FR Kam till 660 - hur ändras effektregistret?

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
motardnisse skrev:
Tycker det var rätt av Ragnar att säga så då folk lyssnar alldeles för mkt på vad andra än frågar de som verkligen mekar med KTM vad de tycker!
Jag vet inte om vi missförstår varandra här.

Det jag menar är att jag nog tycker att han borde kunna säga till den presumtiva kunden att 'Jag har två kammar att välja på, en som ger mer på mitten och som ger mer på toppen. Vilken vill du ha ?'

Som det nu är så om kunden bara säger bara 'fly mig en kam' så defaultar han till FRen utan att säga nåt om Rallyn. Det var väl det som jag tyckte var lite tokigt.

Om kunden sen är villrådig och frågar så skall har ju själklart lyssna på den rutinerade. Men det var det väl inte riktigt frågan om här, inte som jag menade det i alla fall.

.
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Det finns ju G1 G2 och G3 också så finns det ju den nya kammen som sitter orginal i nya 660 -05. Har själv en specialkamm som Ragnar fixat från Österike tror jag det va. har inte bänkat än men det kommer...
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Renga skrev:
Det finns ju G1 G2 och G3 också så finns det ju den nya kammen som sitter orginal i nya 660 -05. Har själv en specialkamm som Ragnar fixat från Österike tror jag det va. har inte bänkat än men det kommer...
Hur var det med autodekomp och G-kammarna ? Var det inte möjligtvis eventuellt kanske så att dom saknade det. Kommer inte ihåg nu sådär i hastigheten.

.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Spider skrev:
Jag vet inte om vi missförstår varandra här.

Det jag menar är att jag nog tycker att han borde kunna säga till den presumtiva kunden att 'Jag har två kammar att välja på, en som ger mer på mitten och som ger mer på toppen. Vilken vill du ha ?'

Som det nu är så om kunden bara säger bara 'fly mig en kam' så defaultar han till FRen utan att säga nåt om Rallyn. Det var väl det som jag tyckte var lite tokigt.

Om kunden sen är villrådig och frågar så skall har ju själklart lyssna på den rutinerade. Men det var det väl inte riktigt frågan om här, inte som jag menade det i alla fall.

.

Nja! Tror de flesta säger att de vill ha en trimkam och säger vilken modell de har t,ex motard och sen är det slutsnackat! Tyvärr är många Hk kåta och funderar inte på istället hur de vill ha registret utan enbart för att bara vilja veta hur mkt Hk den ger i bänken, jag är mer intresserad av en fin kurva från botten till mitten och sen planar av innan toppen. Har personligen ingen nytta av toppeffekt!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Spider skrev:
Hur var det med autodekomp och G-kammarna ? Var det inte möjligtvis eventuellt kanske så att dom saknade det. Kommer inte ihåg nu sådär i hastigheten.

.


Osäker men jag tror HW hade G2 kam i sin Duke där han fick ta bort dekompen samt startmotorn!
Provkörde den på Åland men jag tror den behövde mer plats för att sträcka ut sig då vessingsboda nog var för lite för den!
Ett jävla komp var det i den iallafall!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top