Från Viagra till Bolt

Hastighetsmätare måste du ha.
Körsträckan spelar ingen roll. Han skriver in det som står på mätaren.
Ok, då kanske jag ska montera mätarn med buntband. Det är ju ändå bara en vajer som skall installeras. Men det kommer inte finnas belysning på mätarn dock.
 
Last edited:
Oh lalala. Delar med mig av min ultimata design för instrumentering.

Många proffsbyggare som kanske undrar vad detta är?

Det är en såkallad stilren L bracket som döljer den fula styrkronan under samt hållare till alla lampor.

Varsågoda! Det är ok om ni vill göra samma sak på era hojar, jag har ej patent. Än så länge men vi får se ...


Som vanligt är hojen assnygg i garaget men ful som stryk när jag rullar ut den, fattar fan inte hur det kan bli så. Nåt med garagelamporna kanske....
 
Vagnsbult uppifrån och ned eller något annat snyggare än ett par stumpar.
Och runda av hörnen kunde du väl kostat på dig?
Vagn-vadå och vart, min unika L-bracket? Jag kan absolut vara öppen för kritik samt ev förbättring. :)

Kul att höra att ni benämner detta som kulturell konst. Då har ju detta projekt redan lyckats! Vi var ju överens om att detta är en hyllning till individualismen! Hohoho
 
Fan vad go den där känslan är när man lödit ihop hela elsystemet, tejpat allting till max och testat att alla lysen funkar klockrent samt göra klart för besiktning med hellyse regskylt etc.


För att sedan en vecka senare testa och inse att tutan inte funkar längre.
 
Fan vad go den där känslan är när man lödit ihop hela elsystemet, tejpat allting till max och testat att alla lysen funkar klockrent samt göra klart för besiktning med hellyse regskylt etc.


För att sedan en vecka senare testa och inse att tutan inte funkar längre.
Häng ett bollhorn på styret bara:tummenupp
 
Haverikommisionen har en färdig rapport.

När elinstallationen utfördes för 10 dagar sedan lyckades en 12v+ kabel som var svart till tutan buntas ihop med jordkablarna.
Då min Virago är byggd med ett säkerhetstänk enligt Boeing så finns alltid sekundära system och backup som skall tas fram vid en eventuell katastrof.

Följande Scenario inträffar:
1: Jag tutar på tutknappen.
2: 12V+ går då rätt in i jord som får knappen att brinna av.
3: Jag undersöker knappen och upptäcker att den är trasig för den visar alltid
kontinuitet oavsett knapptryck.
4: Jag monterar bort knappen och sätter ihop trådarna manuellt.
5: Power On:
6: Rök från sladdarna vid knappen, hojen stendör.
7: River tejpen och felsöker.
8: Säkringen på 15A har brunnit av och gjort sitt jobb.
9: In med ny säkring och lägger 2h på att dra fram alla kablar igen.

Detta var ändå bra, den kinaknapp jag har är så tattig och jag skall köpa en ny med 4 knappar som även kan ta hel/halvlyse som nu satt på ett annat ställe.

Så detta var egentligen en bra sak.



Dock är Murphy framme för det är fan fint väder och det hade varit perfekt med en liten åktur, men just då måste elen brinna...
 
"Säkerhetstänk enligt Boeing" - jag vet inte om det är så eftersträvansvärt för tillfället...
Men bra att du identifierat felet!
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top