angående effekten på tidigt 90-tals aprilior där den allmäna uppfattningen har varit att jag angett för höga siffror. Vissa har motiverat att aprilia hela tiden bygger bättre (starkare) motorer så låt mig säga så här. Min aprilia AF1 Sport gjorde 188 på mätaren. Troligtvis drygt 160 i verklig fart. Så här 18 år senare borde väl en fullpower då göra betydligt mer?
Om hojen i videon e trimmad kan jag absolut inte uttala mig om, men den gick snarlikt min Sport som jag minns den. Och den va inte trimmad.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!