från Götet till spanien på hoj

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
thanks!

hur är det med fartkameror i tyskland österrike osv., fotar dom reg. skylt bak?

nope inte vad jag sett,men har hört att vissa gör det,kanske bara ett rykte,lite fel person att fråga för jag skiter helt i kameror,även fast man sällan tokkör,men vid betalstationerna så gör dom ju det...fast jag brukar nästan helt dölja skylten när jag e utanför sverige.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
ja alltså,jag håller nog med dig om det mesta,landet e riktigt skitigt m.m. men vägarna och landskapet e helt underbart att köra efter...ja när man har folk som bor där så blir ju allt mkt lättare,inte minst maten,som e helt ok hemma hos folk men ute....:gnissla

att köra från tanger till kenitra-rabat-casablanca e en grym upplevelse,men till marrakech har jag inte ens tänkt på med mc,känns som att allt blir svårare och svårare ju längre söderut man kommer,då menar jag typ om man behöver byta däck m.m.m,men vägarna e fina.

då har du vart i marinasmir lr? kan ju knappast kallas för skitigt...e du medlem i Club Mediterranean lr?

Tyckte faktiskt maten ute var helt okey men klart anorlunda.

Vet inte vart marinasmir ligger och vet inte vad Club Mediterranean är.

Det finns kameror längs vägarna ned men dom är inte många. En gång har min far fått hem en böter för många år sedan. Bilade Spanien - Sverige i Maj och har då hitils inte fått några böter hemskickade.

21 Gånger T&R med bil nu.
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
Tyckte faktiskt maten ute var helt okey men klart anorlunda.

Vet inte vart marinasmir ligger och vet inte vad Club Mediterranean är.

Det finns kameror längs vägarna ned men dom är inte många. En gång har min far fått hem en böter för många år sedan. Bilade Spanien - Sverige i Maj och har då hitils inte fått några böter hemskickade.

21 Gånger T&R med bil nu.


ja käket e rent ut sagt skit på uteställena,man får äta "frukost" flera ggr,dvs den franska delen som översyrar marocko...fast mcdonalds i storstäderna har dom bästa burgarna jag ätit på mcdonalds:)

jag väljer flyget oftast,har en gammal bmw 518 från -81 ståendes därnere så....

marinasmir e en marina med restauranger/hotell/lgh och mkt fin strand,du kan hyra vattensc m.m.samma med cabonegro...från ceuta e det några mil efter kustvägen bara till dom 2 ställena...lite "finare" ställen där "club med" har hotell och aktiviteter.

"club med" e en klubb med hotell/uthyrning m.m man skaffar medlemskap i om man spenderar mkt tid runt medelhavet,perfekt om man kör mc,för man kan parkera mc:n i deras garage och inhängnader runt hela medelhavet.det var därför jag föreslog att köra en dagstripp från tanger te ceuta...då passerar man många fina ställen såsom marina smir...även en lustig stad som heter tetouan`,har du möjlighet så besök staden...fast du verkar ha tröttnat på marocko..jag förstår dig...men fina mc-turer kan man iaf göra i norra delen.
 
Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
be_real Har du några bilder att dela med dig?

Om ett par år ska jag ta mig en tur genom europa.
Och har redan nappat på idén att åka tåg till södra tyskland och sedan köra genom alperna och sedan mot Budapest eller liknande!

Men måste spara lite pengar då massa pengar gick åt Isle of man resan i år : )
 

be_real

"ja jo men visst..."
Gick med
28 May 2007
Ort
Hisingen/norrland
Hoj
gsxr-1000 k5
be_real Har du några bilder att dela med dig?

Om ett par år ska jag ta mig en tur genom europa.
Och har redan nappat på idén att åka tåg till södra tyskland och sedan köra genom alperna och sedan mot Budapest eller liknande!

Men måste spara lite pengar då massa pengar gick åt Isle of man resan i år : )

jag har väl privata bilder som vi tagit i marocko,men inget man skickar ut över nätet som du förstår.dom bilder vi/jag tagit i marocko blev aldrig speciellt bra heller,bästa bilderna googlar man fram,sen såg r1:an jag hyrde privat inte speciellt snygg ut så jag sket i att fota den mer än 1 gång.

låter som en härlig resa,men varför åka tåg?det hade inte vart fel att köra till ungern och vidare till bulgariens kust...en vän har bostad i ukraina så det har väl lockat men känns som att det e dåliga vägar dit och lite väl "vilda västern" för att glida runt med en nästan ny sporthoj...fast jag vet inte,polaren säger att det e skit att köra längre än bulgarien iaf...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200


Just nu är jag i Belgrad i Serbien (jobbar), sen ska jag till Makedonien, ska köra hem om 2 veckor, 450 -500 mil totalt tills jag kommer hem och allt detta på en Fireblade 900 RR - 95.

Kör så att det ryker!!!!!!!!!

Du, jag kommer precıs fran de krokarna med mın hoj. (Ar just nu ı Istanbul)
Svang forbı Albanıen (det fınns en "storre" vag som gar fran NV till NO). Helt galen vag. Du kommer fa svanga tılls du ar alldeles trott. Vagen ar lıte rısıg ı borjan, men blır battre efter nagra mıl. Kosovo var ocksa grymt fınt. Gront rent och frascht. Trevlıgt folk. Sen kan du svanga norrover at Slovakıen.
Makedonıen var sadar tycker jag. Bara brunt och trıst....
 

Raket

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Södermalm
Hoj
Harley Fatboy 08
Google

Banalt nog går det att "Googla fram resrutten. Google maps visar även vilka vägar du kan ta på både karta och ordagrann vägvisning. Vägarna ner till spanien är helt OK. Planerar själv en resa till Barcelona i Juni 08. Funderar på att ta båten från Gbg till Kiel där tyska vägnätet börjar. Sen är det i stort sett rakt ner. Lycka till.
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Sikta in dig på några städer utefter resan, sen skaffar du en GPS och väljer bort motorväg.
Jag har själv kört på det sättet flera gånger och det brukar bli mycket trevliga resor med små vägar och trevliga byar med sevärdheter man aldrig hört talas om.
Ser du dessutom något vid horisonten som ser spännande ut är det bara att leta sig dit, med GPS:n hittar du ju alltid rätt igen.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top