Frågor

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Kan ni som har blivit stoppade eller ni som vet på ett ungefär berätta hur det går till ifall poliserna stoppar en. Vad frågar dom t.ex. Frågar dom om förarbevis och registrerings bevis och om det är 11 kw osv.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
nej dom ber än typ blåsa i ett alkomätare. checkar hojjen om den är reggad osv.. tar en snabbkåll över den.. typ däck.. osv..

men sen kan det ju va en jävla tjurgubbe som absolut MÅSTE hitta nått fel..

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Så dom börjar inte med ny strypningar och ser så det är strypt?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
ekenz skrev:
2386943 Så dom börjar inte med ny strypningar och ser så det är strypt?
Nej det gör de inte. Eller ja det beror på vad det blir för något. Vid rutinkontroll så gör de troligtvis inte det men stoppar de dig för fortkörning eller liknande kan de nog kolla lite extra.

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Ja, så om man håller hastighetsgränserna så är det inga problem? Jag har ingen motorcykel nu men jag ska köpa en rs125 var faktiskt och kolla på en på morgon som verkar bli mitt nästa köp, den var strypt i cdi-boxen liksom alla andra rs125or? Tänkte att jag kör in den medans den är strypt. Och sen tar jag bort strypningarna.

En sak till "är man mycket säkrare om man kör en ostrypt motorcykel eller trimmad moped?"

Last edited:

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
2010 Triumph Street Triple
En sak till "är man mycket säkrare om man kör en ostrypt motorcykel eller trimmad moped?"

beror ju på hur du kör:hihi om man inte tokkör så dom lägger märke till en så är de nog lugnt! i stan är det inte heller nån med a-begränsad som kör med 25kw och dom vryr sig polisen inte om.....sen om du sätter på ett trimrör så den låter som f*n så är ju risken större:hihi

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 250 -98
Brukar ju vara motorcykelträff här i krokarna varje onsdag och jag har inte hört om någon som åkt fast, och alla kör på bakhjulet i typ 200.
Tror inte polisen har resurser till att stopp små pojkar på 125a :)
eller stora pojkar för den delen.

stinspersson

Järnvägsstationen
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
-
ekenz skrev:
2387175 Finns det blackbox till en 125 rs?
Vad ska du med det till?
De kommer inte kunna påvisa att du har mer än 11kw, tror du de har en portabel bromsbänk i fickan eller?

Hittar de blackboxen är det ju större risk att du åker på besiktning för större misstanke...

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
stinspersson skrev:
2387187 Vad ska du med det till?
De kommer inte kunna påvisa att du har mer än 11kw, tror du de har en portabel bromsbänk i fickan eller?

Hittar de blackboxen är det ju större risk att du åker på besiktning för större misstanke...

Ja iofs det har du rätt i :S

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
när snuten stoppar dig händer inte mkt. man får redan som sagt blåsa, visa kortet mm.. har själv blivit stoppad för fortkörning 2 gånger och de kollade inte ett piss på hojen.. ena snut patrullen trodde det var en EU - moped första gången :D

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457