Från dator till tv

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
Jag har kopplat ihop datorn med teven och det har funkat kanon. Har jättebra bild och allt, men ett litet problem. När jag kör filmer i w.m.p så blir det bara ljud på teven, bilden kommer inte upp på teven men på datorn ser allt bra ut. Vad är det för fel???? Snälla hjälp mig.... :Bugar

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Vet ej vad som kan var fel, det är väl no jävla codec som fattas. Pröva med dessa två förslag. Ladda ner dessa saker & installer
ffdshow http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20030523.exe?download

ac3 http://prdownloads.sourceforge.net/ac3filter/ac3filter_0_70b.exe?download

power dvd

Fungerar inte detta så pröva att ladda ner spelaren VLC, finns på vidolan.org. En mkt brea spelare som tar det mesta, behöver inte packa upp rar filer utan det sköter spelaren om. MAn behöver inte använda deamon tools heller, det fixar spelaren

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
R1 Uffe skrev:
Vet ej vad som kan var fel, det är väl no jävla codec som fattas. Pröva med dessa två förslag. Ladda ner dessa saker & installer
ffdshow http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20030523.exe?download

ac3 http://prdownloads.sourceforge.net/ac3filter/ac3filter_0_70b.exe?download

power dvd

Fungerar inte detta så pröva att ladda ner spelaren VLC, finns på vidolan.org. En mkt brea spelare som tar det mesta, behöver inte packa upp rar filer utan det sköter spelaren om. MAn behöver inte använda deamon tools heller, det fixar spelaren

Testade allt men inget funkade, har du nåt mer man kan använda??

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Om du har Nvidia, så när du klonar dataskärmen, så sätt tv´n som primär & datorn som secundär (Stavning??)
Det brukar funka om tex DivX-filmer strular!

Lycka till
//Gumpa

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
Gumpa skrev:
Om du har Nvidia, så när du klonar dataskärmen, så sätt tv´n som primär & datorn som secundär (Stavning??)
Det brukar funka om tex DivX-filmer strular!

Lycka till
//Gumpa

Berätta lite mer om hur man gör det för jag är urkass på datorer.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Eller använd TVtool, funkar alltid

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Tollbert skrev:
Berätta lite mer om hur man gör det för jag är urkass på datorer.

Där du aktiverar teven (start-kontrollpanelen-bildskärm-inställningar-avancerat, sen finns det där nånstans) kan du välja vilken skärm som ska vara primer resp. sekundär. Den primära får bilden från filmen, alltså ska du sätta teven som primär.

Tollbert

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZ1N
CayLe skrev:
Där du aktiverar teven (start-kontrollpanelen-bildskärm-inställningar-avancerat, sen finns det där nånstans) kan du välja vilken skärm som ska vara primer resp. sekundär. Den primära får bilden från filmen, alltså ska du sätta teven som primär.

Nu har jag ändrat nåt där och får fram bilden på teven :tummenupp , men ist. så blir skrivbordet 4-kantigt på datorn. Hur gör jag nu?? :va

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras