Frakt av mc från Malmö till Norrbotten...

dentu

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
ingen
Är det någon som kan ta min nyinvesterade hoj i fickan och slänga upp den till Norrbotten och givetvis helst gratis :hihi
Skämt åsido, självklart pröjsar jag för frakten, alternativt om någon känner till något fraktbolag som man kan lita på som kan åta sig samma uppgift.
Någon....?
/DeNtUa
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
dentu skrev:
Är det någon som kan ta min nyinvesterade hoj i fickan och slänga upp den till Norrbotten och givetvis helst gratis :hihi
Skämt åsido, självklart pröjsar jag för frakten, alternativt om någon känner till något fraktbolag som man kan lita på som kan åta sig samma uppgift.
Någon....?
/DeNtUa
Ta ett tåg ner, sen är det ju bara att klä på sig varmt och hojja tebax! :tungan
 

chyfer1

chyfer
Gick med
26 Oct 2004
Ort
kalix
Hoj
gsf 1200s
:yoparty hej
sålde min hoj i våras och skickade den ner dit från kalix det gick på 1500 spänn villket var helt över komligt tyckte jag med tanke på sträckan
skicka mej ett pm så fixar jag nr och namn på firman :banana
 

dentu

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
ingen
Hultan skrev:
Ta ett tåg ner, sen är det ju bara att klä på sig varmt och hojja tebax! :tungan

:hihi
Hade det inte varit för all jäkla snö som ni samlat på er därnere i söder så kanske det hade varit ett alternativ, tittade ut på skotern igår som stod på en grön gräsmatta och var dyngsur med vatten :(
/
 

Lommen

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
ZX9R "såld"
Du kan ju alltid höra med Vikströms åkeri där uppe i Luleå.
De kör nämligen linje mellan Malmö och Luleå.
 

crill2

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
gävle
Hoj
suzuki gsxr1100
dentu skrev:
Är det någon som kan ta min nyinvesterade hoj i fickan och slänga upp den till Norrbotten och givetvis helst gratis :hihi
Skämt åsido, självklart pröjsar jag för frakten, alternativt om någon känner till något fraktbolag som man kan lita på som kan åta sig samma uppgift.
Någon....?
/DeNtUa

tja om du kunde greja så hojen komm till stockholm så kan jag fixa dfen till luleå eller vart du nu vill ha den jag kör en trailer som går ifrån stockholm varje deg upp till luleå mvh crill2
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Fraktbolagen är inte alltid så sugna att köra en hoj på lastbil om den inte står i en sån bur som de levereras i till affärerna. Denna ovilja kan resultera i ett jävligt högt pris istället för ett nej, då har de i alla fall erbjudit sig att frakta...

Priset kan variera kraftigt beroende på vad du har för kontakter. Jag jobbar på kontoret på ett åkeri som transporterar för Schenker och håller på en del med fraktpriser. Ringer du och frågar rakt av är det troligt att du får orabbatterat fullpris och då kostar det kan jag lova... Flera tusenlappar gissar jag på. chyfer1 betalade ett rimligt pris tycker jag, något billigare går det att få men kommer du under 1000kr utan kontakter på ett transportföretag ska du nog vara nöjd.

Lyssna på Lommen och ring Vikströms
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Vad ni än bestämmer er för att anlita när det gäller transporter så ska ni veta att dessa "tomtar" som nämns som så kallade åkare i denna tråd endast innehar en transportförsäkring som heter NSAB 2000.

Med andra ord så har ni 150 kronor per kilo i ersättning vid förlust eller skada.
190 kg hoj blir 28500;-.

Till det kommer alla små klåfingriga moppefuckon som arbetar på terminalerna. Då ska det kletas och smetas.

Näe, lägg till en 500 hundring eller två och köp dig en riktig transport!!


//Fredde
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Anledningen till det höga frakt priset är att godset INTE går att stuva, kunden betalar för utrymmet ovanför hojen åxå.

Eller hur beräknar du fraktpriserna?

Hela ekipaget ska betals av kunderna.

erik skrev:
Fraktbolagen är inte alltid så sugna att köra en hoj på lastbil om den inte står i en sån bur som de levereras i till affärerna. Denna ovilja kan resultera i ett jävligt högt pris istället för ett nej, då har de i alla fall erbjudit sig att frakta...

Jag jobbar på kontoret på ett åkeri som transporterar för Schenker och håller på en del med fraktpriser.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Z Fredde skrev:
Anledningen till det höga frakt priset är att godset INTE går att stuva, kunden betalar för utrymmet ovanför hojen åxå.

Eller hur beräknar du fraktpriserna?

Hela ekipaget ska betals av kunderna.


Jag kan det här eftersom jag jobbar med det hela dagarna... Skrymmande gods betalas efter skrymme och tungt gods efter vikt (undantag finns givetvis om avtal säger annat...)

En hoj betalas rimligtvis efter pallplats eller flakmeter (780 kg per pall i Schenkers värld) men utöver detta är det inte ovanligt att man ger ett högt pallpris för att slippa denna typ av transport.

Dessutom är ordinarie prislista sjukt hög. 70% rabbatt är inte ovanligt bland storkunder och det finns de som har en bit över 80%...
 

dentu

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
ingen
Fraktbolag...

Jag har ringt runt och fått prisuppgift kring 2000 kr. dock vill dom ha hojen till Schenker i Malmö (vilket i sig inte är ett problem) dock vet man inte hur hojen tas om hand när man lastar den, hur spänner dom fast den? mellanlastar dom när dom åker upp från Malmö till Luleå? isåfall blir det många av och pålastningar...känns liiiite osäkert.

Har tänkt på att köra med bil och resan i sig skulle nog kunna bli häftig men tiden räcker inte till...
Har fått en hel del tips vilket jag tackar för, har lagt ut en del trevare för att få reda på priset.
/Dentu
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Det är juh det jag skriver, att man tar betalt upp till tak. 1 pallplats = utrymmet på golvet upp till tal eftersom att det inte går att stuva godset.

Men eftersom att Schenker och alla andra pakettransportörer inte är intresserade av dessa transporter, så finns det transportörer som pysslar med oemballerade transporter. Bla. jag sedan 11 år tillbaka. Självklart blir det dyrare när en kunde väljer kvalitet före kvantitet. Alla är niscade på sin typ.

Förövrigt är dessa fraktbolag bästa säljare åt mig och mina få kollegor i branchen. Tack för det :Bugar

erik skrev:
Jag kan det här eftersom jag jobbar med det hela dagarna... Skrymmande gods betalas efter skrymme och tungt gods efter vikt (undantag finns givetvis om avtal säger annat...)

En hoj betalas rimligtvis efter pallplats eller flakmeter (780 kg per pall i Schenkers värld) men utöver detta är det inte ovanligt att man ger ett högt pallpris för att slippa denna typ av transport.

Dessutom är ordinarie prislista sjukt hög. 70% rabbatt är inte ovanligt bland storkunder och det finns de som har en bit över 80%...
 

stimpen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Sverige
Hoj
mc
ni som fått fraktat era hojar med ngt bolag kan ni skriva ut priset och vilket bolag ni anlitade? skulle behövt få ner en hoj från piteå till malmö
 

Z Fredde

"Ride the wind of boost"
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
GSXR1000 "RS"
Skulle inte du och Dentu kunna byta hojar, då slipper ni frakta dom :va
Du har PM.

//Fredde

stimpen skrev:
ni som fått fraktat era hojar med ngt bolag kan ni skriva ut priset och vilket bolag ni anlitade? skulle behövt få ner en hoj från piteå till malmö
 

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 690 smr -08
stimpen skrev:
ni som fått fraktat era hojar med ngt bolag kan ni skriva ut priset och vilket bolag ni anlitade? skulle behövt få ner en hoj från piteå till malmö

Körde med Kalles bud och frakt i Luleå. 2000 spänn för å få upp min hoj från Eskilstuna. Killarna som lasta av körde själv hoj, bra :)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
*

Garantier och försäkringar ingår det om frakt firman repar/skadar hojen?
Någon som känner för att ta ner en hoj från Umeå till Malmö?
 

jymy

jymy
Gick med
11 May 2005
Ort
Norrland
Hoj
KTM 520 sx -00
Creeed skrev:
1130490 Körde med Kalles bud och frakt i Luleå. 2000 spänn för å få upp min hoj från Eskilstuna. Killarna som lasta av körde själv hoj, bra :)


Tja!

tänkte frakta mc från stockholm till luleå/kalix/piteå, ja norrut iallafall:) bor 5mil norr om kalix.

Kalles bud, har du nummer?hemsida?

tack

mvh

simon
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top