Frakta hoj - hyra liten lastbil eller anlita Schenker?

moddlaren

Guest
Chenker körde hem en em körd yamaha wr från norra delen av svearike till mej en tur på 60 mil. Ingen kartong eller fraktbur när jag kpm från jobbet stog den parkerad utanför garaget helt felfri. 2200:- rixdaler gick frakten på med upphämtning hos säljaren o leverans vid mitt garage.

mycket nöjd med chenkers bemötande..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag körde PG Lundmarks hoj i lastbil en gång. Den kom via DHL, ingen pall eller nåt. Rullade in den i skåpet och ställde den mot väggen.

Hur svårt ska det va liksom? ;)

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Kul att höra att du fick MC'n hel o ren, undrar dock hur du fick den, vad för emballage hade mc'n, och fick ni rulla ner motorcykeln av pallen innan ni kunde ta ner den? :)
Den stod väl förankrad med spännband på en avlång pall, mc-pall kallad. Den stod på tvären i bilen så den hade inte kunna tippa eller nåt, förutom vid extremt hård inbromsning eller krock då förstås. Det vara bara att dra ut pallen på rampen med handtrucken och hissa ned. Det var typ allt, ingen kartong eller bubbelplast. Inga repor eller andra skador alls! Mycket nöjd! :Bugar

Jag körde PG Lundmarks hoj i lastbil en gång.
Är det en kändis?

Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Nu har jag hittat en hoj 50 mil bort och det verkar bli svårt att få till det rent praktiskt att åka och hämta den. Att anlita en fraktfirma verkar därför rätt smidigt.

Schenker verkar funka smidigt och några har tipsat om BP Karlsson. Någon som har några andra tips?

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Jag kör och fixar det för 2500 :)

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ibland kan vara bättre att att sakerna är synliga, ser det dyrt och omtåligt ut så hanteras det nog bättre än en stor låda det bara står "ömtåligt" på.
Farsan beställde en toalettstol en gång, när den kom fram var den trasig, den hade minimalt skydd utanpå, bara några träbitar ihopspikade.
Han ringde till företaget och anmälde detta och frågade varför dom i hela världen inte förpackade dom bättre.
Deras svar var att sen dom slutade förpacka dom "ordentligt" hade reklamationerna minskat avsevärt just för dom som hanterade frakten såg att det var ömtåligt, dom skickade en ny firekt utan mankemang.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring